Witaj wiosno 2020 roku









Zawsze lubiłam, gdy wiosna zjawiała się po zimie. Kojarzyłam ją z radościom, ciepłem, budzeniem się roślin do życia, z ptakami powracającymi z ciepłych krajów. Jednak w tym roku wiosna  jest inna, nie taka jak byśmy chcieli ,nie daje mi tyle radości co zazwyczaj, chociaż patrząc przez okno w przyrodzie  nic się nie zmieniło. Wszystkie symptomy wiosny są takie same, jak co roku, bardzo widoczne. Jednak moja psychika jest w rozsypce. Jestem  smutna, apatyczna, zestresowana, przytłoczona sytuacją na świecie. Myślę, że większość z nas obecnie przejawia melancholijny nastrój. Musimy dbać o swoje zdrowie, jak i o zdrowie innych ludzi.  Pomimo, że mam zdalną pracę, to pozostały czas przecieka mi przez palce. Dni, godziny mijają nie wiadomo, kiedy. Trochę robię porządków w ogrodzie, w domu nadrabiam zaległości.

Dosyć narzekania. Mieszkam na wsi, mam ogród i blisko las, więc mogę z tych dobrodziejstw korzystać. Przyroda jest lekarstwem na duszę, bardzo lubię czerpać całymi garściami z tego co daje nam natura.Pomimo, że zima była bardzo ciepła to, wiosna przychodzi z nocnymi przymrozkami.
W ciągu dnia jest ciepło, powyżej dziesięciu stopni, to popołudnia, kiedy zajdzie słońce są bardzo zimne. Jednak w ogrodzie widać i słychać, że nastała wiosna.






O poranku rozlega się świergot wróbli, które licznie zadomowiły się pod dachem. Również z pobliskiego lasu dochodzi śpiew kosa i innych ptaszków.


 Na rabatkach rozkwitają nieśmiało kwiaty: żonkile, pierwiosnki, wczesne hiacynty, tulipany mają pączki, nadal kwitną ciemierniki.









Zakwitła forsycja.



 Szkoda, że krokusy już przekwitają, niestety nie wszystkie w tym roku zakwitły.


Wiosno, pomimo, że jesteś inna to jesteś zarazem piękna.



42 komentarze :

  1. Masz rację przez tą sytuację z wirusem czas trochę przecieka przez palce:(((a wiosna się rządzi swoimi prawami i nie zwraca uwagi na to co dzieje się na świecie:))Pozdrawiam serdecznie i zdrowia życzę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, przyroda nie zwraca uwagi na to co dzieje się na świecie, tylko rządzi się swoimi prawami. Muszę się zmobilizować aby wolny czas dobrze wykorzystac.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Najbardziej mi szkoda wycieczek w poszukiwaniu śladów wiosny, taka coroczna tradycja...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na wsi ludzie wzięli sobie do serca apel aby nie wychodzić z domu, więc ostatnio w lesie nie było nikogo, to dobrze.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Przyroda robi nam niespodzianki, ale to co się dzieje teraz po prostu przeraża. Dzięki temu, że mieszkasz na wsi możesz chodzić na spacery do lasu, znam to z autopsji .
    Zdrowia życzę.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W niedzielę byłam z psem na spacerze w lesie i nie spotkałam żadnego człowieka, bardzo mnie to ucieszyło. W obecnej sytuacji doceniam uroki mieszkania na wsi
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Pięknie ukazałaś nam swoją wiosnę. Nie mogę Ci zazdrościć. Moja ogródkowa też jest przepiękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że u Ciebie,takze zagościła w ogrodzie wiosna, koniecznie pochwal się nią na blogu.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Mam podobne odczucia. Nie poddaję się panice, ale jednocześnie nie mogę przestać myśleć o tym co się dzieje w związku z tym wirusem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnia zaczyna mnie ta sytuacja przerażać, zwłaszcza, gdy codziennie zwiększa się liczba zarażonych osób.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Kwrantanna jest okropna, cala zime czekalam, zeby wyjsc do zieleni, a nic z tego. Moge sobie poogladac z okna. Piekne zdjecia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkam na wsi, więc korzystam z ogrodu. Dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Piękna wiosna u Ciebie :)
    Osoby posiadające ogród mają zupełnie inną sytuację od tych osób, które muszą siedzieć w domach. Ale powiem Ci, że jednej rzeczy nie rozumiem. Wiele ludzi na co dzień przesiaduje w necie w komórkach a teraz, kiedy właśnie mogą to robić do woli to tęsknią za wyjściem - hipokryzja dla mnie. Też masz w swoim otoczeniu takich ludzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Właśnie cieszę się, ze mam ogród i mieszkam na wsi, ponieważ mogę korzystać ze świeżego powietrza. Niestety i u mnie są tacy ludzie, którzy teraz chodziliby na spacery, zakupy i prowadziliby zycie towarzyskie, eh ludzie są przewrotni.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. U mnie pierwszy dzień wiosny i...mróz i śnieg. Zjawisko niespotykane całą zimę.
    Biegałam wczoraj wieczorem i okrywałam co się da.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety i u mnie dość mocno przymroziło, do domu wniosłam skrzyneczki z bratkami. Chyba wiosna zamieniła się miejscami z zimą.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Uwielbiam wszystkie wiosenne kwiaty.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Wiosny każdy już pragnie, bo zielono, słonecznie i oby ciepło:)
    Piękne zdjęcia:)
    Pozdrawiam cieplutko, zdrówka życzę i spokoju:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna przywitała nas dużymi, nocnymi mrozami. Szkoda, ze nie jest tak ciepło jak bylo w lutym.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Witaj porannie w nowej rzeczywistości
    Piękna ta Twoja wiosna Nino
    Pozdrawiam słonecznym dniem za oknem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna w ogrodzie jest urocza, tylko szkoda, że na świecie panuje smutek.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. To dla nas wszystkich bardzo trudny okres, ale dobrze że Polacy poważnie podchodzą do tematu. Całe szczęście, że przyszła już wiosna :) Trochę więcej nadziei!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję, że wkrótce wraz z wiosną koronawirus odejdzie od nas.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Piękną masz wiosnę! To wspaniałe że budząca się do życia natura pozwala choć trochę zapomnieć o trudnej rzeczywistości. Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natura zawsze jest dla mnie balsamem na duszę. Uwielbiam, kiedy wszystko budzi się do życia.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Piękna jest wiosna w Twoim wydaniu:-))) Ja też mieszkam na wsi pod miastem i nie wyobrażam sobie kwarantanny w mieszkaniu w bloku:-((((
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Współczuję ludziom, którzy mieszkają w bloku w wielkich miastach, zwłaszcza w tym okresie. Teraz bardziej doceniam wieś.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Piękna wiosna w Twoim ogrodzie Nino! Tak masz rację, człowiek snuje się po domu i czas przecieka między palcami.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U Ciebie na pewno takze zrobiło się uroczo w ogrodzie. Musisz koniecznie pokazać przyrodę budzącą się do życia.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  16. Wonderful photos to brighten our eyes.
    Have a nice Sunday. Stay safe and well.
    Greetings from Portugal

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne kwiaty, szkoda, ze tegoroczną wiosnę można podziwiać tylko przez okno lub na zdjęciach. Trzymajmy się wszyscy zdrowo, pozdrowienia ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna jest zawsze piękna, chociaż w tym roku smutna i inna. Dobrze, że natura żyhe swoim rytmem.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Przyszla wiosna a my ja witamy w domach! Przepiekne zdjecia! Jeszcze nadrobimy przyjscie wiosny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wkrótce wirus póhdzi w siną dal.
      Dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. Nino, pokazałaś przepiękną wiosnę :) Aż serce się raduje na widok ślicznych wiosennych kwiatuszków :)
    Pozdrawiam i życzę zdrówka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Elu, że Ci się podiba moja wiosna.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  20. Piękna wiosna u Ciebie, dużo bardziej posunięta niż u mnie. Hiacynty to dopiero noski z ziemi wychylają, a u Ciebie już takie obfite. I forsycja w kwiatach, a tu pąki ledwo nabrzmiałe. Ale u mnie zawsze trochę później :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze spodobała Ci się moja wiosna. Twoja także będzie urocza.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  21. Cieszy nas każdy wiosenny kwiatek. Jest już z nami i cieszymy się z tego. Ale ta wiosna jest inna, przeraża nas niewidzialny wróg...
    Pozdrawiam ciepło i życzę zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna w ogrodzie zawsze jest urocza, a mimo to ,w tym roku wróg powoduje w naszych sercach smutek.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  22. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka