Maj w moim ogrodzie




Tegoroczny maj, pogodą nas nie rozpieszcza. W moim rejonie, w tym miesiącu było zaledwie kilka ciepłych dni. Dzisiaj zrobiło się bardzo zimno i znowu jest sucho.
Na waszych blogach czytam, że narzekacie na opady i podtopienia, a u mnie brakuje deszczu, panuje susza. Wczoraj musiałam podlewać popikowane roślinki.
Maj, jest najpiękniejszym miesiącem w roku, który zawsze kojarzy mi się z kwitnącymi roślinami,  pierwszymi, świeżymi warzywami i słoneczną pogodą.





W moim ogrodzie kwitnie wiele kwiatów i krzewów. Niestety moje ulubione bzy już przekwitają, ale pięknie zakwitła kalina i różowy rododendron.




 Na rabatce można zobaczyć ostatnie, kwitnące w tym roku tulipany. Czekam, aż uschną listki i będę je wykopywać, aby jesienią zasadzić je w nowe miejsca.  Nadal moje  oczy radują, ulubione bratki i niezapominajki. cieszę się, że zakwitła wczesna piwonia, stokrotki, pełniki, śniedki i inne kwiaty.
Na grządkach kwiatowych jest uroczo.





Na rabatkach nie mogło zabraknąć host.



W moim ogrodzie nie brakuje zwierzątek. Żyją jaszczurki i pojawiły się żaby trawne, które wieczorem dają piękny koncert.

 Od rana  rozlega się świergot wróbli, które mają swoje gniazda pod dachem. Prace w ogrodzie umilają mi kosy i szpaki, które czasami przylatują do ogrodu w poszukiwaniu pokarmu.

Maj jest wspaniałym miesiącem, szkoda, że takim zimnym.



Witam na moim blogu nowe obserwatorki Lusię z Szuflada z lawendą, Agę Agrę i Morganę ze spacerkiem -przez- życie. Cieszę się, że jesteście.

51 komentarzy :

  1. Przepięknie kwieciście w Twoim ogrodzie. Uwielbiam takie bujne klimaty :D Wspaniałą masz odmianę Rododendronu, czy pamiętasz jego nazwę ?
    U mnie fajnie ostatnio popadało, ale mogłoby jeszcze, bo na naszych piaskach wszystko przelatuje błyskawicznie. W moich rejonach w ogóle mało opadów.
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że podoba Ci się mój ogród. Niestety nie pamiętam nazwy rododendronu. U mnue nadal sucho, chociaż widoczbe są deszczowe chmury.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Witaj powoli kończącym się majem
    Piękny masz ten ogród. Ja za chwilę idę do mojego, póki jest tam poranna cisza....
    Pozdrawiam moim ulubionym zapachem akacji, którym zachwycam się teraz na każdym kroku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję,że pocgwalisz się swoim ogrodem. W mojej miejscowości nie ma ani jednego drzewa akacji, a szkoda.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Witaj już czerwcowo
      Na początku jak zawsze dziękuję, za ciepłe słowo od Ciebie, które znalazłam na moich zielonych stronkach. Ja moje babcie też nie znałam długo. Jedna odeszła zanim poszłam do szkoły, druga mieszkała daleko i straciłam ją na zakończenie podstawówki. Ale w sercu są nadal.
      Na nadchodzące dni życzę Ci odwagi na każdy następny dzień i życzliwości od innych
      Pozdrawiam urzekającymi już zapachami czerwca

      Usuń
  3. Wspaniały ogród.:) Pozdrawiam Nino i życzę udanej niedzieli.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam swój ogród, bardzo lubię w nim pracować i przebywać w nim.
      Pozdrawiam, Lenko

      Usuń
  4. Dobrze, że w maju wszystko rozkwita, bo pogoda nie rozpieszcza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomimo, że pogoda nas nie rozpieszcza, to i tak maj jest najładniejszym miesiącem w roku :)

      Usuń
  5. Cudne majowe fotki , dodają nam energii i chęci do życia. Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podobają Ci się majowe zdjęcia.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Kwiatowo, kolorowo- zatem miło dla oczu i serca( choć ostatnio u mnie smuteczki goszczą).
    Bez i tulipany dawno przekwitły u mnie w regionie, ale zazieleniło się ładnie za to, dzięki deszczom. Od wczoraj slonecznie i ciepło.
    Miłego dnia życzę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech szybko smuteczki odejdą od Ciebie.U mnie dzisiaj ładnie popadało ,więc w oczach wszystko będzie rosło. Uwielbiam kolorowy naj.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Ale cudne bratki, jeszcze takich nie wwidziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo dużo kolorów bratków, że trudno zdecydować się, ktòre kupić.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Pięknie masz w ogrodzie. Według mnie lepiej, gdy jest sucho, bo można podlać, a jak za mokro, to już nic nie można zrobić:( Maj jest moim ukochanym miesiącem, ale w tym roku jest wyjątkowo zimny i u nas jeszcze bardzo mokry. Pozdrawiam majowo :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U mnie w ogrodzie jest kipeska ziemia,więc o przelanie jej jest trudno. Cieszę się bo w końcu popadało.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Piękny ogród, piękne zdjęcia! U mnie tak jak u Ciebie- deszczu brak, trzeba podlewać.Pozdrawiam w niedzielne popołudnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze podoba Ci się mój ogród i zdjęcia.Dzisiaj deszcz pięknie podlał ogród.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Pięknie Twój ogród rozkwita. Każdy rodzaj kwiatów jest tak urokliwy, że trudno oderwać wzrok od zdjęć. :) Stokrotki mają cudną barwę. Pozdrawiam Cię Nino serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moju chyba najpiękniej wygląda ogród. To prawda, kazdy kwiatrk ma swój urok.
      Pozdrawiam Cię Kasiu

      Usuń
  11. Wspaniały ogród i tak wiele przepięknych kwiatów.
    Cudowne zdjęcia, Nino.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się cieszę,że podoba Ci się mój ogród, Łucjo.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. U mnie bzy niestety trochę przymroziło :(
    Piękny blog - z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie bzy prawie przekwitły. Cieszę się,że podoba Ci się mój ogród . Witam Cię milutko u siebie. :)

      Usuń
  13. Cudowne kwiaty! Piękne zdjęcia! Obserwuję i Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Cieszę się,że podoba Ci się na moim blogu,więc witam Cię milutko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne kwiaty, a w szczególności moje ulubienice czyli białe kule kaliny i piwonie. A maj stal się cieplejszy. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję.Kalinę również uwielbiam. U mnie nadal sucho, a wczoraj rano były przymrozki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. W maju nie było dnia bez deszczu, ale ciekawe jaki będzie czerwiec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wręcz przeciwnie, brakowało deszczu i było bardzo zimno. Początek czerwca przywitał nas upałami, zobaczymy jakie będą kolejne dni:)

      Usuń
  18. Masz piękny ogród i tak różnorodny w kwiaty :).

    Ja mam tylko balkon ale staram się żeby też był ładnie okwiecony :).

    Rzeczywiście maj był chłodnawy ale w czerwcu grzeje jakby było lato ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię wszystkie kwiaty, aczkolwiek w ogrodzie brakuje już na nie miejsca. Zawsze z uwagą obserwuję ukwiecone balkony. U mnie dzisiaj 30 stopni, więc siedzę w domu :)

      Usuń
  19. Zachwycające - tulipany, bzy, kalina...ach, jak tam musi pachnieć!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie kwiaty to moja miłość,zapachy są boskie .
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zachwyciła Cię ich uroda :)

      Usuń
  21. Cudowny ogród z bogactwem kwiatów:-))) U mnie w większości iglaki, chyba muszę posadzić więcej kwiatów:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U mnie w ogrodzie są w większości kwiaty, które bardzo lubię oraz iglaki.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Dla mnie maj to też najpiękniejszy miesiąc. pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda,ze w tym roku był bardzo zimny i suchy.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Witaj jeszcze wiosennym porankiem
    Właśnie znalazłam chwilę czasu, aby ponownie powędrować po wirtualnym świecie i odpowiedzieć na miłe słowa. W moim Ogrodzie czasem bowiem zapominam o wszystkim, ważna jest tylko ta chwila.... Ale pewnie to rozumiesz.
    Pogody w sercu i radości płynącej z pięknej, dojrzałej Pani Wiosny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród to magiczne miejsce, gdzie można marzyć i śnić. Tam czas płynie swoim rytmem.
      Pozdrawiem czerwcowym, gorącym dniem.

      Usuń
  24. Jak pięknie i kolorowo na Twoichch włościach, naprawdę sielsko :)
    Pozdawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się,że Ci się podoba.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Piękne kwiaty, ja uwielbiam w maju zwłaszcza bez ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że doceniasz urok kwiatów i je lubisz :)

      Usuń
  26. Przepiękne, kolorowe rośliny :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nina PIEKNE !!!Kwiaty jak z bajki.U mnie wszystko było opóźnione prawie o miesiąc.Dopiero rododendrony kwitną ,peonie rozkwitają,bzy ...ale ważne że kwitną ☺☺U mnie tez żaby są ,przyłażą do oczka i tam siedzą pod kamieniami☺☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ci się podobają moje kwiatki. Moje rododendrony zaatakowała jakaś zaraza, brązowieją im listki, muszę je jutro opryskać. Ja niestety nie mam oczka wodnego, chyba przyskakują od sąsiadów.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  28. Witaj już prawie letnim dniem
    Znowu nie odpowiedziałam od razu na Twoje miłe słowo. Właśnie jednak wróciłam z mojej pierwszej sentymentalnej podróży w tym roku.
    Jak widzę, to u Ciebie nadal majowo. Mam nadzieję, że jednak pokażesz czerwcowy ogród.
    Pozdrawiam mgiełką nostalgii pachnącą jaśminem

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka