Keukenhof- wyjątkowy ogród




 W tym roku podczas majówki udało mi się dotrzeć do wyjątkowego, holenderskiego ogrodu, pełnego kwiatów cebulowych, rosnących w przepięknych kompozycjach - Keukenhof, który położony jest w miejscowości Lisse, oddalonej około 35 km od Amsterdamu. 

Ogrody te, należą do największych atrakcji turystycznych Holandii, ponieważ to największy na   świecie ogród roślin cebulowych. Na 32 hektarach rośnie około 7 milionów cebulek, pięknie pachnących i kwitnących  ( tulipanów, hiacyntów, szafirków, krokusów, żonkili, narcyzów i innych wiosennych kwiatów). Wszystkie kwiaty  wysadzane są ręcznie, przez 30 ogrodników. 

Co roku  na rabatkach zmieniane są kompozycje.






Keukenhof (nid. ogród kuchenny), był pierwotnie częścią posiadłości holenderskiej księżnej Jakoby Bawarskiej, żyjącej w piętnastym wieku, która w Lisse miała swój zamek.
W XIX w. ogród przeprojektowano w stylu angielskim, a w 1949 roku  zorganizowano tu pierwszą wystawę kwiatową i tak powstał ogród w formie, którą  teraz możemy podziwiać.

 Poza wspaniałymi rabatami, z moimi ulubionymi tulipanami, w setkach odmian - wysokich, niskich, karbowanych, jednokolorowych, cieniowanych, pełnych, strzępiastych, jednolitych, o bogatej skali barw, od białej poprzez żółtą, pomarańczową i czerwoną, do fioletowej, niemal czarnej znajdują się kompozycje z różnych gatunków kwiatów, szumiąca woda w licznych stawach, strumykach, czy fontannach. W ogrodzie znajdują się rzeźby rozmieszczone w różnych częściach ogrodu, pawilony z wystawami kwiatowymi, które zmieniane są co tydzień, restauracje i sklepy.





Ogrody Keukenhof,  otwarte są mniej więcej od połowy marca, do połowy maja.
Co roku odwiedza je wiele tysięcy ludzi z aparatami fotograficznymi.

Jest to niesamowite, bajkowe miejsce, warte obejrzenia przez miłośników kwiatów. 
Mnie najbardziej zachwyciły kobierce kwiatów rosnących pośród drzew i trawy, wszechobecna woda, rzeźby a także przepiękne wystawy kwiatowe. 
W ogrodzie mogłabym przebywać kilka dni.






Witam na moim blogu nowe obserwatorki Karolinę z bloga Do Połowy Pełna i Fabulous

38 komentarzy :

  1. Przepiękne są Twoje zdjęcia i przepiękne ogrody! Co jak co,ale Holendrzy są specjalistami od tulipanów.I pomyśleć,że na taki efekt pracuje cała duża dorosła "klasa" ludzi! Musi to być praca bardzo precyzyjna, bo plamy kolorystyczne tworzą cebulki o tych samych kolorach. Choć w Ogrodzie Botanicznym w Łodzi czasami zaplątał się jakiś jeden innego koloru i ludzie to natychmiast komentowali-" O patrz, jeden czerwony!( wśród mnóstwa różowych)co by nie mówić przepiękny efekt, dzięki mozolnej pracy ogrodników i chwała im za to. Śliczny ten ogród Keukenhof !Cieszę się,że mogłam go zobaczyć dzięki Twoim zdjęciom.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród jest wspaniały, a praca ogrodników jest rzeczywiscie wykonywana bardzo precyzyjnie bo pomyłek nie widziałam, ale przy takiej ilosci kwiatów trudno zobaczyć. Cieszę się,że jesteś zadowolona z mojej notki.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. To także moje marzenie, ale widzę na zdjęciach, że i tam majówka pogodowo nieciekawa, ale i tak zazdroszczę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Majówka w Holoandii była zimna i z przelotnymi opadsmi deszczu, ale najważniejsze,że udało się zrobić zdjęcia i zobaczyć wspaniały ogród .
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Pięknie wygląda tyle kwiatów na raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, tulipany wyglądają fantastycznie :)

      Usuń
  4. Bajkowe miejsce, no bajkowe. :) Ślicznie tam, a do tego ten wiatrak mnie zachwycający i rzeźby. No bardzo chciałabym tam kiedyś pojechać. Cudowna fotorelacja, bardzo miła dla oczu i ducha. :)))

    Miłego dnia dla Ciebie. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bym chciała,żeby spełniło się Twoje marzenie. Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Piękny ogród. Fajnie , że mogłaś w nim być. Łany tulipanów robią niesamowite wrażenie. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród jest cudowny i jestem szczęśliwa mogąc tam przebywać. przez parę godzin.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Przepiękne miejsce :) Na pewno warto pojechać i na własne oczy zobaczyć te wszystkie cudne pola tulipanów :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowna relacja, wspaniałe zdjęcia. Nino, dziękuję. Odświeżyłaś moje wspomnienia. W Ogrodzie Keukenhof byłam trzy razy. Mieliśmy w planach kwietniowo-majowy wyjazd. Niestety, życie pokrzyżowało plany.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja chętnie odwiedziłabym ten ogród jeszcze raz. Mam nadzieję,Łucjo, ze wszystko u Ciebie jest juz w porzadku, może w przyszłym roku uda Ci się tam dojechać.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. ale cudnie :) :) :) pozdrawienie zostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że Ci się podoba .
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Na kilku blogach już pojawiły się relacje z tych ogrodów. Na każdym blogu inne zdjęcia, co innego przykuwało uwagę.
    Fajnie, że napisałaś jak powstały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że nie znudziłaś się oglądając zdjęcia.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Witaj nadal majowo
    Jak widzę u Ciebie również maj, piękny maj. Kiedyś chciałabym wybrać się na wędrówkę po takich ogrodach. Ale dzisiaj muszą mi wystarczyć tulipany z mojego ogrodu.
    Pozdrawiam ciepło przesyłając uśmiech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno u Ciebie tulipany są, także wspaniałe.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Istny raj na ziemi :) Uwielbiam takie bogactwo kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, również uwielbiam ogrody pełne kwiatów :)

      Usuń
  12. Utonęłabym w takim ogrodzie z aparatem próbując sfotografować każdego kwiatka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie, jak ja. Uwielbiam wszystkie roślinki :)

      Usuń
  13. Co rok obiecuje sobie, że tam pojadę. Znów nie wyszło. Dobrze, że są takie relacje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w przyszłym roku uda Ci sìe tam dotrzeć, życzę Ci tego.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Zwiedzanie tego ogrodu było by spełnieniem moich marzeń ! Dziękuję za cudowną fotorelację !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,proszę bardzo. Moje marzenie spełniło się,ale chętńie pojechałabym tam po raz drugi.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Jednym słowem bajka :) chciałabym sie znależć w takim ogrodzie. Niestety pogoda jest taka, że nie sprzyja wyjściu za próg domu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, była to najprawdziwsza bajka, w której udało mi się być. Mam nadzieję, że Twoje marzenie się spełni :)

      Usuń
  16. Ależ tam musi być pięknie...nawet jak pada!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to najwspanialszy ogród w jakim byłam, jest cudowny .
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Dziękuję za życzenia z okazji niedługiej mojej rocznicy pisania (chociaż tutaj jestem od roku). Ale imieniny mam dopiero 31.05 :)))
    Pozdrawiam początkiem tygodnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj pięknym majem
      Tak powinnam napisać, ale czy rzeczywiście mamy piękny i słoneczny maj?
      Dlatego w te niektóre szare, deszczowe dni życzę dużo życzliwości i miłych chwil z ulubioną książką, bo ogród musi poczekać. A moje tulipany przeminęły...

      Usuń
    2. Parę dni maj zachwycał mnie słoneczną pogodą,ale dzisiaj zimnica, więc ogród poczeka, a czas mi zajmnie dobra ksiażka.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Witaj
    Trafiłam do kwiatowego raju, och jak mi tutaj dobrze, to moje klimaty:)
    Serdeczności przesyłam:)
    http://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że podoba Ci się ten raj. Lecę juz do Ciebie :)

      Usuń
  19. Miałam nadzieję, że w tym roku znowu będę, po dziewięciu latach, podziwiać ten bajeczny ogród. Niestety, nic z tego. Dzięki za widoki na Twoich zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka