Moje kwiatki na letnich rabatach



 Sierpień przywitał nas upałami i oczywiście, jak zwykle brakiem opadów, więc codzienny rytuał to ganianie z wężem i podlewanie rabat. Lubię ciepełko, ale zmęczona jestem suchym, gorącym powietrzem. W przyrodzie nic nie trwa wiecznie, więc niektóre letnie  kwiaty przekwitły, jak lawenda, goździki brodate, czy liliowce,jednak miło jest powspominać oglądając zdjęcia kwiatów kwitnących w lipcu.  







Obecnie kwitną, a właściwie już przekwitają lilie drzewiaste. Lilie mają bardzo intensywny zapach, który mnie trochę drażni, ale ich uroda to rekompensuje.



 Na rabatach królują hortensje bukietowe. Maja one po kilka lat, wiec są imponujących rozmiarów. Codziennie zachwycam się ich urodą, robiąc obchód ogrodu. Hortensje są jeszcze białe, ale wkrótce zaczną różowieć. Ten rok nie jest dobry dla hortensji ogrodowych, które wiosną obmarzły i mają, tylko pojedyncze kwiaty. 





W tym roku wyginęły mi kwiatki niektóre kwiaty jednoroczne, które pięknie powschodziły w maju, ale susza i nornica przyczyniły się, że ich prawie nie mam. Wszystkie rośliny umęczone są upałami i suszą, trawa wyschła, a drzewa w pobliskich lasu zaczynają gubić liście, chociaż lato wciąż trwa. Brak deszczu,  tylko raz padał w tym miesiącu spowodował, że widać już jesień, pomimo wysokich temperatur. Nie robiłem zdjęcia wyschniętej trawie bo to smutny widok, tylko kwitnącym jeszcze kwiatom.






Bardzo nie podoba mi się nowy blogger, ciężko mi się w nim odnaleźć.

 

57 komentarzy :

  1. Piękne są Twoje rabatki i Twoje kwiatki, Nino!
    Zachwycają hortensje bukietowe, cynie, rumianki i inne piękności, których nazw nie pamiętam, bądź nie znam.Utrzymanie tak pięknego ogrodu wymaga mnóstwa pracy.
    Prawdę mówiąc upały mnie również bardzo męczą, ale zdecydowanie wolę suche upalne powietrze niż upalne wilgotne.
    Ja ciągle wracam do starych ustawień bloggera, nawet jeśli blogger przełączy mi na nowe. W tym nowym zupełnie nie umiem się odnaleźć!
    Pozdrawiam serdecznie. Miłego popołudnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę,że podoba Ci się mój ogród. Lubię pracę w ogrodzie bo mnie ona rekaksuje.
      Muszę też spróbować wrocić do starej wersji.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Jestem pełna podziwu dla Ciebie, że tak świetnie radzisz sobie z tak wielkim ogrodem. Masz tu wszystko przemyślane i zadbane. To wszystko wygląda przecudnie, ale też kosztuje dużo pracy. Z wielką przyjnoscią spaceruje po Twoim ogrodzie.Białe hortensje to piękne tło dla całej palety barw innych kwiatów. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło,że podoba Ci się w moim ogrodzie. Lubię w nim pracować, a potem zachwycać się każdym rozwiniętym kwiatkiem.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Cały komentarz mi wcięlo. Trudno. Miłego dnia, Nino 🌹🌸🌻🌼🌷

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne rośliny i kolorowo w ogrodzie. Niech żyje lato!
    Serdeczność Ania-Pawanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lato zawsze zachwyca paletą barw, niech trwa jak najdłużej.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Czasem zastanawiam się co z czym zestawić. Podoba mi się Twoje zestawienie hortensji z floksami.

    OdpowiedzUsuń
  6. I tak w tym roku jest nieźle, jeśli chodzi o opady.
    Ja ciągle mam zamiar obfocić swój ogródek, żeby wiosną wiedzieć gdzie i co podosadzać, ale wychodzi jak zawsze. Ekh,życie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim rejonie niestety jest susza, wszystko dookoła schnie, a drzewa gubia już liście. Obfić swój ogród i pochwal się nim.Coś nie mogę do Ciebie wejść
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Uwielbiam hortensje bukietowe! Piękny masz ogród.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hortensje też uwielbiam, dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Komponowanie klombów i pielęgnacja roślin to wielka sztuka!
    Cierpliwości ocean tez się przyda.
    Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciagle jestem niezafowolona ze swpich klombów, dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Zachwycający masz ogród :) Przepieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne masz kwiatu u siebie i bardzo różnorodne :).

    Oj, tak przydałoby się więcej deszczu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiaty uwielbiam, a na porządny deszcz czekam z niecierpliwością :)

      Usuń
  11. Jak zawsze z przyjemnością pospacerowałam po Twoim zadbanym i różnorodnym ogrodzie. Piękne masz hortensje, lilie, róże i wszystkie inne kwiatki. U nas też sierpień jest upalny, ale z wcześniejszych opadów nazbieraliśmy spore zapasy deszczówki, więc teraz mam czym podlewać roślinki. Były też dwa dni deszczowe w tym tygodniu, ale upał wciąż nie odpuszcza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie, również się z Tobą miło spacerowało. Dziękuję. U mnie zbiornik na deszczówkę jest już pusty, więc muszę korzystać z wodociągu. Dzisiaj się u mnie ochłodziło, a deszczu wciąż brak.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Przyszłam tu do Ciebie z rewizytą i zachwyciłam się ilością kwiatów, jakie masz w ogrodzie. Chciałam Cię też poznać, weszłam w zakładkę "o mnie" i ... mogłabym skopiować to, co napisałaś o sobie i wkleić na swoim profilu :) Tylko poprawiłabym ilość psów z jednego na dwa ;) Pozwolisz, że rozgoszczę się tutaj wygodnie i zostanę? Pozdrawiam serdecznie. Ela :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że rozgościłaś się u mnie i zechciałaś tu zostać. Z radością Cię goszczę w moich skromnych progach, lecę do Ciebie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Nowy bloger i nowy fb tez mnie denerwują ciągle zrzędzę po co to komu:)Powoli przyjdzie przywyknąć nie mamy wyjścia:) Piękne kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przywykniemy, tylko zastanawiam się po co coś zmieniać skoro to jest dobre, eh...
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Przede wszystkim druga ogrodniczka doceni Twoją pracę, bo wie, ile trzeba siły, czasu i energii, żeby "upilnować" ogród w jako takim stanie.
    Gdy pofolguję koło miesiąca, to potem nie mogę się pozbierać, żeby zniwelować chwasty. Ze też im nie przeszkadza susza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak widok kwitnacych kwiatów wynagradza pracę ciężką. Chwasty nie patrzą na suszę tylko rosną jak szalone. U mnie trawa wyschła, a na niej są zielone wyspy z chwastów, dziwnie to wyglada.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Ależ piękny masz ogródek :) Od razu widać,że masz rękę o kwiatów : ) Ja też w te upały ciągle podlewałam ogród. Dzieciaczki miały basen, a wieczorem wodą z basenu podlewaliśmy rośliny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Świetny sposób na oszczędzanie wody:)

      Usuń
  16. Witaj dojrzałym latem Nino
    W moim ogrodzie też przede wszystkim królują hortensje.
    Powtórzę po raz kolejny, masz piękny ogród
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hortensje to moje ulubione krzeey. Dziękuję i pozdrawiam końcówką sierpnia, Ismeno.

      Usuń
  17. Pięknie kwitną Twoje rośliny, w ogrodzie nie widać efektów suszy. Mam nadzieję, że u Ciebie też popadało wczoraj, powietrze od razu pachnie inaczej.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rabatki były regularnie podlewanie, więc są ładne, gorzej jest z trawnikiem i warzywniakiem, ten mimo pidlewsnia nie dał plonów.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Masz przepiękny ogród. Zazdroszczę i to bardzo. Fantastycznie byłoby wziąć sobie kocyk i książkę i rozłożyć się w takim pięknym ogrodzie.

    Zapraszam: czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że Ci się podoba mój ogród, często przesiaduję na tarasie i właśnie czytam :)

      Usuń
  19. Nie jestem zdziwiona, że zachwycasz się hortensjami bukietowymi. Ja też je u siebie podziwiam. Nino, widzę, że masz w ogrodzie szczeć barwierską. Nie boisz się, że rozsieje się po całym ogrodzie? Ja miałam spore trudności aby wyprosić ją z ogrodu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hertensje bukietowe uwielbiam, Łucjo, czy chodzi Ci o nawłoć, nie wiedziałam, że jest taka ekspansywna, a ta w hortensji sama przyszła chyba z pobliskich nieużytków.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  20. Imponujący ogród:-)) Też lubię hortensje bukietowe, mam kilka krzaczków i też się nimi zachwycam:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe, bogate i bardzo kolorowe rabaty - spacer po takim ogrodzie to czysta przyjemność. Lato było trudne ale mimo wszystko roślinki nas nie zawiodły. Przesyłam cieplutkie pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubie swój ogród,taki kolorowy i naturalny.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  22. Cudowny ogród. Jestem pod ogromnym wrażeniem! <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Cieszę się, że Ci się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniały ogród, podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mimo trudnych warunków kwiaty pięknie u Ciebie wyglądają. Marzy mi się krzak hortensji bukietowej, ale obawiam się że już jej nigdzie nie wcisnę.
    U nas z kolei były huragany i ulewy. Trochę roślin zostało poniszczonych. Teraz jest zimno. Rankiem nawet 5 stopni, więc pomidory nie dojrzewają, tylko zaczynają gnić na krzakach, a szkoda, bo zielonych jest jeszcze bardzo dużo. Mam nadzieję że pogoda się poprawi. Tobie życzę opadów, a sobie słońca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrzesień w tym roku był wyjątkowo ciepły, ale ranki i wieczory są zimne, więc pomidory też nie dojrzewają. Twoje życzenie się spełniło bo deszcze zaczęły padać.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  26. Masz piękny ogród kwiatowy z różnymi kolorami, jak ogród turystyczny.
    Znakomity!.

    Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mi miło, że podoba Ci się mój skromny ogród.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  27. Ogród pełen kwiecia zawsze raduje oczy i serce🧡😀🌻🌺🌸🌞
    Serdeczności zostawiam i dziękuję za Twoją systematyczną obecność na moim blogu 💛😍🌻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, bardzo lubię Twój blog.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  28. Oglądam po raz kolejny i nadal się zachwycam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że podoba Ci się mój ogród.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  29. Cudownie jest powrócić do tych zdjęć o tej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka