Wszędzie biało.

 



Zima nie odpuszcza, wszędzie jest biało i mroźno. 



Właśnie, taką zimę pamiętam ze swojego dzieciństwa. Kiedy byłam dzieckiem zawsze z utęsknieniem czekałam na tę porę roku, zwłaszcza na śnieg. Liczne pagórki w miejscowości, której mieszkałam zachęcały dzieciaków do uprawiania amatorskiego sportu, jazdy na sankach.  Ja codziennie zjeżdżałam z górki na sankach, czy na worku wypełnionym słomą. Czasami rolnicy organizowali kuligi. Nie raz przychodziło się do domu w przemoczonych butach, spodniach ,nie wspominając o rękawiczkach, z których zawsze ciekła woda . Przemoczone rzeczy wysychały na kaflowym piecu. Pomimo trudnych czasów uśmiech nie schodził z buzi dzieci i zazwyczaj nikt się nie przeziębiał. 







 Obecnie, mimo że śniegu nie brakuje,  większość dzieci wychodzi z domu tylko na chwilkę aby pojeździć na sankach. Pozostałą większość czasu spędzają w cieplutkich domach przy "szklanych ekranach". Eh, czasy bardzo się zmieniły i nie koniecznie na dobre.

Za zimą nie przepadam, ale uwielbiam fotografować przyrodę, zwłaszcza drzewa , które uroczo wyglądają przykryte śniegiem. Najpiękniej wyglądają  drzewa iglaste i zachody słońca. 

Ogród sąsiada.



Jestem ciepłolubna, ale spróbowałam w tym roku morsowania na sucho, czyli przez kilkadziesiąt sekund z przerwami chodziłam boso po śniegu przy temperaturze powietrza  ok. -2 stopnie. Nie przeziębiam się i miałam dobre samopoczucie. Obecnie był dość wysoki mróz i nie zachęcał mnie do morsowania, ale temperatura rośnie, więc myślę, że jeszcze spróbuję spaceru na boso, po białym puchu.

  Kochani moi! - wielka prośba

 Maja córka Milena pisze pracę  magisterską z psychologii i przeprowadza badania dotyczące związku obrazu własnego Ja ze sposobem bycia w bliskiej relacji. Badanie skierowane jest do osób od 18 do 35 lat, będących w związku trwającym dłużej niż 6 miesięcy.

Jeżeli chcecie jej pomóc, jesteście w tym wieku lub macie dzieci, wnuki, znajomych mieszczących się w tym przedziale wiekowym zapraszamy do wypełnienia ankiety.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScWsIG9e139dACSEuQ5Dlli3mywT4Cbf7Et3tcrxYHfPHmavA/viewform

Dziękujemy :)


Wszystkiego najlepszego z okazji Walentynek.


37 komentarzy :

  1. Trzeba się nacieszyć zimą póki jest. Ja też co prawda nie przepadam specjalnie za tą porą roku, ale takich piękne śnieżne krajobrazy uwielbiam :) Wreszcie dzieci mogą nacieszyć się jazdą na sankach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszmy się urokami zimy bo już po niedzieli nadają ocieplenie.Snieg na pogórkach dla dzieci to świetna zabawa :)

      Usuń
  2. W końcu nadeszła zima jak za mojego dzieciństwa. Masz rację teraz dzieci spędzają większość czasu przed ekranami. Jak byłam mała na śniegu spędzało się kilka godzin , szło się do domu jak ubranie było sztywne od śniegu. Czasami jak chciało się pić to szkoda było czasu ,aby iść do domu. Sople bardzo smakowały. Teraz inne czasy , wszystko się zmienia na naszych oczach. Miłej niedzieli ❤️❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypomniałaś mi o soplach, które wisiały za oknem i były pyszne. Dziękuję i wszystkiego najlepszego na cały tydzień :)

      Usuń
  3. Za zimą też nie przepadam, ale w takim wydaniu trudno jej nie lubić!
    Dzieciaki zakopane przed komputerem nie wiedzą, co tracą:-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima w tym roku jest piękna, mozna ją polubić chociaż trochę dka, takich widoków. Niektóre dzieciaki nue wiedzą co tracą, to prawda.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Same cudne ujęcia u Ciebie! Ja też nie przepadam za zimą, zwłaszcza w czasie, gdy jej obecność sprawia dużo kłopotów i zmartwień, czy to z dojazdem gdziekolwiek, czy to z takim ogólnym funkcjonowaniem. Mimo wszystko taka jest kolej rzeczy i lepiej dla nas, gdy potrafimy w owej zimie znaleźć ten pierwiastek piękna.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę sie, że podobają Ci się moje zdjęcia. Zima, pomimo trudności o których piszesz,na wsi jest urocza .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Piękną zimę pokazałaś na zdjęciach! Wreszcie w tym roku rośliny w ogrodzie przykryte śniegową pierzynką spokojnie odpoczywają i czekają na wiosnę. Ja też lubię robić zdjęcia zimowe - śnieg sprawia że to, co oglądamy na co dzień, staje się niezwykłe i bajkowe. Poza tym taka śnieżna zima umożliwia mi aktywność fizyczną na biegówkach. Cieszę się że dzieci w tym roku mogą spędzać dużo czasu na powietrzu na sankach czy zabawach ze śniegiem :) Pozdrawiam niedzielnie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ppdobają Ci się moje zdjęcia. Na nartach nue jeżdżę, hedyna moja aktywność to krótkie spacery z psem. Pięknue rośliny wygladają przykryte białą kołderką.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Ja też nie przepadam za zimą ale takie piękne zimowe zdjęcia oglądam z wielką przyjemnością. Cieszę się ze śniegu, który otulił niczym pierzynką rośliny w ogrodzie. Z obawą patrzę na pąki różaneczników. Krzewy są zbyt duże aby jesienią okrywać je włókniną, poprzednie zimy też tego nie wymagały. Dzisiaj przecięłam dwa pąki i są brązowe, to oznaka przemarznięcia. Marnie zapowiada się ich wiosenne kwitnienie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyroda pod śniegiem wyglada uroczo, szkoda byłaby wszystkich przemarzniętych roślin, mam nadzieję, ze przemarzło tylko kilka pąków różaneczników i na wiosnę pięknie zakwitną.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Witaj słonecznie Nino
    Piękny ten świat otulony białą kołderką.
    U mnie już wszystko się topi
    Pozdrawiam powiewem przedwiośnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już też resztki śniegu, po białej zimnie zostały tylko wspomnuenia.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Za sprawą śniegu wszędzie jest tak schludnie i czyściutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śnieg juź się roztopił, więc odkrył pozostałości po wiośnie nieporzdki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Przepiękne zimowe zdjęcia. Fantastycznie wygląda karmik, najeżona juka i Twój pies brodzący w śniegu.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję, już pozostało tylko błoto pośniegawe i błoto.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Taką zimę i takie zabawy pamiętam z mojego dzieciństwa ...szczególnie te cieknące rękawice hi hì

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tegoroczna zima, także kojarzyła mi się z dzieciństwem.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Przyznaję, nie przepadam za zimą ale skoro już jest to zachwycam się widokami przyrody pod białą pierzynką :)
    Na Twoich zdjęciach piękne bajkowe sceny :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także uwielbiam zimową, bajkową scenerię.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Zima w tym roku sypnęła śniegiem i dzieci mogły się nim nacieszyć. Zgadzam się z Tobą, że dzisiaj dzieci nie spędzają dużo czasu na zabawach na świeżym powietrzu, potem słyszymy że bardzo dużo dzieci ma wady postawy. Podziwiam Cię, że odważyłaś się na suche morsowanie. Brawo!!! Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima w tym roku była urocza, szkoda,że nie wszystkie dzievi korzystały z jej uroku.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Uwielbiam zimę, jest, to moja ulubiona pora roku :).
    Bardzo mi już brakowało takiej prawdziwej zimy...

    Niestety kiedyś było karą usłyszeć "nie pójdziesz na dwór" teraz karą jest "idź na dwór". Dzieci choć nie tylko wolą komputery, tablety czy telefony...

    Masz cudnego pieska :).

    Niestety na ankietę się już nie łapię ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po zimie nie ma już śladu. Twoje stwierdzenie o karach i nagrodach związany h z dworem jest słuszne.
      Dzięki za zaiteresowanie ankietą.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Witaj Nino
    Pozdrawiam dzisiaj ciepło wiosenną końcówką lutego

    OdpowiedzUsuń
  16. Po przerwie nadrabiam zaległości na blogach i widzę po zdjęciach, jak ten czas leci i pogoda się zmienia. Dopiero co było tyle śniegu, a teraz słoneczko za oknem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tegoroczna zima była naprawdę piękna, ale szybko się nią nacieszyła, już praktycznie po śniegu. Bardzo szybko ziemia go wchłonęła.
    Moje dzieci przekroczyły już górny pułap wieku, więc nie pomogę Twojej córce życzę powodzenia.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  18. Czas nieubłaganie upływa, trochę mnie to przeraża .
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też jestem ciepłolubna, więc TAKIE widoki najlepiej służą mi na pocztówkach, a nie w moim własnym ogrodzie ;)
    Do tego czasu zapewne masz już u siebie namiastkę wiosny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Droga Nino!
    Życzę zdrowych, spokojnych świąt Wielkanocnych, pełnych nadziei, miłości oraz niezapomnianych chwil pomimo panującej pandemii.
    Pozdrawiam świątecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Życzę Tobie Nino ciepłych, pogodnych Świąt Wielkanocnych.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nino, dziękuję za życzenia ! Tobie i Twojej rodzince również życzę zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka