Ciasto krówka na biszkopcie z krakersami


Czas pędzi, jak szalony, święta bardzo szybko minęły, nie wiadomo kiedy. Okres świąteczny to czas, gdy na naszych stołach goszczą apetyczne potrawy, pyszne, niecodzienne ciasta. 
U mnie jednym z ciast była krówka,  bardzo smaczne, składające się z kilku warstw ciasto, które doskonale się prezentuje. Spodem ciasta jest biszkopt, nasączony mocną herbatą z cytryną i kieliszkiem alkoholu, na nim znajduje się krem budyniowy, następnie warstwa krakersów,  znowu krem, krakersy, masa kajmakowa, a na niej warstwa bitej śmietany posypana startą czekoladą i płatkami migdałowymi.

Przepis na ciasto krówkę

Upiec BISZKOPT

5 jajek
3/4 szk. mąki pszennej
1/4 szk. mąki ziemniaczanej
2/3 szk. cukru


   Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę (uważając, by ich nie 'przebić'). 
Pod koniec ubijania dodawać partiami cukier, łyżka po łyżce, ubijając po każdym dodaniu. Dodawać po kolei żółtka, nadal ubijając.
Do masy jajecznej wsypać przesianą mąkę. Delikatnie wymieszać do przy pomocy szpatułki  aby składniki się połączyły. 
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i delikatnie przełożyć ciasto, wyrównać. 
Piec w temperaturze 160 - 170ºC przez około 35 - 40 minut lub do tzw. suchego patyczka.
MASA
2 budynie śmietankowe
1/2 l mleka
1 kostka masła lub margaryny
ŚMIETANA
330 ml śmietany 30%
2 łyżki cukru pudru
2 śmietan-fix
1,5 paczki krakersów
puszka masy krówkowej

Smacznego !

19 komentarzy :

  1. Pięknie wygląda ta krówka, Nino, Wierzę, że świetnie smakuje :) Ja ten przepis zachowam sobie, mimo, że teraz zażywam sylimarol:)))
    Jeszcze słodkości zalegają lodówkę. Trochę w te święta przeliczyliśmy się z kaloriami:)
    Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzìękuję, Teresko. Niestety ja takze przeliczyłam się z iloscìą calorii. W Nowym Roku mam zwmiar je znacznue obniżyć.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Bardzo lubię takie ciasta:))Twoje wygląda wspaniale:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo pyszne, ale i kaloryczne. Mimo to, często he robię.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Akurat nie mój smak, ale znam takich, co uwielbiają...

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię identyczny biszkopt. U mnie wszyscy lubią takie kremowe ciasta, więc chyba wypróbuję.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubicie kremowe ciasta to na pewno Wam posmakuje krówka.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Kiedyś piekłam mnóstwo wymyślnych kremowych ciast.
    Ale od jakiegoś czasu moje Dzieci unikają cukru, słodkości.
    A ja od zawsze nie lubię.
    Pokrzywdzonym jest tylko Mąż- łasuch.
    Ciasto wygląda smacznie, idealne do kawki☕
    Pozdrawiam miło💚🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także w nowym roku muszę postarać się unikać wszelkich słodkości bo niezła ze kuleczka.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. bardzo smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo apetycznie. Kiedyś ciasta z kremami często gościły na stole. Teraz są tylko wspomnieniem. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety, także muszę koniecznie ograniczyć wszelkie słodkości chociaż tak bardzo je lubię.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Wygląda i pewnie smakuje pysznie. Dobrego 2020 roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, jest pyszne.
      Dziękuję i wzajemnie :)

      Usuń
  9. Och jak krówka to na pewno pyszna! Wygląda bardzo smacznie, mniam mniam. Kocham ciasta i nigdy się ich nie wyrzeknę !
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku, oby się dobrze działo...

    OdpowiedzUsuń
  10. Także, jestem łańcuchem na słodkości, jednak muszę je koniecznie ograniczyć .
    Dziękuję i wzajemnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto prezentuje się bardzo smakowicie :D Z przyjemnością wypróbuję przepis :D
    Szczęśliwego Nowego Roku 2020! Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka