Pokrzywa dobra na wszystko

Roślina ta traktowana jest przez wielu działkowiczów jako uciążliwy, pospolity chwast, który jest zwalczany. Jednak warto bliżej poznać właściwości lecznicze i prozdrowotne pokrzywy.

 Pokrzywa zawiera wiele cennych witamin, mikroelementów i soli mineralnych. Picie naparów lub dodawanie świeżych, ale sparzonych młodych liści pokrzywy do sałatek ułatwia przemianę materii i wzmaga apetyt. Sok  wyciśnięty ze świeżo zerwanych pokrzyw pomaga zwalczyć przemęczenie, przeciwdziała anemii. Kurację tę warto stosować przez cały rok, oczywiście z przerwami. Zimą, gdy nie ma pokrzyw warto popijać herbatkę przyrządzoną z pokrzywy suszonej. Zioło to posiada właściwości moczopędne , niezastąpione w leczeniu kamicy nerkowej. Pokrzywa wspomaga wydalenie z organizmu szkodliwych substancji.  Systematyczne picie naparu z pokrzywki  sprzyja szybszemu wzrostowi włosów ( to moje stwierdzone doświadczenie).     
     

Pokrzywę lubią też robaczki, dlatego trzeba uważać zbierając jej liście i uwaga ONA PARZY!


 Ja w swoim ogrodzie mam sporą kępę pokrzyw. Już nasuszyłam listków tego zioła i czekam kiedy odrosną młode listki, bo mam zamiar ugotować, pierwszy raz w życiu pokrzywowej zupy.



A Wy jakie macie doświadczenia z pokrzywą, czy tylko te nieprzyjemne?

2 komentarze :

  1. Trochę wiem o wartościach pokrzywy, ale sama nic z nią nie robię.W ogródku też nie mam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o właściwościach pokrzywy ale sama jej nie stosuję !! Jestem ciekawa smaku zupy z pokrzywy !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka