Wegański pasztet z warzyw i kaszy jaglanej




Witajcie, kochani w mroźny, marcowy wieczór.

Zima wszystkim nam doskwiera, więc, warto umilić sobie oczekiwanie do wiosny dobrym, sytym jedzeniem. Wyczarowałam, więc wegański pasztet z kaszy jaglanej z dodatkiem warzyw i mieszanką różnorodnych pestek. Pasztet jest doskonały nie tylko dla roślinożerców, ale nie pogardzą nim mięsożercy. Danie jest dość szybkie w wykonaniu, doskonale się kroi i smakuje wyśmienicie z sosem czosnkowym, ketchupem lub po prostu bez niczego. Można  jeść go z chlebkiem lub jako danie główne, na ciepło lub na zimno.


Przepis na pasztet z warzyw

Składniki

1 woreczek kaszy jaglanej, ugotowanej i wystudzonej
1/2 szklanki słonecznika
1/2 szklanki orzechów np. nerkowca lub laskowych
1/2 szklanki czteromixa ( pestki dyni, siemię lniane, sezam, słonecznik) opcjonalnie
1 por biała część
2 pietruszki
3 marchewki
3 ząbki czosnku
kawałek selera
3 łyżki sosu sojowego
 3 ziarna ziela angielskiego
2 liście laurowe
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka suszonej pietruszki
½ łyżeczki lubczyku
½ łyżeczki tymianku
spora szczypta gałki muszkatołowej
sól i czarny pieprz

Przygotowanie:

  1. Pora pokroić na cienkie plasterki, na dnie dużej patelni rozgrzać olej, dodać pory, liście laurowe, ziele angielskie i smażyć na niewielkim ogniu do czasu, aż por będzie szklisty i miękki. W międzyczasie warzywa korzeniowe  obrać i zetrzeć na tarce, a czosnek posiekać.
  2. Kiedy pory będą zeszklone, wyjąć ziele angielskie oraz liście laurowe, dodać przygotowane warzywa, posiekany czosnek i dusić na małym ogniu przez około 10 – 15 minut.
  3. Orzechy, słonecznik zmielić w młynku lub zblenderować.
  4. Usmażone warzywa przełożyć do miski, dodać kaszę jaglaną  oraz zmielone nasiona i wszystko zblenderować na gładką masę. Doprawić do smaku. Przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wysypanej pestkami dyni( opcjonalnie) i piec około 40 minut w rozgrzanym do 200 stopni piekarniku. Wyjąć i studzić przez całą noc, kroić i zajadać.
 Smacznego!


30 komentarzy :

  1. Wygląda bardzo smacznie:))chętnie wypróbuję:))pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wygląda tak i smakuje, wypróbuj przepis na pewno jego smak Cię zadowoli.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Powiem Ci, że narobiłaś mi ochoty, żeby coś takiego przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,że zasmakujedz w pasztecie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Super przepis, muszę spróbować. Nie jadam mięsa i dla mnie to jest przepis marzenie. :D Nawet wygląda tak, że chcę się mi już go zjeść! <3

    Radosnych dni Ci życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, Ty też jesteś wege? Często robiè potrawy roślinne. Polecam
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Jeszcze takiego pasztetu nie jadłam, ale patrząc na składniki, to by mi smakował. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszsm do skorzystania z przepisu, na pewno będzie Ci smakował.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Nie jestem wegetarianką, ale takie potrawy lubię bardzo. Jadłam kiedyś pasztet z selera i klopsy z buraków, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis zapisuję, bo uwielbiam tego typu pasztety. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo apetycznie. I to jest to, co lubię. Przepis zapisałam. Dziękuję:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że trafiłam w Twój gust.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Pasztet wygląda zachęcająco ! Napewno wypróbuję bo jestem fanką kaszy jaglanej !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się, że Cię zainspirowałam. Ja uwielbiam wszystkie rodzaje kasz.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglada przepysznie :-) Bardzo mnie zachęciła, przepis zapisałam i na pewno prędzej czy później... ten pasztet wykonam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że Ci zainspirowałam, mam nadzieję,że będzie Ci smakował.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Szukałam jakiegoś przepisu na pasztet i na nic nie mogłam się zdecydować. Jutro idę na targ po składniki.
    Dzięki za odwiedziny, a tym samym za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam już różne warzywne pasztety, bardzo mi smakują. Szczególnie z cukinii. Twój pasztet jest ciekawy bo z kaszą jaglaną. Powiem szczerze, że nigdy kaszy jaglanej nie gotowałam:)))
    Pozdrawiam ciepło.
    p.s. Czy już widać u Ciebie wiosnę? Bo u mnie tak, chociaż nasz staw jest nadal bardzo skuty lodem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z cukinii jeszcze nie robiłam pasztetu,koniecznie podziel się przepisem. Wiosnę widać,chociaż jest bardzo zimno.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Od jakiegoś czasu myślami jestem o pasztecie ,święta niedługo ,zrobię z pewnością .bardzo apetycznie wygląda::)) buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twja córka, wegetarianka będzie na pewno zadowolona z pasztetu.Dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Nino,
    ten pasztet wygląda bardzo apetycznie. Robiłam różne pasztety ale nigdy z kaszką jaglaną. Uwielbiamy ją.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeżeli uwielbiacie kaszę jaglaną to na pewno ten przepis jest dla Was.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka