Sierpień na sielskiej wsi


 Lato odchodzi powoli. Choć w moim regionie było zimne i deszczowe, wciąż jest moją ulubioną porą roku i każdego roku z żalem żegnam odlatujące ptaki i przemijające kwiaty. Na szczęście, sierpień jest dość słoneczny, a nawet w miarę ciepły, ale poranki i wieczory nie zachęcają do pobytu na zewnątrz.
Ostatni miesiąc lata jest pracowitym miesiącem, zwłaszcza dla rolników - odbywają się żniwa, następnie po nich wykonywane są inne prace polowe.








Każdego dnia, razem z psem, odwiedzam las, łąki i nieużytki, aby nacieszyć oczy widokami nieskażonej przyrody i pozwolić uszom cieszyć się koncertem cykad. Jakże jest to przyjemne! Wyciszam się, odpoczywam i czuję się taka lżejsza.
Choć swetry gościły w mojej garderobie cały czas, nie jestem gotowa na jesień. Zbieram zioła, robię przetwory i wierzę, że ta zdobyta cząstka lata pozwoli nam przetrwać do kolejnych ciepłych dni. Ah, szkoda, że lato jest tak krótkie.

14 komentarzy :

  1. Lato tak szybko minęło, że mi też smutno. Na szczęście u mnie wrzesień i październik zwykle są ciepłe i można się jeszcze nacieszyć babim latem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykre jest to,ze czas tak szybko wpływa. Nam nadzieję,że w tym roku będę także cieszyła się babim latem:)

      Usuń
  2. Lato jest krótkie, ale w parze z wiosną lub ciepła jesienią daje możliwości naładowania baterii na zimę. Twoje zdjęcia dowodzą, że na wsi może być pięknie, trzecie zdjęcie jak wzór na tkaninę.
    Ważne, by każdy znalazł swój azyl, gdziekolwiek się mieszka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baterie w miarę naładowane,chociaż pogoda nie była wymarzona. Mi,to zdjecie także kojarzy się z tkaniną. To fakt.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Pola po żniwach są cudne :))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Nino, kolejny raz oglądam Twój post i wspaniałe zdjęcia.
    Jestem pod wrażeniem krajobrazów i kolorytu nieba.
    Miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że Ci się podobały moje zdjęcia. Bardzo lubię fotografować chmury.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Piekne fotki, szczególnie te kłosy.
    Pozdrawiam Nino. :) .

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia!Natura potrafi wspaniale wyciszyć, ukoić smutki i "podładować baterie".Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Dlatego uwielbiam się nią otaczać.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Żniwa to końcówka lata. Już czuć jesień w powietrzu, a lato bezpowrotnie mija:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lato odchodzi nieubłaganie,szkoda,ale taka jest kolej rzeczy :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka