Hortensjowy ogród

       Sierpień żegna nasze ogrody, za chwilę przywita nas wrzesień. W powietrzu już czuć  zbliżającą się wielkimi krokami jesień. Niedługo w ogrodach będą wykopki  warzyw  i rozpocznie się ich ponowne przetwarzanie, ale za nim to nastąpi, należy nacieszyć oczy rabatkami, na których kwitną jeszcze letnie kwiaty. U mnie w tym roku na rabatach obecnie królują hortensje bukietowe, bardzo efektowne krzewy liściaste, moje ulubione. Ich wielkie i oryginalne kwiaty widać z daleka. Niestety w tym roku nie zakwitły hortensje ogrodowe, ponieważ zimna wiosna zmroziła ich pędy.

     Jedną z hortensji bukietowych, które u mnie rośnie to odmiana Limelight. Posiada ona duże, szerokostożkowe kwiaty, w limonkowym kolorze. Kwitnie bardzo długo  i obficie od sierpnia do października. Łodygi ma sztywne, uniesie do góry.




 Drugą z odmian tych krzewów jest Vanille Fraise odmiana o bardzo dużych kwiatostanach, złożonych z kwiatów płonnych, które są na początku białe, ale bardzo szybko różowieją. Niezwykle atrakcyjne zabarwienie biało różowych, a później zaczerwienionych kwiatostanów połączone z ich wielkością sprawia, że jej kwitnienie jest niezwykle widowiskowe. Kwiaty pojawiają się w bardzo dużych ilościach na sztywnych łodygach.





Rośnie u mnie jeszcze hortensja Annabelle, tworząca kwiaty w postaci ogromnych, kremowych kul. Kwitnie na tegorocznych pędach dość obficie. Wadą tego gatunku jest to, że łodygi są nie dość sztywne i po obfitych deszczach lub wiatrach pokładają się i trzeba tworzyć jej podpory.  Jednak mimo to uwagę przyciągają kwiaty, które utrzymują się do jesieni, a zimą przyprószone śniegiem lub ścięte mrozem dodają ogrodowi uroku. U mnie rośnie na słonecznym miejscu, dlatego już przekwita.



Posiadam jeszcze dwa gatunki hortensji bukietowych, ale niestety nie znam ich nazw.




40 komentarzy :

  1. Zjawiskowe ;) moje ulubione, pięknie u Ciebie rosną....;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także je uwielbiam. Cieszę się, że Ci się podobają. Dziękuję :)

      Usuń
  2. Kocham hortensje bukietowe/krzewiaste za to że są bezproblemowe a do tego piękne i zdobią ogród cały rok, bo uschnięte kwiaty zostawiam do wiosny. Ogrodowe u mnie zakwitły, ale bardzo dziwnie, kwiaty mają niżej niż liście, a Anabelka mnie wkurza i chyba zmieni miejscówkę z reprezentacyjnej na...mniej reprezentacyjną :) Vanilka przeurocza :))) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To także moje ulubione krzewy. Również kwiatosyany zostawiam na zimę, a wiosna dopiero je obcinam. Dziękuję:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Te różowe stożkowe są przepiękne, nigdzie takich nie widziałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie także się one bardzo podobają:)
      Mam ich, aż trzy krzaczki.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Z doświadczenia wiem, że te stożkowe najlepiej zasusza się do bukietów i nie osypują się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się,że hortensje wszystkie dobrze się zauszają.Właśnie muszę to zrobić . :)

      Usuń
  5. U mnie też sporo hortensji. Wspaniale zdobią ogród pod koniec lata i jesienią. Podoba mi się Twoja Limelight :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam nadzieję,że wkrótce je pokażesz. Pozdrawiam;)

      Usuń
  6. Piękne : ) Ja nie mam u siebie hortensji, za mały ogród. Ale dostałam raz od koleżanki bukiet i zasuszyłam. Zdobił moją kuchnię do wiosny. Gałązka na trzecim zdjęciu od dołu jest super : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt,bardzo się rozrastają.Wlaśnie muszę także je zasuszyć. Dziękuję:)

      Usuń
  7. Przepiękne hortensje. Jestem jak Ty ich fanką. Ciągle mi ich mało, a Tobie? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mnie także mało,ale brakuje już miejsca aby sadzić nowe.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Uwielbiam te kwiaty. Bujne i takie jakieś radosne. Twoje hortensje są naprawdę urodziwe. Piękności. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne pomimo,że zwiastują jesień pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne wszystkie. Takie dorodne, zdrowe.Ja również kocham te kwiaty. Mam kilka odmian. Nie są jednak tak zjawiskowe. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Moje, z roku na rok są coraz większe i bardzo mnie to cieszy. Moze musisz je podnawozić wiosną?!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Przepiękne są Twoje hortensje. U mnie też jest ich trochę bo uwielbiam te kwiaty.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Są one takie cudowne,że powinny się znależć w każdym ogrodzie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Przepięknie. Też różocych nigdzie nie widziałam. :) .

    OdpowiedzUsuń
  13. Cieszę się bardzo, że Ci się podobają,także jestem nimi zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna kolekcja hortensji Nino, są zjawiskowe! Sama mam ich sporo w ogrodzie choć bukietowe nie zimują u nas w gruncie, przemarzały co roku.
    Zachwyciła mnie ta różowa odmiana, jest niezwykle efektowna.
    Dziękuję Ci za odwiedziny i serdeczny komentarz. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,Ewo.Ciesze się,że podobają Ci się moje hortensje,które są dla mnie ulubionymi roślinami. Będę Cie odwiedzać.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. U mnie w tym roku wszystkie hortensje przemarzły. Jestem załamana, bo kocham te kwiaty.
    Muszę zakupić odmianę Limeligt. Jest zachwycająca.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku była paskudna wiosna,więc wiele roślin ucierpiało.Szkoda Twoich hortensji,moje ogrodowe także przenarzły i nie zakwitły. Limonkę poleceń bo jest nie zawodna i co roku zawita.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. NIestety czuć jesień, ale u Ciebie w ogrodzie...pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie od trzech dni leje i jest bardzo zimno,więc nie mogę korzystać z uroku mojego ogrodu:( Cieszę się,że Ci się podoba :)

      Usuń
  17. Niesamowity ogród:) Aż chciałoby się w nim znaleźć;-))

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję i zapraszam na wirtualny spacer.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne kwiaty! Uwielbiam hortensje, są takie wielkie i zachwycają bogactwem kolorów. Moje ulubione to zdecydowanie te w odcieniach fioletu i niebieskiego <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także je uwielbiam. Hortensje posiadam w ulubionych przez Ciebie kolorach,ale w tym roku nie magĺam ich podziwiać,ponieważ mroźna wiosna przemroziła je i nie zakwitły :)

      Usuń
  20. hortensje uwielbim. mam ich sporo w swoim ogrodzie. Annabelki są piękne ale , tak jak piszesz, pokładają się im pędy z kwiatami. Muszę je podpierać i nie jest to ładny wygląd.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,miłośniczko hortensji.Na pewno masz zachwycający ogród,zaraz lecę do Ciebie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka