Październikowe wspomnienia

Witajcie kochani! Dawno mnie tu nie było, ale jakoś nie mogę się zorganizować i mam chandrę z powodu istniejącej pandemii korono wirusa. Jest źle, ponieważ trzy osoby z mojego zakładu pracy walczą z covidem, a kolega jest w ciężkim stanie i już drugi tydzień przebywa w szpitalu, eh...życie.

Październik w moim ogrodzie w tym roku był uroczy. Moje roślinki przebrały się w różnorodne odcienie żółci i czerwieni. Bardzo podobał mi się winobluszcz, który latem okrył mur zielonymi listkami, a na początku jesieni zaczął je zmieniać  na czerwone odcienie. Dzikie wino jest rośliną łatwą w uprawie i dość ekspansywną, wymagającą wiosennego cięcia. Wiosną posiada niepozorne kwiatki, które przyciągają owady, a jesienią jego nasiona są przysmakiem dla ptaków. 





W ogrodzie posiadam jeszcze jedno pnącze, niestety nie znam jego nazwy, jego listki jesienią są w intensywnie żółtym kolorze.




Na rabatkach długo kwitły róże, a moje ulubione hortensje bukietowe zmieniały swoje kwiatostany z limonkowych i białych na różowe.







Ciepły październik spowodował, że w ogrodzie bardzo pięknie kwitły inne roślinki. Codziennie mogłam napawać się ich widokiem.






Częstym gościem w moim ogrodzie był jeż, którego nie chciał zaakceptować mój piesio, więc nie pozostało mi nic innego, tylko wynosić go do pobliskiego lasu. Może chciał spędzić u mnie zimę ?
Szkoda, że październik skończył swoje panowanie, ale feerie, którą nam przygotował szybko się nie zapomniana.





59 komentarzy :

  1. Przepiękny ogród! Zachwycające zdjęcia!
    Też bardzo lubię winobluszcz. Zaintrygowałaś mnie tym wybarwiającym się na żółto pnączem. Aż muszę poszperać w swoich książkach...
    Róże uchwyciłaś wspaniale, szczególnie to pierwsze zdjęcie z książką jest takie urocze. Taka ponadczasowa kompozycja.
    Wspaniale wyglądaj też nagietki i tzw. byczki. Kiedy ogród powoli zapada w sen one takie niepozorne dostarczają ognistych i widocznych z daleka barw.
    Za sprawą szalejącego wirusa rzeczywiście zrobiło się dziwnie, przygnębiająco i niepokojąco. U mnie w pracy też trzy osoby chorują, kilka jest na kwarantannie...
    Pozdrawiam Cię, Nino serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Pomału ogród szykuje się do zimowego snu, już coraz mniej kwitnie kwiatów, a drzewa prawie pogubiły liście. Wirus nie odpuszcza, br...
      Pozdrawiam i życzę zdrowia

      Usuń
  2. Minął październik, wnet skończy sie listopad. Miło powspominać. Piękne są Twoje wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas nieubłagalnie umyka, często pozostają nam tylko wspomnienia :)

      Usuń
  3. Ten piękny październikowy ogród to chyba tak na osłodę minionego lata i tego wszystkiego, co się dzieje wokół nas w związku z tą całą pandemią. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyroda jest zawsze dla mnie balsamem na duszę, uwielbiam spędzać czas na łonie natury, gdzie zawsze ładuję swoje akumulatory. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Piękny miałaś październik w ogrodzie. U nas w rodzinie są dwa przypadki choroby. Kuzynka lekarka zaraziła się od pacjenta , ale przechodziła lekko. Natomiast druga kuzynka pielęgniarka , zaraziła się w szpitalu. Leżała pod respiratorem i gdy zaczęła już sama oddychać dostała zawału. Miała 52 lata. Było o tym głośno , bo pisały wszystkie portale. Trzymaj się dzielnie , pozdrawiam serdecznie ☘️🍄🍁☘️🍄🍁☘️🍄🍁☘️🍄🍁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Październik był uroczy, niestety odszedł już, a wspomnienia zostały tylko na zdjęciach. Bardzo współczuję Ci z powodu śmierci kuzynki, która była jeszcze młodą osobą, eh.... straszne czasy nastały.
      Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrówka

      Usuń
  5. Ciężkie czasy nastały, może dlatego pogoda nam rekompensuje te przykrości, a Twój ogród wyglądał bajecznie mimo jesiennego pażdziernika. Piękne przebarwienia, róże, hortensje, zachwycające kwiaty.
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród, cała przyroda zawsze działa na mnie kojąco, a w tych trudnych czasach szczególnie. Dziękuję i pozdrawiam sedecznie

      Usuń
  6. Nino, ja mam taką swoją metodę, aby nie zwariować w czasie pandemii. Myśli zajmuję sobie czymkolwiek, byleby nie o covid, nie oglądam tv, bo gdybym sobie wyobraziła siebie lub członka rodziny w szpitalu pod respiratorem... wolę nie kończyć. Dlatego piszę o czymkolwiek ( tematy nie istotne) zajmuję się pomocą dzieciom, wnukom, aby czas szybko minął, dopóki nie będzie szczepionki. A może cudem ten koronawirus przejdzie obok mnie i nawet nie zauważy, że jest na tym świecie jakaś wylękniona osoba?
    Zyczę Ci pogody ducha i zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereniu, Twoja metoda na nie zwariowanie w czasie pandemii jest na pewno bardzo skuteczna. Ja wręcz przeciwnie, codziennie czytam wiadomości w Internecie na temat zakażań, mimo że staram się o tym później nie myśleć, to jednak w podświadomości, gdzieś to siedzi. Muszę koniecznie to zmienić.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Październik w Twoim ogrodzie był piękny:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się spodobał mój ogród.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Super zdjęcia. Ale kolorowo u Ciebie, blisko natury.
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturę uwielbiam, zawsze mnie raduje kolorowa jesien.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Droga Nino!
    Zachwycam się Twoim październikowym ogrodem. Podziwiam rośliny które w nim rosną. Jak zakończę ostatnie prace w moim ogrodzie zacznę dopiero myśleć o pandemii. W tej chwili nie mam czasu na takie czarne myśli.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podoba ci się mój ogród, a o pandemii raczej za dużo nie rozmyślaj bo człowiek niepotrzebnie traci energię
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Jak zawsze piękne, sielskie zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prawdziwa jesienna galeria. Chyba tylko przyroda może nam pomóc , bo nastrój spada z każdym dniem, u nas tez covid nie jest już tylko teoretyczny...
    Zdrowia i słoneczka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyroda zawsze działa na mnie kojąco, a wirus wszędzie już grasuje.
      Pozdrawiam sedecznie

      Usuń
  12. Winobluszcz jaki piękny, taki pracochłonny.
    Jesień w tym roku była piękna, taka bajkowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień było w tym roku bardzo piękna, szkoda że już ostatnie liście z drzew opadają :)

      Usuń
  13. Pięknie było, kwiaty pełne kolorów i jeszcze zapachów:) szkoda, że zrobiło się tak smutno.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już prawie wszystkie liście z drzew opadły, a w ogrodzie już kwitną ostatnie kwiaty. Jednak czas szybko leci, więć wkrótce wiosna, a wraz z nią pojawią się kwiaty.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Piękną mieliśmy w tym roku jesień, a w Twoim ogrodzie jest cudnie:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam złotą polską jesień Dziękuję
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Witaj mglistym piątkiem Nino
    Ciszę się, że znowu jesteś.
    Twój ogród o każdej porze zachwycający
    Pozdrawiam końcówką listopada i trzymaj się przede wszystkim zdrowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za troskę Ismeno.
      Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia

      Usuń
  16. Piękne zdjęcia, bajkowy ogród :) Ten rok jest niesamowity. U mnie róże dawno już przekwitły, ale w czasie spaceru widziałam w ogrodach rozkwitnięte kwiaty. Teraz? Pod koniec listopada?! Przyroda szaleje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jeszcze kwitnie różyczka a to już grudzień.
      Pozdrawiam

      Usuń
  17. Cudowne wspomnienia, cudowny ogród. Jestem oczarowana! <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne kadry października :) Życzę wszystkiego dobrego mimo tych trudnych czasów. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak miło oglądać Twoje śliczne kolorowe roślinki...rozmarzyłam się i zatęskniłam za wiosną i latem !
    Przykro słyszeć że kilkoro Twoich znajomych bardzo ciężko przechodzi covid...! Niestety ta podstępna choroba wdarła się też do mojej rodziny. Ja miałam dużo szczęścia i przeszłam prawie bezobjawowo ale niepokój o przyszłość pozostał ze mną...!
    Pozdrawiam i życzę zdrowia !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię wiosnę i lato. Cieszę się, że choroba miała u Ciebie lekki przebieg, a o przyszłości staraj się myśleć pozytywnie, chociaż wiem, że to nie łatwo.
      Pozdrawiam serdecznie i dużo zdrówka

      Usuń
  20. Pozdrawiam Nino oczekiwaniem na św. Mikołaja

    OdpowiedzUsuń
  21. Pozdrawiam i uśmiecham się do Ciebie Nino razem ze słońcem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Mikołaj przyniósł wymarzony prezent :)

      Usuń
  22. Witaj przedświątecznie Nino
    Dzisiaj tylko życzenia bo Boże Narodzenie tuż tuż...
    Spokojnych, a przede wszystkim zdrowych Wesołych Świąt
    i wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku.
    Niech w tych dniach Twój Anioł Stróż otuli Cię swoim skrzydłem

    OdpowiedzUsuń
  23. Nino, życzę zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia oraz samych pięknych dni w Nowym 2021 Roku !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Droga Nino!
    Życzę zdrowych, spokojnych, pełnych wzruszeń świat Bożego Narodzenia!
    Łucja

    OdpowiedzUsuń
  25. Nino, życzę zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wspaniałego i szczęśliwego Nowego 2021 Roku!
    Pozdrawiam świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Miłego świętowania, Nino!
    Wszystkiego co najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  27. Droga Nino!
    Niech ten rok będzie tym, w którym wszystkie Twoje życzenia się spełnią. Tym w którym wszystkie Twoje marzenia staną się rzeczywistością a wszystkie Twoje obawy znikną.
    Szczęśliwego Nowego 2021 Roku!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka