Czas noszenia maseczek i kwietniowy ogród





Witajcie kochani. 
Czas, który spędzamy w większości w domu sprzyja czytaniu i  różnym przemyśleniom.
Ostatnio rozmyślałam na temat obowiązku noszenia maseczek, które mają zakrywać usta
i nos, ponieważ , jak już wszyscy wiemy, mają one chronić innych przed pandemią. A jak to się ma do wypowiedzi ministra zdrowia, którego wywiad transmitowany był w Internecie 26 lutego w radiu RMF , cytując Maseczki nie pomagają, nie zabezpieczają przed wirusem. Nie zabezpieczają przed zachorowaniami” Stwierdził, także –„Kiedyś w Chinach i całym świecie azjatyckim noszono je głównie z powodu smogu i pewnej kultury, która tam jest. WHO nie zaleca. Eksperci nie zalecają”- podkreślił.


Posłuchajcie piosenki na te dziwne czasy.
https://www.youtube.com/watch?v=93AVGjzCaKE

Cały czas robione są przez naukowców testy różnych maseczek, od tych szytych w domowym zaciszu, poprzez chusty, szaliki oraz profesjonalne maski lekarskie. Niektóre z nich  były bardzo proste, m.in psikano aerozolem na nie i co się okazało ? że tylko maseczki profesjonalne nie przepuszczały go.
To dlaczego musimy nosić maseczki ?
Może maseczki nosimy, ponieważ widoczny jest wtedy, bardzo ważny organ człowieka OKO, który  może symbolizować Boga, światło, nastrój, ciekawość, czujność, magię, czary, miłość itd.
O oczach mówi już Biblia " strzeż mnie, jak źrenicy oka", Stary Testament podaje zasadę "oko za oko", ewangelista Mateusz uważał, że "oko jest światłem ciała". O uczuciach śpiewano wiele piosenek, mi. in, "Oczy czarne", " Czy te oczy mogą kłamać", " W oczach masz nieba dwa" oraz " obecny dla wielu hit" -" Przez Twe oczy zielone". 
Prawdopodobnie najlepszym sposobem na poznanie drugiej osoby jest spojrzenie w jej oczy i obserwowanie co ujawniają jej emocje. Każdy chyba doskonale wie, że oczy, nie tylko ludzi, ale i psów, wyrażają szereg emocji. Niestety nie mamy żadnej kontroli nad swoimi oczami, nie możemy powstrzymać naszych oczu, przed wyrażeniem naszego samopoczucia.

Ubierając maskę, która nie zakrywa naszych oczu , która  chronić ma nas przed wirusem, musimy też pamiętać, że :"oczy są zwierciadłem duszy", pełnią one niezwykle istotną rolę w komunikacji międzyludzkiej . Gustavo Adolfo Becquer , pięknie napisał  "Dusza może mówić oczami i całować spojrzeniem".

Może "pesudo maseczki" musimy nosić, ponieważ nakręcamy komuś biznes ?

Ach, dosyć zastanawiania się nad tą kwestią, bo moje zdrowie psychiczne też jest bardzo ważne.

Pokaże Wam co dzieje się w moim ogrodzie. 










Pomimo suszy, mroźnych nocy zakwitło wiele tulipanów. W ubiegłym roku mogłam je podziwiać w  Keukenhof, a teraz w minimalnej ilości na swoich rabatach. Ach,moje kwiaty są, takie kolorowe, piękne, zjawiskowe, że dają mi nadzieję na lepszą przyszłość w tym trudnym czasie.


52 komentarze :

  1. Piękne tulipany i ciekawe rozważania! W tych maskach, jakie by nie były, ciężko się oddycha.A mnie parują okulary... Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają. Rzadko wychodzę, głównie na zakupy, więc maseczki uzywam sporadycznie, też mi się ciężko w niej oddycha.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Przepiękne zdjęcia :)
    Co do maseczek, to ja tylko czekam aż to wszystko się skończy...
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, także z niecierpliwością czekam na zakończenie pandemi, ale na razie nie widać końca.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Teraz potrzebujemy widoku takich pieknych kwiatów, jak Twoje. One uspokajają nasze emocje, a rozważania ciekawe przytoczyłas, Zyczę rychłego powrotu do zdrowej rzeczywistości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyroda zawsze działa na mnie Npozytywnie, a zwłaszcza kwiaty. Nie mogę się już doczekać normalności.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Pięknie zakwitły. Wizja noszenia tych maseczek tak długo mnie przeraża. Duże utrudnienie. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety część tulipanów została zniszczona przez nocne mrozy. Maseczki też mnie pezerażają.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Ogród uroczy:)))a maseczki???Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Maseczki zło, czy dobro nie mam pojęcia.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Przepiękne tulipany :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. To chyba testowanie naszej cierpliwości. Maseczki mamy gotować i prasować, a przecież szalików się nie wygotuje ...same absurdy.
    Przyroda na szczęście robi swoje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, że rząd testuje nadzą wytrzymałość, smutne to jest.
      Przyroda żyje swoim rytmem, a ñawet odpoczywa od ludzi.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Co do noszenia maseczek, też jestem nastawiona sceptycznie.
    Aczkolwiek uważam, że w pewnych miejscach, gdzie jest np.dużo ludzi, może to nie jest najgorsze rozwiązanie. Maseczkę mam ja i potencjalny nosiciel, to jest jakaś bariera. Lepsze to niż zamykanie ludzi w domach i karanie mandatami za spacer.
    Ekh życie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że noszenie naseczek w miejscach publicznych jest lepsze niż zamykanie ludzi w domach, masakra.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Co do maseczek to jedna wypowiedź zaprzecza drugiej. Jak dla mnie bzdura totalna. Jesteśmy coraz bardziej zniewalani i zastraszeni. Oczywiście kasa też gra rolę.
    W Anglii, gdzie mieszkam, maseczki noszą ci co chcą.
    Zdjęcia śliczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce często absurd goni absurd, eh "kochany kraj".Dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Piękne tulipany! Jest co podziwiać! Wiosna nie robi sobie nic z tego co dzieje się dookoła.
    Maseczki?! Dużo sprzeczności i niedomówień. Może czyjś biznes, może sposób na zatrzymanie nas w domu. Na pewno niewygodne, nie zawsze spełniają funkcję i często bardziej szkodzą niż pomagają.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Maseczki temat rzeka, na pewno pomagająi na pewno szkodzą, eh... polska rzeczywistość

      Usuń
  11. Piękne barwy tych Twoich tulipanów, Nino. Ja mam tylko czerwone i obiecuję sobie w tym roku, jak wszystko się dobrze ułoży, dokupić wielobarwne.
    Powinnam szczególnie dbać o oczy, ale nie mam szans zbadać ciśnienia. Badam przez bezpośredni dotyk aparaturą, a to nie jest bezpieczne w obecnym czasie . Aplikuję sobie krople, jak zwykle i mam nadzieję, że stan się nie pogarsza. Gdyby nie ta nadzieja....
    Mój wnuczek uszył sobie maseczkę dla maleńkiego lemurka, maskotki, która mieści sie w dłoni :)))
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam kolorowe tulipany, ale w tym roku, nocne przymrozki bardzo uszkodziły kielichy kwiatów i już są brzydkie. Bądź dobrej myśli Tereniu, na pewno z oczami wszysyko jest ok.
      Wnusi jest mega zdolny.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Przepięknie się dzieje w Twoim ogrodzie. Kwiatowo, kolorowo, wiosennie. :) Pozdrawiam słonecznie bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze podobają Ci się moje roślinki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Piękne tulipany. Kolorowo w Twoim ogrodzie. To najbardziej lubię w wiośnie, za to ją kocham.

    Ja noszę maseczkę i cieszę się, że inni też noszą. Cały Świat nosi. Jest to jednak jakaś zapora, może nie całkowita. Ja uszyłam maseczki z czterech listków. Bawełna wewnątrz(przy twarzy)i na zewnątrz, a w środku dwie grube flizeliny. Mam poczucie spokoju. Może i przepuści wirusa, ale czuję się psychicznie lepiej.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Właśnie wczoraj probowałam szyć naseczki z 4 listków, ale do środka nic nie wkładałam, Twój pomysł na maski podoba mi się.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. ciekawe to co piszesz o maseczkach, różne myśli przychodzą do głowy... trudny i dziwny to czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bym chciała abyśmy powròcili już do normalności.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. piosenka to zapowiada... dziękuję za link, śliczna jest. pozdrawiam :D

      Usuń
    3. Cieszę się, że Ci się podoba :)

      Usuń
  15. Witaj końcówką kwietnia Nino
    Piękne te Twoje tulipany. Ja także tęsknie do mojego ogrodu. Tam teraz jest tak kolorowo i tulipanowo. Ale może już niedługo......
    Czy dzisiaj u Ciebie także piękne słońce?
    Pozdrawiam seledynowymi listkami drzew za oknem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ismenko,smutno mi, że nie możesz podziwiać swoich tulipanków, życzę Ci abyś jak najszybciej powróciła do swojego ogrodu.
      Słonko ostatnio świeci codziennie, ale roślinkom brakuje deszczu.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Witaj Nino
      Mam nadzieję, że Twoja pierwsza majówka tego roku jest równie udana jak moja. Nareszcie znowu dane mi było cieszyć się moim ogrodem. Nieważne, że padało.
      Pozdrawiam nadzieją na kolejną majówkę w ogrodzie

      Usuń
  16. Dzieje się w Twoim bardzo kolorowo:) a to zawsze napawa optymizmem pomimo wszystko.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam kolorową wiosnę, masz rację koloru wpływają pozytywnienie naszą osobowość :)

      Usuń
  17. Zwykłe maseczki faktycznie nie chronią przed zakażeniem, ale tu chodzi przede wszystkim o to, żeby osoby które są zarażone, a nie mają objawów nie rozsiewały na większą skalę zarazków. Nawet przy szaliku na twarzy w momencie kichnięcia taka osoba "wydali" na zewnątrz mniej zarazków. Tak naprawdę przed wirusem chronią tylko maseczki antysmogowe z filtrem, który nie przepuszcza nawet pyłów 2,5. Ps.Przepiękne kwiaty! Aż robi się radośniej w serduchu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz całkowitą rację.
    Dziękuję i pozdrawiam sedecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Tulips are such beautiful, colorful and delicate flowers. Wonderful photos, thank you for coloring my day.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawe rozważania, szczególnie te na temat oczu:) Ciężko się oddycha w maseczce a dodatkowo parują mi okulary więc w zasadzie nic nie widzę. Na szczęście nie muszę zbyt często wychodzić poza dom i ogród.
    Masz piękne odmiany tulipanów i wspaniale zakwitły - taki widok to ogromna radość w tym trudnym czasie.
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam takie szczęście, że nie muszę często wychodzić poza swoje obejście. Dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  21. Tulipany, to moje ulubione kwiatki więc sprawiłaś mi wielką radość swoją relacją z ogrodu :).

    Co do maseczek widziałam sporo filmików z testowaniem ich i rzeczywiście tylko specjalistyczne nie przepuszczały aerozolu...
    Ja nie mam tych superowych jednak patrząc na dni upalne i jak człowiek się w nich dusi. Powoli zaczynam myśleć nad zwykłymi, bawełnianymi, jednowarstwowymi. Oczywiście tam,gdzie nie ma dużych skupisk ludzi...
    Zresztą jeśli chodzi o sposób noszenia maseczek, jeśli w ogóle są, to ręce opadają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także uwielbiam tulipany, więc cieszę się, że sprawiĺam Ci nimi przyjemność. Korzystam z maseczek bawełnianych, ktore po wielkich trudach sama uszyłam.
      To prawda niektorzy ludzie sami narażają siebie i innych.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  22. Pięknie tulipanowo. Cieszę się, że w ogrodzie można spokojnie nie myśleć o maseczce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogrodzie zawsze zapominam o calym świecie, praca w nim mnie wycisza.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  23. Podzielam Twoje zdanie na temat maseczek. Zaczęłam je nosić gdy jeszcze nie było nakazu. Teraz wiem, że złe oddychanie może przynieść wiele złego dla organizmu jestem dosłownie wkurzona. Mój Eryk nosi okulary i mimo, że nosi je na maseczce to ma zawsze zaparowane. Dobrze, że jest maj i kwitną tulipany, kwiaty, które uwielbiam.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parieanue okularów jest okropne, znam to z autopsji. Dobrze, ze mamy ogridych e których chociaż na chwilę zappmobamy o coronawirusie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  24. Mamy już maj🤗 szkoda, że zimny.
    Pada, a to akurat potrzebne, zwłaszcza naszej przyrodzie 🌲🌸⛈️
    Maseczek mam kilka, kolorowych, jak lubię 🤗
    Ciężko się było do nich przyzwyczaić, ale jak trzeba, to wszystko można.
    Pozdrawiam serdecznie na miły dzień ☕🧁🍓💚🙋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dopiero dzisiaj zaczęło padać,to dobrze bo jest sucho. Bardzo się ochłodzilo, jedt zaledwie siedem stopni na plusie. Masz rację, że do wszystkiego można się przyzwyczaić.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka