Sernik na zimno - rady na ochłodę organizmu


Upały i susza nas nie opuszczały,aż do dzisiaj. Każdy z nas szukał sposobu w jaki sposób się 
ochłodzić.Nie tylko chłodne pomieszczenia przynoszą nam ulgę, ale również jedzenie, które spożywamy odgrywa ogromną rolę w regulowaniu temperatury ciała. Niektóre napoje
 i potrawy mogą nas schłodzić. 
Według ekspertów orzeźwienie przyniosą nam ,m.in  truskawki, ogórki, arbuzy, mango, ananas, pomarańcze, sałata lodowa , seler i cukinia. Należy spożywać warzywa i owoce zawierające dużo wody i pić dużo, dużo wody.

Zawsze wydawało mi się, że dla ochłody najlepsze są lody. Niestety jest to nie prawda, ponieważ początkowy efekt chłodzenia bardzo szybko zastępowany jest przez ciepło wytwarzane w procesach trawiennych, które potrzebne jest do rozbicia składników odżywczych zawartych w lodach. Według Petera Poortvlieta z University of Queensland "trawienie kalorycznej żywności prowadzi do wzrostu temperatury ciała" , a więc proponowany przeze ( spróbuj, czy jest dość s mnie sernik na zimno ochłodzi nas tylko na chwilę, ale można się skusić na zrobienie go, kiedy temperatura powietrza się obniży.

Na niedzielę, zawsze w moim domu musi gościć coś słodkiego, więc skusiłam się na robienie, prostego, smacznego, orzeźwiającego deseru sernika na zimno z truskawkami.
Podzielę się z Wami przepisem.

Sernik na zimno z truskawkami

Składniki

1 kg twarogu trzykrotnie mielonego lub z wiaderka
ok. 1/2 szk. cukru pudru
250 ml śmietanki schłodzonej 36%
2 łyżki żelatyny spożywczej rozpuszczonej w wodzie
2 galaretki o dowolnym smaku
truskawki lub inne owoce
biszkopty lub zwykle herbatniki
     Sposób wykonania
Przygotować galaretki według przepisu na opakowaniu.

Masa sernikowa

Dno formy  wyłóż biszkoptami, u mnie herbatniki. Twaróg z cukrem zmiksuj ( spróbuj, czy jest dość słodki). Stopniowo wlewaj przygotowaną żelatynę, aż do połączenia składników. Dobrze schłodzoną śmietankę ubij mikserem i dodawaj porcjami do masy sernikowej. Dokładnie wymieszaj mikserem, dodaj pokrojone na połówki truskawki. Tortownicę z sernikiem wstaw do lodówki do stężenia. Wyjmij sernik z lodówki. Ułóż na nim połówki lub plasterki truskawek i zalej lekko tężejącą galaretką. Sernik wstaw do lodówki do stężenia galaretki. 
Deser przechowuj w lodówce. Może stać 2, 3 dni.
Smacznego!

Sernik na zimno z galaretką można robić z innymi sezonowymi owocami. Deser chociaż na chwilę nas orzeźwi i nieco ochłodzi oraz sprawi chwilę smakowitej przyjemności.

Sezon truskawkowy się kończy, ale może jeszcze warto zrobić kluseczki z musem truskawkowym ?

Witam, milutkno moim blogu Celę z bloga Bibelotka :)

36 komentarzy :

  1. No cóż,trza spróbować. Chociaż kuchnia się nie nagrzeje od piekarnika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, ha... to prawda nie będzie w niej gorąco.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. U nas susza nadal trwa, wczoraj było zaciemnienie, wiatr i nic, ani kropli deszczu!
    Moja letnia kuchnia obfituje w delikatne lekkie dania z przewagą warzyw.
    Często robię galaretkę z owocami, pijemy wodę z miętą,melisa, lawendą, cytrusami.
    Maliny, truskawki, czereśnie, agrest, to u mnie teraz sezonowe owoce na stole i w potrawach:)
    Smacznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dzisiaj w nocy popadało,ale od wcdoraj jedt bardzo zimno, poniżej 20 stopni. W moim domu, takze jemy dużo warzyw i owoców, nie tylko latem bo bo z córką nie jemy mięsa. Wody z lawendą nie piłam, muszę koniecznie spróbować.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Serniczek wyglada i na pewno smakuje oszalamiajaco. Zwykle daje szklankę wrzatku na galaretkę, wtedy nawet z owocami dobrze się ścina.
    Pozdrawiam serdecznie.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, świetny pomysł ze zmniejszeniem ilości wody przy robieniu galaretki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Fajny przepis - dzięki. Serniczek pysznie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Doskonałe na ten gorący czas:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, mi już brakuje mi ciepła bo jest poniżej 20 stopni.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Sernik to chyba najlepsze ciasto . Z chęcią skorzystam z przepisu , bo dawno nie robiłam a i przepis gdzieś się zapodział. Pozdrawiam cieplutko 💝

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serniki również lubię, chociaż trochę z nimi jest roboty,ale ten na zimno jest szybki do ztobienia.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Taki sernik uwielbiam, poproszę kawałek. Ze mnie zły piekarz, a może tylko mi się tak wydaje, bo kiedy ja to piekłam...daaaawno. ;D U mnie dziś niby nieco chłodniej, a duchota taka, że chwilowy spacer odczuwam, jakbym po górach łaziła. hehe Oczywiście deszczu brak... masakra. Życzę bardzo udanego dnia, żeby przydarzyło Ci się coś miłego. :******

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę, poczęstuj się. Ostatnio też mało wypiekam. U mnie ochłodzilo się na maksa, ale najważniejsze, że w końcu popadało.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Pyszny ten serniczek na zimno... Choć upały nieco odpuściły, to trzeba pić dużo wody i jeść lekko, bo inaczej można paść! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest smakowity, u mnie zrobiło się chłodno i trzeba chodzić w swetrze. Pomimo tego trzeba pić wodę, chociaż nie smakuje ona, jak przy upałach.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Twój serniczek wygląda przepysznie. Też pijemy wodę z miętą, melisą, cytryną lub sokiem jabłkowym i kostkami lodu. U mnie w dalszym ciągu brak deszczu. Zaczyna brakować wody w studni do podlewania roślin w ogrodzie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U mnie ładnie popadało, ale temperatura jest poniżej 20 stopni, więc trzeba siedzieć w domu. Mam nadzieję, że u Ciebie też spadnie deszcz.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Dla odmiany dziś u nas poniżej 20 stopni, ale do pracy w ogrodzie jak znalazł.....serniczek na pewno przepyszny, ale nie dla mnie nie jadam galaretek ściskam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też jest poniżej 20 stopni, a przy tym wieje silny wiatr, więc nie pracuję w ogrodzie, poprostu jest za zimno. Jeżeli nie jesz żelatyny to są galaretki wege, których często używam.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Mniam, mniam. Sernik wygląda bardzo apetycznie:)
    Dobrze, że dzisiaj się troszkę ochłodziło i mam nadzieję na jakikolwiek deszcz bo ogród schnie w oczach:(
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U mnie się ochłodzilo, aż za bardzo, trzeba wyciągać sweterki i popadało, z czego się bardzo cieszę.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Sernik ładnie wygląda i na pewno dobrze smakuje. U mnie też jest trochę chłodniej, ale nadal bez deszczu :( Już nie nadążam z podlewaniem. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wyśmienity. U mnie jest za zimno, że trzeba siedzieć w domu,ale codziennie padają deszcze, wiec odszedł problem z podlewaniem ogrodu.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Witaj już w lipcu
    jak co roku nie chce mi się wierzyć, że pierwsza połowa roku minęła tak szybko. Niestety zegary i kalendarze nie zważają na to, że niektórzy choć na chwilę chcieliby się zatrzymać. A ja nie tylko w upalne dni zawsze zatrzymałabym się, aby zjeść taki sernik (oczywiście bez glutenowego spodu). W tym tygodniu nawet takim się delektowałam.
    A dzisiaj życzę Ci, abyś rozejrzała się dookoła i zaprzyjaźniła z płowowłosą królewną Lato, która chyba już przestała kaprysić. Dzięki niej jest teraz tak pięknie dookoła.
    Pozdrawiam letnim powiewem wiatru i uciekającą chwilą już w drugim półroczu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik można robić na różnym spodzie lub poprostu bez spodu. Mimo, że lipiec to pełnia lata to jest on w tym roku bardzo zimny, że na dworze nie chce się przebywać.
      Pozdrawiam z mikrsgo i zimnego lipca :)

      Usuń
  14. Pyszności! Uwielbiam sernik na zimno!Zapisuję przepis.
    Ciekawe stwierdzenie,że trawienie kalorycznego jedzenia podnosi temperaturę ciała. Dobrze wiedzieć. Lubię takie krótkie ,a treściwe informacje!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że sernik Ci posmakuje. U mnie jest obecnie chłodno, więc na razie nie jem serników na zimno, a szkoda.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Ach jakie pyszności! I smakowite zdjęcia: )Lubię wszelakie serniki. Po szarlotce to drugie w kolejce ciasto.
    Ja chłodzę organizm gorącą herbatą. Wbrew pozorom ona właśnie mnie chłodzi:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam wszystkie ciasta,masz ciekawy sposób na chłodzenie organizmu. U mnie na szczęście upały się skończyły.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  16. Też mam ochotę na sernik na zimno☺

    OdpowiedzUsuń
  17. Nino, uwielbiam sernik na zimno. Ja troszkę z wygody wykorzystuję serek homogenizowany waniliowy. Jest to deser, który w przygotowaniu nigdy mnie nie zawiódł. Zawsze się udaje ale przede wszystkim smakuje wyjątkowo w te upalne dni. Ma jedną wg mnie wadę. Po jednej zjedzonej porcji mam od razu chęć na następną :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O muszę wyprobować z serkuem homogenizowanym, ta jego wada jest niebezpieczna dla naszych boczków.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Uwielbiam sernik na zimno i robię go nie tylko latem:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
  19. To prawda smakuje on w każdej porze roku.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka