Wiosna, wiosna, ach to ty...





W końcu przyszła ulubiona przez większość ludzi pora roku -wiosna. Wyraz wiosna pochodzi od prasłowiańskiego słowa "vesna" , które odnosiło się do słów święcić oraz wesoły. Początek wiosny był bardzo wyczekiwany przez wiele kultur, począwszy od Mezopotamii, aż po współczesność.
Na przełomie zimy i wiosny obchodzi się różne obyczaje i święta. W naszym kraju znanym obrzędem związanym z powitaniem wiosny jest topienie lub palenie słomianej kukły, Marzanny, słowiańskiej bogini symbolizującej zimę i śmierć.  Wiosną obchodzimy najważniejsze święto w religii chrześcijańskiej Wielkanoc, którą poprzedza Wielki Tydzień. Ostatnie trzy doby tego tygodnia to: Wielki Czwartek, Wielki Piątek i Wielka Sobota  i Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego, zwane Triduum Paschalne.
1 maja obchodzone jest Święto Pracy, a 3 maja obchodzimy Święto Narodowe Trzeciego Maja.





Z nadejściem wiosny  przyroda budzi się do życia. Od rana słychać rozlegający się z pobliskiego lasu ptasi świergot. W moim obejściu zamieszkała, tylko liczna kolona wróbli, którym czas upływa na kłótniach i kąpielach w piasku,  aczkolwiek od czasu do czasu mój ogród odwiedzają sikorki.
W ogrodzie pojawiły się jaszczurki i trzmiele, które uwijają się pośród wierzbowych bazi.
Na rabatkach robi się coraz bardziej zielono i kolorowo. Zaczynają rozkwitać następne, wiosenne kwiatuszki.





Popołudnia upływają mi na pracy w ogrodzie, na cięciu krzewów i lawendy oraz na tępieniu  znienawidzonego chwastu, podagrycznika, który opanował grządki kwiatowe.



`
Wiosno, wiosno bardzo Cię lubię.!

28 komentarzy :

  1. Piękne zdjęcia. Gratuluję szczerze.
    Powiem krótko - WIOSNA TO ŻYCIE.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie tylko zwierzęta i riśliny budza się do życia,ale i ludzie są bardziej pozytywnie nastawieni do życia.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ogromną różnicę widzę pomiędzy naszymi wiosnami :) Ale i u mnie będzie tak pięknie :D. Śliczne zdjęcia. Dzięki za genezę nazwy albo nie wiedziałam albo zdążyłam już zapomnieć. Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkrótce i Ty będziesz się cieszyć wspaniałą wiosną. Dzisiaj w nocy wiosna przywitała nas temperaturą minus czterý stopnie,biedne moje roslinki.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Prawdziwa wiosenne dokumentacja, teraz nie ma odwrotu, niech nam panuje do lata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj,zima dzisiejszej nocy pokazała swoje oblicze bo na termometrze było minus cztery.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Coraz piękniej w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak dzisiejsze przymrozki mam nadzieję,że nie uszkodzą pąków roślin .
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Jeszcze chwila i u mnie będzie tak, jak na zdjęciach. A ręce coraz dłuższe od roboty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogrodzie nigdy pracy dość, ale to przyjemna praca.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Piękne zdjęcia! Niesamowite są szczególnie te z baziami i owadami( bąki?) Dla kocimiętki znalazłaś bardzo oryginalną "donicę", aż żałuję,że nie mam takiego pnia, bo efekt jest świetny! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.To są bąki,moje ulubione owady. Mam kilka tych oryginalnych donic w których rosną rośliny skalniakowe,ale
      tak pięknie nie wyglądają,jak kocimiętka.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Nino, w Twoim ogrodzie zapanowała wiosna. Kwitną żonkile, forsycje lada dzień swą cudowną woń rozsieją po ogrodzie hiacynty.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,Łucjo! wiosna się na dobre rozgościła w moim ogrodzie z czego się bardzo cieszę.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Nino, pracowicie i pewnie z ogromną przyjemnością spędzasz ten czas w ogrodzie, czego efektem są te piękne okazy. U mnie też zakwitł złoty deszcz, magnolie już "pękają", wiśnia już pierwsze kwiatki rozchyliła, no i hiacynty. Ot i cała na razie wiosna. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teresko,praca w ogrodzie bardzo mnie relaksuje,uwielbiam spędzać tam czas.Wkrótce zakwìtną pozostałe roślinki.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Śliczności, wszędzie już widac pączki i kwiaty, szczególnie forsycje☺

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękna wiosna już u Ciebie, dużo bardziej kolorowa niż u mnie, do mnie zawsze przychodzi nieco później. Jaszczurka cudo, uwielbiam takich gości w ogrodzie :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkrótce i u Ciebie rozgości się wiosna. Jaszczurki to cudowni goście w moim ogrodzie, ale mają wroga w postaci mojego psa. Jednak są bardzo szybkie i zwinne, wiec pies nie ma szans, z czego się bardzo cieszę. POzdrawiam :)

      Usuń
  11. Witaj już kwietniowym porankiem
    Jak zawsze dziękuję za wizytę na moich zielonych stronkach. Jak widzę należę do mniejszości, która w szkole lubiła matematykę.
    Nie chce mi się wierzyć, że kilka dni temu zerwałam kolejną kartkę kalendarza. Ale i ta kwietniowa jest piękna i cieszę się, ze przez pewien czas będę ją podziwiać.
    Ale jak widzę u Ciebie już w pełni zachwycająca wiosna
    Dziś od rana dzielę się z Tobą moją wiośnianą radością i jak zawsze przesyłam dobre słowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam ludzi, którzy lubią matematykę. Niestety czas pędzi do przodu, jak szalony. Mam nadzieję, że i u ciebie wiosna w rozkwicie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Mam wrażenie że z całą przyrodą budzę się i ja- wiosna dodaje mi niesamowicie dużo energii. Piękne kwiaty- aż się serducho cieszy patrząc na nie:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że jesteś cząstką przyrody (, tak ja my wszyscy) i ożywasz na wiosnę. Na mnie pozytywnie i energetyzująco działa słońce.
      Pozdrawiam wiosennie

      Usuń
  13. Cudowne te Twoje zdjęcia,aż się chce tej wiosny...U mnie ,niestety ,jeszcze nie w takiej pełni ,ale wielkimi krokami się zbliża...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkrótce i u Ciebie wiosna zawita w pełnym rozkwicie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Nigdy nie zastanawiałam się nad pochodzeniem nazwy wiosna, więc fajnie się u Ciebie dowiedzieć coś na ten temat. Piękną masz wiosnę, choć teraz każdy dzień przynosi nowe zmiany i na pewno dziś masz już więcej nowych kwiatów. U mnie w ogródku nie ma jaszczurek, ale oprócz wróbli i sikorek jest sporo kosów, czasem zagląda dzięcioł, latają też zięby i rudziki. Skowronek rano i wieczorem koncertuje na orzechu. Pozdrawiam wiosennie :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia. :) Wiosna w Twoim ogrodzie wygląda urokliwie. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka