Wkrótce wiosna




W tym roku zima była w moim regionie bardzo łagodna, prawie bezśnieżna, nawet nie udało mi się zrobić żadnego zdjęcia ze śniegiem, tak szybko się roztopił. Dobrze, że chociaż na Waszych blogach mogłam podziwiać wspaniałe zdjęcia zimy. W moim ogrodzie już w lutym zaczęły wychodzić z ziemi roślinki.
 Obecnie co się tam dzieje ? 



Nadal kwitną krokusy, te późniejsze, przebiśniegi prawie przekwitły. Zaczynają kwitnąć pierwiosnki i w zacisznym miejscu żonkile, nadal kwitną ciemierniki a także cebulice szykują się do pokazania swojego uroku. Kocimiętka wypuszcza listki i pojawia się doskonała na herbatki, pełnych witamin,  pokrzywa.
Na grządkach zielenią się liście tulipanów oraz bratków
Ogród jeszcze nie jest w pełni przygotowany do wiosny, ponieważ częste wiatry i deszcze uniemożliwiają mi rozwinąć w nim skrzydeł. Jedynie udało mi się przyciąć hortensje bukietowe oraz kilka krzaków róży. Przesadziłam dwie hortensje bukietowe,a także pograbiłam rabatki i trawnik. Pomimo, że jeszcze nie ma wiosny, to na rabatkach trzeba już  wyrywać chwasty, pokazuje się podagrycznik, trawy i jakieś inne paskudztwa z którym trzeba walczyć.









Wiosnę już wszędzie widać i czuć. Będąc dzisiaj na spacerze słuchałam śpiewu skowronka oraz odgłosu żurawi, podziwiałam oziminę.



35 komentarzy :

  1. Nie mogę tego samego napisać o moim rejonie - że zima była łagodna , mroziło ,że hej!
    Nie ma jeszcze kwiatków , przynajmniej u mnie w ogródku , ale przebiśniegi gdzieś już widziałam :)No i żurawie słyszałam ? To może jednak wiosna idzie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowite jest to jaka ogromna różnica w pogodzie jest między poszczególnymi regionami w Polsce,a wiosna idzie na pewno:)

      Usuń
  2. Pięknie! Mnóstwo wiosennych kwiatów u Ciebie! Zachwyciły mnie szczególnie te krokusy z "żyłkami" na zewnętrznej stronie płatków! Tak, dziś piękna, słoneczna niedziela,radość po tych wietrznych dnia, pełnych deszczu. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam, także pierwsze, wiosenne kwiaty.Dzisiaj znowu wietrzna pogoda,oj kiedy to ciepło przyjdzie?
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Niesamowite różnice są w naszych ogrodach, w zależności od rejonu :D U Ciebie już kwitną późniejsze krokusy, u mnie dopiero zaczynają te najwcześniejsze, botaniczne, na te wielkokwiatowe przyjdzie mi jeszcze troszkę poczekać. O pozostałych, które u Ciebie już w pełnym rozkwicie też jeszcze nie ma mowy, ciemierniki dopiero pierwsze pąki pokazują. Ale przyjdzie czas na nie i u mnie :D
    U Ciebie cudnie, kolorowo, kwieciście <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nim się obejrzysz to u Ciebie zakwitną pierwsze wiosenne kwiaty. W moim regionie zimy są łagodne,ale lato zazwyczaj chłodne.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Ach! jaka piękna już wiosna u Ciebie i ogromna różnica klimatyczna :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Różnica klimatyczna między rejonami w Polsce jest wielka,aż dziwne.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Piękna wiosna u Ciebie , u nas jest mniej kolorowo. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że Ci się podoba moja wiosna, wkrótce i u Ciebie pojawią się kolory w ogrodzie :)

      Usuń
  6. Widać wiosnę na każdym kroku, gdyby temperatura nie była tak kapryśna, to więcej byłoby oznak:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosnę widać i czuć,ale pogoda jest typowo marcowa,łącznie z przymrozkami.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. U mnie trochę chłodniej. Hiacynty jeszcze nie nie mają zamiaru kwitnąć, ale widziałam wczoraj na łąkach już trzy żurawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zima była łagodna,więc w ogrodziw jest już kolorowo,aczkolwiek pogoda w marcu jest kapryśna.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Uwielbiam te wiosenne kwiatki ☺☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze wiosenne kwiaty zawsze mnie zachwycaja :)

      Usuń
  9. Zdjęcia przepiękne. Twoja wiosna wygląda oszałamiająco. Wszystkie kwiaty takie kolorowe, duże, zdrowe. Moje żółte krokusy nie wyszły nie wiem dlaczego. Może nornice. U nas też już jest pokrzywa i nawet piłam herbatę z niej. Wkrótce będzie można wykorzystać ją w kuchni. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U mnue też wiele cebulek,zwłaszcza tulipanów i żonkili padło łupem nornic. Herbatki z młodej ppkrxywy jeszcze nie piłam.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Piękną masz wiosnę! U nas też nie było zbyt dużo śniegu i każdego dnia pojawia się coraz więcej kwiatów. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że Ci się podoba moja wiosna.
      Witaj Lusi na moim blogu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Och jakie u Ciebie bogactwo wiosna już rozdaje ☺.U mnie jeszcze nie ma ,ale pomalutku działa☺☺Dzisiaj byłam własnie w lesie i nagrałam ptasi koncert..Zapraszam::)))Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna pokazała swoje piękne oblicze,bardzo się z tego cieszę. Lecę do Ciebie na ptasi koncert.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Ależ ty masz już piękną wiosnę.Patrząc na te zdjęcia,,tak bardzo jej się już chce...a u nas jeszcze daleko ,jeszcze gdzieniegdzie śnieg się bieli.Ale nadzieja jest...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dawna już się mogę cìeszyć wiosną,ale zadroszczę trochę śniegu,którym mogłaś się cieszyć podczas zimy. Na pewno wkrótce u Ciebie zakwitną wiosenne kwiaty.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Przepiękna wiosna zagościła w Twoim ogrodzie.
    Kocham zwiastuny wiosny, wspaniałe zrobiłaś im zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę porę roku uwielbiam,zwłaszcza pierwszowiosenne kwiaty. Szkoda,tylko, że pogoda nie zacheca do pracy w ogrodzie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Witaj prawie wiosennie
    Tak, od kilku dni czuć już prawdziwą wiosnę w powietrzu
    Mam nadzieję, że wiosna zapukała do Twoich drzwi, rozgościła się w Twoim życiu i zamierza zostać na dłużej.
    Ja tą porę kocham szczególnie. Masz bowiem rację, że kiedy świeci słońce, kiedy wszystko budzi się do życia, to czuć uśmiech natury skierowany do nas. Dziękuję zatem za dobre słowo.
    Na nadchodzące dni życzę Ci wiele optymizmu i już czekam na Twoje wiosenne słowo

    OdpowiedzUsuń
  15. Wiosna rozgosciła się w kazdym zakatku,tylko szkoda,że tak hest zimno na dworze.
    Pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj wiosennie
      Cieszę się, że przeczytałaś mój ostatni wpis. Muszę jednak napisać, że dodałam małe Postscriptum. Jeżeli jesteś ciekawa, zapraszam.
      Dzisiaj głośno jest o szkole i nauczycielach, więc i moja opowieść trochę szkolna.
      Pozdrawiam słonecznie, żółtym kolorem forsycji

      Usuń
  16. Nie mogę się już doczekać wiosny w rozkwicie. U mnie pojawiają się już pierwsze oznaki, ale jednak jeszcze dość chłodno i często pochmurnie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pogoda u mnie, także ludzi nie rozpieszcza,jest zimno i deszczowo :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka