Dzień dobry wiosno.

Witajcie kochani. Wiosna, jak co roku w marcu rozgościła sie w moim ogrodzie. W różnych jego częściach rozkwitły krokusy. Bardzo lubię te kwiaty, ponieważ są bezproblemowe w uprawie, wystraczy na jesieni posadzić cebuki i już wiosną możemy scieszyć się kwiatkami. Co roku dokupuję cebulki bo część z nich wyniknie lub zostanie zjedzone przez "podziemne stwory", które w żaden sposób nie chcą opuścić mojego ogrodu. Kwitnące krokusy zawsze zwiastują wiosnę, na którą zawsze z utęskniemiem czekam.
Na rabatkach kwitną też ciemierniki, które mają biełe, półpełne kwiaty. Powinny zakwitać zimą, ale moje zakwitają dopiero w marcu. Ciemierniki są byliną zimozieloną i bardzo plenną. Latem wokół roślin pojawiająsię młode siewki, które wyrosły z zeszłorocznych nasion, dlatego z jednej kępki wyhodowałam kilkanaście krzaczków.
Najwcześniej udekorowały mój ogród ranniki, które są niezwykle atrakcyjne ze względu na niepowtarzalną sylwetkę kwiatu, kojarzącą mi się z tanczącą baletnicą. Szkoda, że są bardzo wrażliwe na wyższą temperaturą, gdy przekracza dzieięć stopni na plusie, wtedy przekwitają. W ogrodzie nie może zabraknąć przebiśniegów i śnieżyc.
Nadszedł kwiecień, krokusy, przebiśniegi, snieżyce już przekwitły, ale zaczynają kwitnąć nowe kwiaty, ale o nich w nastepnym, kwiecistym poście.

45 komentarzy :

  1. pięknie...U mnie też to i owo kwitnie. Prace się zaczynają...Pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że Ci się podoba. Prace w ogrodzie pomału się zaczynają, szkoda że jest tak zimno.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. W tym roku nawet krokusy jakby mniejsze, smutne, jakby bały się, że zima wróci...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I przewidziały, że zima wróci bo w kwietniu ogród stał się biały.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Pięknie jest u Ciebie na wiosnę. Wiosna nie da się zatrzymać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, czas mnie do przodu nieubłagalnie ,przeraża mnie to:)

      Usuń
  4. Piękne są Twoje krokusy, ciemierniki i inne wiosenne kwiaty. Te pierwsze kwiaty, najbardziej wyczekiwane, zawsze robią największe wrażenie :) Pozdrawiam wiosennie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam te wczesnowiosenne kwiaty,zawsze wyczekuję ich z niecierpliwością.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Piękne wiosenne kwiaty i piękne zdjęcia! Oglądanie daje mnóstwo radości.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kontakt z przyrodą zawsze działa na mnie kojąco, cieszę się,że Ci się podobają.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. U mnie krokusy i ciemierniki już przekwitły.
    Uwielbiam przebudzenie wiosenne w przyrodzie🌷🌺🦋🐝🐞😊
    Pozdrawiam cieplutko z uśmiechem serdecznym🌳💚🌞☕🧁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też przekwitły,ale nie mogłam się oprzeć aby nie pokazać moich ulubionych kwiatów.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Pięknie jest u Ciebie w ogrodzie :).

    Masz sporo krokusów :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, co roku kupuję cebulki i nie mam jeszcze dość.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. U mnie teraz zima ale pięknie za to Ty nam wiosnę pokazałaś..Niech już przyjdzie i zostanie!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też zrobiło się dzisiaj zimno,że nawet nie wyszłam do ogrodu. Z utęsknieniem czekam na ciepło:)

      Usuń
  9. Wiosna w Twoim ogrodzie jest piękna, krokusy zachwycają, nie wie, dlaczego ich nie mam? Ciemierniki też śliczne i zdrowe, te akurat mam i je uwielbiam, kwitły jesienią i teraz też.
    Pozdrowionka.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że podoba Ci się w moim ogrodzie, a krokusy musisz koniecznie nabyć.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Przecudne kępy krokusów, przebiśniegów i ciemierników. Kolejny raz podziwiam Twoje zdjęcia i zachwycam się pierwszymi wiosennymi kwiatami.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo lubię pierwsze wiosenne kwiaty,szkoda że już przekwitają.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. I ja serdecznie witam Wiosnę, ale ona znowu się schowała!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna w tym roku jest zimna bo zima nie bardzo chce nas opuścić, a szkoda.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Nie da się zaprzeczyć, że to już wiosna, ale jeszcze wolałabym zobaczyc ją w pełniejszej krasie. Ale ze mnie niecierpliwy człowiek :)
    Jestem zaskoczona tymi rannikami. Myślałam, że to jakiś rodzaj zawilca. Krokusy dorodne!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też marzę o ciepłej i kolorowej wiośnie. Ranniki są niepozorne,ale mają w sobie jakiś urok.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Też co roku dokupuję cebulki i dosadzam. W tym roku wyjątkowo wszystko zakwitło obficie, może te podziemne stworki zżerające cebulki w końcu wyniosły się z mojego ogródka??
    Jedyne czego nie sadzę na jesieni, to hiacynty. Mam do nich słabość i kupuję kwitnące w doniczkach. Po przekwitnięciu wtykam w grządkę i za rok pojawiają się kwiaty. I tak się cieszę, że jest zimno, bo będę mogła oczy kwiatami dłużej nacieszyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hiacynty też kupuję kwitnące i wsadzam je po przekwitnięciu do ziemi, bardzo je Lubię. Ja odczuwam brak ciepła bo nie lubię pracować w ogrodzie grubo ubrana.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Witaj Nino
    Ja także cieszę się hiacyntami w moim mieszkaniu. Mam do nich słabość. Ale uwielbiam wszystkie kwiaty, także te z Twoje.
    W moim ogrodzie ranniki pojawiają się zazwyczaj jako pierwsze
    Pozdrawiam odrobiną radości z moich zielonych stronek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hiacynty kwitnące do domu, także kupuję, a po przekwitnięciu sądzę je do ogrodu. Zawsze bardzo się cieszę,kiedy pojawiają się w pierwszej wiosenne kwiaty.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Bardzo wolno zaczyna się tegoroczna wiosna dlatego każdy kwiat cieszy podwójnie. Wspaniale wyglądają krokusy wśród ciemierników, śliczne są takie kępki.
    Serdeczności Nino:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiecień w tym roku bardzo kaprysi i jest zimny, kwiatki są wymęczone zimnem.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  16. Wiosna w Twoim ogródku zagościła na dobre.Kwiaty zachwycają barwami.Jest cudnie! Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że Ci się u mnie podoba.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  17. Bardzo się cieszę, że już wiosna, tylko szkoda że tak mało rozpieszcza nas słoneczkiem. Czekam z utęsknieniem na cieplejsze dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się doczekać tych ciepłych dni,aby na tarasie wypić kawę.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Witam serdecznie ♡
    Piękne, po prostu piękne i zachwycające te wiosenne obrazy! U mnie nie jest jeszcze tak kolorowo, ale przyroda powoli budzi się do życia. Już nie mogę doczekać się słońca i tych pięknych wiosennych ciepłych dni :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że lubisz wiosenne obrazy, wkrótce pojawią się one u Ciebie. Ciepełka brakuje i u mnie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. Cudownie, zachwycająco, oszałamiająco... mogę tak długo :)))) Ależ pięknie u Ciebie :))))))

    OdpowiedzUsuń
  20. Zwiastuny wiosny zawsze cieszą :)
    Fioletowe krokusy najbardziej mi się podobają. Cudne widoku Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękne wiosenne kwiatuszki, takie drobinki, a tak bardzo cieszą po długim czasie szarości na rabatach :D Teraz już z każdym dniem więcej kolorów, oby tylko wreszcie było cieplej, bo wiosna nas nie rozpieszcza w tym sezonie.
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiosennie pozdrawiam kochana, życząc dużo słoneczka, zdrówka, pogody ducha i uśmiechu🌞💛🌳🌲🌷☕🍩😊

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękne kwiaty. U mnie po wszystkich już w marcu zniknęło wspomnienie, a tak uwielbiam czas, kiedy kwitną. Ranniki faktycznie można kojarzyć z baletnicami :) Są niebywale piękne w swei wyjątkowości.

    OdpowiedzUsuń
  24. you have a wonderful garden. the blossoms are captivating
    best regards

    13 by 4 wig

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka