Mglisty listopad



Witajcie kochani ! Słoneczny, uroczy i kolorowy listopad odszedł w zapomnienie.  Za oknami widać późną jesień, która nie zachęca do spacerów, ponieważ jest wietrznie, deszczowo i mgliście. Przyroda została osłonięta mglistą kołderką. Jedynie uroczo wyglądają żółte listki na brzozie i pajęczyna utkana między gałązkami tui. Na drzewach jest coraz mniej kolorowych liści, na rabatkach kwitną ostatnie kwiaty,zajadam z warzywnika ostatnie listki rukoli.








 Trzeba przywyknąć do listopadowej pogody i długich wieczorów, podczas, których przy filiżance gorącej herbatki słucham nastrojowych piosenek https://www.youtube.com/watch?v=l-c08u1hyrY, czytam książki, oglądam filmy.
A jak Wy spędzacie długie, listopadowe wieczory ?

Witam nową obserwatorkę mojego bloga Ami Mizuno:)


38 komentarzy :

  1. Pogoda sprzed 2 tygodni u mnie, dzisiaj sypał śnieg...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nieszczęście śniegu nie ma,tylko niewielki mróz.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Mgliste ale piękne kadry:))ostatnie zdjęcie rewelacja:))masz rację trzeba się przyzwyczaić do pochmurnych i mglistych dni:)Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Dobrze,że trochę przymroziło i nie ma już mgieł.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Chociaż mgliście ale też uroczo. A do zimna niestety musimy się przyzwyczaić. Nie jest mi z tym dobrze. Ja też czytam i nadrabiam sprzątanie, bo ostatnio ogród wymagał bardzo wiele pracy. Jaki zdolny artysta utkał piękne dzieła, a Ty tak pięknie je uchwyciłaś. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomimo,że juz dawno powinniśmy przyzwyczaić się do czterech pór roku,to jesień mało kto lubi.Pająki to mali artyści.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Oj tak, dziś na długim spacerze po raz pierwszy poczuliśmy listopadowy chłód. Recepta na listopad? Spacery mimo wszystko, smakołyki i rozgrzewające napoje do ciekawej książki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje rady są świetne. Pomimo listopadowej aury codziennie spaceruję z psem.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Nawet te mgły mają swój niepowtarzalny urok:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda,można w niej się schować przed światem:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Piękne zdjęcia!Świetne są te z pajęczyną. Kępa trzciny też wygląda ciekawie.Mgła wyszła tajemniczo, intrygująco.Wieczorami czytam, oglądam filmy i szydełkuję. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że podobają Ci się moje zdjęcia. Wkrótce przymierzam się do ozdabiania bombek,tylko materiały muszę zakupić.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Niestety listopad pokazał swoje niefajne oblicze. Na pocieszenie, już niedługo się kończy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mglisty listopad się prawie skończył.Obecnie trochę mrozi.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Wieczór w towarzystwie ciepłego koca, filiżanki kakao i dobrej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mimo tej mgły jest pięknie i Ty to piękno zauważyłaś. Czy nie ma w listopadzie romantyzmu? Jest, wystarczy tylko umieć go dostrzec. Te właśnie zdjęcia uświadamiają nam, że i listopad może być piękny:)
    Przykrywamy się kocem, pijemy ciepłą herbatę, czytamy, robimy na drutach... ach jak nam miło, jaki piękny ten listopad!
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale,że potrafisz dostrzec wszystkie pozytywne ekementy listopada. Zgadzam się z Tobą.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Nino, przecudne mgliste kadry. Chociaż nie lubię takiej jesieni to z twoich zdjęć bije jesienne piękno.
    Muszę Ci się przyznać, że już tęsknię za pracami w ogrodzie. Dzisiaj do donic posadziliśmy ostatnie kwiaty cebulowe. Nie mam pojęcia czy będą nas cieszyć na wiosnę ponieważ donice schowaliśmy w garażu. W ubiegłej jesieni donice pozostawione na dworze pomimo, że otulone włókniną nie przetrwały zimy. Cebule wszystkie przemarzły.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę słonecznego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się,że Ci się podobają. Ja jeszcze obsypuję kompostem róże,mam nsdzieję,źe nie zdążły zmarznąć. Twoje donice z kwiatami, wiosną na pewno będą cieszyć Wasze oczy. Nie pomyślałam aby cebulki posadzic do donic,szkoda.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ach ...PIĘKNA TA JESIEŃ TWOJA☺☺ A najbardziej urocze pajęcze dzieła::)))Ja spowolniłam w pracach ,jakoś tak jesiennie dopasowuję się do pory roku.Chyba dobrze ,bo człowiek powinien iść w parze z każdym dniem..Pogody same pokazują nam ,jak powinniśmy funkcjonować..Kiedy pada ,jesteśmy spowolnieni,w słońcu tryskamy humorem ,kiedy śnieg pada robimy się potulni na przytulania::))itd...bynajmniej u mnie tak jest.Serdeczności♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą,że pogoda mowi nam jak powinniśmy się zachowywać. Pająki to mistrzowie w tworzeniu sieci.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. I dlatego lubię listopad . Z domu się wyjść nie chce,więc robótka albo książka.
    Zdjęcie z pajęczyną jak z ilustracji do bajki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście wolę przebywać w ogrodzie,niż w domu,ale niestety jesień to czas przeznaczony dla domu.Cieszę się że Ci się podoba.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Lubię barwy listopada, lubię te delikatne pajęczynki.
    W wolnej chwili gra, układam puzzle, oglądam film lub czytam książki no i oczywiście odwiedzam blogi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorowe liście i misterne dzieła pająków,również lubię,ale slotnej pogody nie cierpię.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. niesamowite sa te pajęczyny :)

    ja układam puzzle zawsze lubiłam :)i do tego wróciłam na chwile

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Układanie puzzli,to coś niesamowitego,zwłaszcza,jeśli zawierają dużo elementow.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. u mnie jest nie tylko mgliscie tylko wrecz bialo-szaro od dymu
    ja nie wiem czym ludzie pala w piecach ale oddychac sie nie da

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję smogu.Palenie w piecach,"byle czym" do mega problem dla naszego społeczenstwa,również mnie to przeraża.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. w deszczowe dni można nadrobic zaległości w czytaniu,oglądaniu zaległych filmów,spotkania z przyjaciółmi, można tez i bardzo to lubię ,zorganiozwać babskie spotkanie..bardzo dużo można można też po prostu leniuchować!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlugie wieczory wszystkim tym rzeczom sprzyjają.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Witaj
    "Pytasz mnie, jak się czuję. Tak, jak czuć się może
    Człowiek dość pełnoletni w końcu listopada,
    Gdy w niebie zmierzch pochmurny i błoto na dworze,
    A za oknem bez przerwy deszcz ze śniegiem pada"
    Listopad na szczęście zbliża się powoli do końca. Chociaż Twoje zdjęcia pokazują jak piękny i ciekawy może być ta pora roku.
    Zbliża się jednak adwent, okres z coraz najkrótszymi dniami. Jednak ja lubię ten czas pełen nadziei, oczekiwania, migających światełek, uśmiechów dzieci marzących o prezentach.
    Mam nadzieję, że podobnie jak ja lubisz ten przedświąteczny, adwentowy czas. W tym roku będzie on dla mnie szczególny
    Życzę Ci aby był on dla Ciebie jak najcieplejszy i radośniejszy
    Pozdrawiam końcówką listopada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas adwentu także lubię,ale nie zniszę deszczowych,zimnych i krótkich listopadowych dni.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Ślicznie wyglądają te zdjęcia, piękna jesień. A teraz już niestety u mnie zima :/
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że Ci się podobają.Niestety pogoda zrobila się zimowa,troszkę mrozi i wieje silny wiatr.
      Pozdrawiam(:

      Usuń
  20. Jak z bicza trzasnął, będzie zaraz znów zielono. Teraz już dzień będzie coraz dłuższy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomimo grudnia nadal jest zielono,a nawet nie wszystkie zgubiły listki :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka