Spotkanie z kulturą



Mieszkając na wsi, oddalonej o sto kilometrów do wojewódzkiego miasta, wypad do teatru, czy filharmonii to niełatwa wyprawa. Dlatego rzadko korzystam z tych dobrodziejstw. W końcu, w listopadzie, miałam okazję uczestniczyć w koncercie " 10 TENORÓW", który odbył się w filharmonii szczecińskiej.

Sam dojazd do Szczecina odbył się z "przebojami", ponieważ staliśmy około godziny w korku, więc spóźniliśmy się na koncert dobre pół godziny. Na miejscu okazało się, że nie tylko nasz autobus utknął w korku, ale dwa pozostałe autokary, również. Organizatorzy występu, okazali się dobroduszni i poczekali z rozpoczęciem koncertu na spóźnialskich widzów. Wielkie dla nich brawa.

Koncert 10 Tenorów był wspaniały. Wystąpili w nim soliści i orkiestra z  Teatru Narodowego Operetki Kijowskiej oraz artyści z Polski, którzy zaśpiewali znane przeboje operetkowe i musicalowe oraz wykonali muzykę estradową.





Koncert był niesamowity, repertuar doskonale dobrany, a prowadzący Bartosz Kuczyk oznaczał się dużym poczuciem humoru.

 Pozostali tenorzy, między innymi Mirosław Niewiadomski, Mariusz Rutka, Dymitro Foszczenko ,Vladimir Holkin, Petro Cheliali,Anatoly Pohrebnoy, Sergy Hurets, Yury Kovalcuk, Mykhalylo Gumennyi byli niezwykle sympatyczni i mieli piękne, silne głosy.
Była to wspaniała uczta dla oczu i uszu. Rewelacyjnie się bawiłam, słuchając polskich i ukraińskich tenorów.
Polecam wybrać się na ten .koncert



39 komentarzy :

  1. Bardzo lubię tego typu koncerty, szczególnie gdy w repertuarze są znane arie operetkowe i operowe.
    Faktycznie korek na drodze,gdy trzeba dotrzeć na miejsce na określoną godzinę, to bardzo niefortunna sprawa,ale jak widać organizatorzy stanęli na wysokości zadania i poczekali.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także uwielbiam znane arie operetkowe. Zakupiłam płytkę dziesięciu tenorów i ciągle ją słucham.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. To prawda, mieszkańcy małych miast w temacie kultura mają pod górkę, więc naprawdę uznanie dla organizatorów, że poczekali.
    To mieliście prawdziwą ucztę duchową, cieszę się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była niezapomniana uczta dla oczu i uszu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Wspaniale spędzony czas, można przez chwilę oderwać się od codziennych spraw :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę,ze spędziłem w, tak kulturalny sposób listopadowy wieczór.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. To dobrze, że trafił Ci się taki piękny koncert.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do dzisiejszego dnia wspominam ten dzień.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. To super, że koncert się podobał :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ to musiała być gratka dla ucha! Zazdroszczę!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno u Ciebie,takie koncerty również się odbywają,więc korzystaj,jeśli masz okazję :)

      Usuń
  7. Uwielbiam takie koncerty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przypuszczam, że był to wspaniały koncert a Ty doskonale się bawiłaś.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście,prawdziwa uczta dla uszu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Zazdroszczę ..Uwielbiam takie koncerty.Dawno temu ,kiedy mieszkałam w Łodzi,często chodziłam do Teatru Wielkiego.Niektóre opery,operetki, oglądałam po kilka razy☺A teraz .....już nie pamiętam kiedy byłam .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może,jak odwiedzisz Polskę uda Ci się wyjść na jakiś koncert.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Witaj w ten szary, jesienny, a może zimowy dzień. Chociaż pogoda....
    Koncert? Mieszkam w dużym mieście, a jednak wstyd przyznać, ale nie pamiętam kiedy ostatnio na jakimś byłam. I zapewne szybko tej zaległości nie nadrobię.
    Nastał grudzień, miesiąc napełniony oczekiwaniem i nadzieją. W tym roku początek adwentu był dla mnie szczególny. Niespodziewanie wędrowałam moimi ukochanymi praskimi uliczkami. Dziękuję zatem, że trzymałaś kciuki za spełnienie moich marzeń. Wszak jedno się spełniło. .
    Przepraszam, że dzisiaj piszę krótko, ale trochę mam zaległości.
    Dziękuję zatem, że nie zapominasz o mnie w te najdłuższe, czasem mroźne dni w roku. Bardzo mi teraz potrzeba ciepłych słów, które rozgrzewają, a ja nie lubię marznąć.
    Życzę Ci aby ten przedświąteczny czas był dla Ciebie jak najcieplejszy i radośniejszy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że marzenie Ci się spełniło. W Pradze byłam trzy razy i chętnie ponownie bym ją zobaczyła.Dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  11. No to zazdroszczę. 10 pięknych głosów (i młodych, bo z wiekiem to zdaje się barytonem śpiewają), to nie lada gratka. A to, że poczekali, to naprawdę szacun dla nich.

    OdpowiedzUsuń
  12. Również byłam zaskoczona,że poczekali z rozpoczeciem koncertu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie wypady są bardzo potrzebne..oderwanie się od codzienności,zakosztowanie czegoś innego.
    Życzę abyś miała więcej możliwości...Spokojnego czasu przedświątecznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście,ze chciałabym korzystać częściej z dóbr kultury,ale z powodu odległości jest to trudne. Oj, ten okres przedświąteczny...
      :)

      Usuń
  14. Lubię takie koncerty i od czasu do czasu chodzimy z mężem do opery, czy operetki.
    Nie wiem czy kojarzysz nazwisko Michał Kutnik - tenora z krakowskiej opery. To mój sąsiad.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie kojarzę go,ale zazdroszczę sąsiada. Pewnie czasami słuchasz darmowo jego uroczego głosu .
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Witaj adwentowo
    Jak widzę zrobiłaś sobie przerwę w pisaniu. Mam więc nadzieję, że teraz przeżywasz ten adwentowy czas w radosnym, pełnych wyczekiwania nastroju.
    Ja chyba najbardziej w roku lubię ten czas. Może dlatego, że …. lat temu właśnie w tym czasie moja mama niecierpliwie oczekiwała na moje narodziny. A ja jak przystało no koziorożca zaparłam się i powitałam świat dopiero w najdłuższą noc w roku. Ale i tak moje urodziny giną wśród przedświątecznych przygotowań. Może w tym roku uda się nam trochę zwolnić i poświętować? Chociaż ostatnio pojawiło się parę nieprzewidzianych spraw. Ale dam radę
    Ty także zwolnij i naciesz się przedświąteczną atmosferą.
    Pozdrawiam ciepłym światełkiem kolejnej adwentowej świecy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłą niespodziankę zrobiłaś mamie.Wszystkuego najlepszego,chociaż spóźnione,ale szczere życzenia przyjmij ode mnie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Zielone gałązki, a na każdej świeczka,
    W stroiku z bibułek stoi choineczka
    Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,
    Wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy. Życzy Danka z rodziną☺☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję .Mam nadzieję,że święta minęly Ci w serdecznej,rodzinnej atmosferze Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Przed nami własnie wigilia, święta , Nowy Rok....
    Zatem:
    w ten piękny czas, gdy gwiazdka świeci dla wszystkich nas

    Ze szczerego serca , życzę Ci
    nadziei – by nie opuszczała,
    radości – by rozweselała,
    miłości – by obrodziła,
    dobroci – by zawsze była – …

    Małą gwiazdkę przed świętami
    Przyjmij też proszę z życzeniami
    Może spełni się marzenie
    Białe Boże Narodzenie.

    Pozdrawiam oczekiwaniem na zbliżające się święta i jak zawsze ciepłe słowo od Ciebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę Ci tego samego na cały nadchodzacy rok.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Droga Nino!

    Życzę Tobie i Twoim Bliskim wielu pięknych, chwil, roziskrzonych wspomnieniem, rozbrzmiewających kolędą, tlących ciepłem domowego ogniska i miłością bliskich.
    Magicznych Świąt!

    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Radosnych Świąt! Szczęśliwego Nowego Roku, Nino!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka