Kwiecień-plecień w ogrodzie.



Niedawno przygotowywaliśmy się do świąt, piekliśmy ciasta, spotykaliśmy z bliskimi...a teraz już, powoli wracamy do rzeczywistości, nieco ociężali, ale wypoczęci i natchnieni . Miałam nadzieję, że po Wielkanocy ruszę do ogrodu, ale niestety kwiecień w tym roku jest bardzo kapryśny i zgodny ze znanym przysłowiem" kwiecień polecieć bo przeplata, trochę zimy, trochę lata''. Dzisiaj rano na dworze zaskoczył mnie śnieg i mróz. Niestety, takie anomalia pogodowe nie służą roślinom. Szkoda brzoskwiń, bo już kwitły i na pewno ich kwiaty wymarzły. Łapiąc słońce, udało mi się zrobić kilka fotek kwitnących kwiatów w ogrodzie. Bardzo lubię ogród kolorowy, taki swojski, podobają mi się wszystkie gatunki kwiatów i trudno mi się zdecydować, które mają przeważać w moim ogrodzie. Pierwsze wczesnowiosenne kwiaty już przekwitły, teraz  z niecierpliwością czekam na tulipany, które uwielbiam.
Zachwycają mnie także dywany z drobnych kwiatków, na przykład zawilców czy złoci żółtej.
Czekam z niecierpliwością na słoneczne, ciepłe dni, aby cieszyć się widokiem coraz to nowych, rozkwitających kwiatów.

21 komentarzy :

  1. Wszystkie te kwiaty są piękne. Tulipany też bardzo lubię, mijam je, kiedy wchodzę na schody obok kościoła farnego. :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To musi być piękny widok. Tulipany kojarzą się większości z nas wiosną i Holandią. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Twoje zdjęcia uświadomiły mi ile to roślin u mnie jeszcze nie zakwitło... Piękna wiosna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie mieszkam w cieplejszej części kraju,wkrótce i u Ciebie zakwitną :)

      Usuń
  3. Piękne kwiaty :) U mnie też co roku więcej cebulowych, a i tak mam niedosyt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś u mnie padał grad, a tyle pięknych roślin już w około. Magnolia w rozkwicie, tulipanki, żeby tylko wytrwaly.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też padał i były przymrozki,które uszkodziły hortensje i róże.Mam tylko nadzieję,że ta kapryśna pogoda wkrótce się skończy :)

      Usuń
  5. U mnie Nineczko nieśmiało rozkwitają ,to co u Ciebie przekwita::))Tulipany w tym roku marne..Coś tam rozkwita ,ale zimno nie pozwala na ładny kwiat.Dzisiaj troszkę ociepliło się i słoneczko ,ale wiatr chłodny.Jeszcze przymrozki w tygodniu nadają::))Czekam tez na pogodę.Bo za niedługo czas na inne kwiaty.Ja sieję i dokupuję gotowce ,bo tu pogoda różna ,nie zawsze się doczekam swoich::)))Piękny masz ogród .Pozdrawiam cieplutko.Danka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety pogoda, także jest okropna, zimno,wietrzenie i deszczowo. Ostatnie przymrozki uszkodziły mi listki na róży i na hortensji.:(Ja dokupuję kwiaty do skrzynek i doniczek,a na gruncie mam swoje Dziękuję.Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Twój ogród już pięknie kwitnie:))a u nas nadal zimno:))Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę::

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo kwiatów zakwitło, ale jeszcze wiele ma pąki,które czekają na cieplejsze dni.Pogoda i u mnie się popsuła,jext zimno i wietrznie.Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Chyba mieszkasz w bardziej ciepłej stronie naszego kraju,bo u nas jeszcze żadnych kwiatków na drzewach nie ma,gdy słyszałam ostatnio,że ostatnie mrozy poniszczyły kwiaty truskawek czereśni to bardzo się zdziwiłam,że już się pojawiły,bo u nas dopiero drzewa ledwo pokrywają się pierwszą zielenią i na szczęście nie załapały się na przemarznięcie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno tak,bo u mnie drzewa w większości są zielone i mają kwiaty np brzoskwinie,wiśnie,które na pewno przemarzły. Dobrze,że u Ciebie drzewa owocowe jeszcze nie rozkwitły i mróz ich nie zdążył uszkodzić.Pozdrawiam:)
      y

      Usuń
  8. Ja mam tak samo. Kocham wszystkie kwiaty. Jedne bardziej inne mniej, ale wszystkie. U Ciebie taka piękna różnorodność. Szkoda tylko, że jest tak zimno. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna w tym roku jest bardzo zimna i wiele kwiatów nie jest takich dorodnych,jak w ubiegłych latach.Miejmy nadzieję,że wkrótce nadejdzie ocieplenie. Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Ja,również uwielbiam podziwiać ogrody zarówno na źywo, jak i na fotografiach. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nino,
    kolejny już raz podziwiam Twoje wspaniałe kwiaty i zdjęcia.
    U mnie w dalszym ciągu jest zimno. Pogoda pod psem.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.U mnie niestety pogoda także się popsuła,jest bardzo zimno,w nocy są przymrozki.Szkoda roślin,ale nic nie poradzimy Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Nino, Twój wiosenny ogród jest przepiękny !! Naprawdę dużo cudownych roślin w nim kwitnie !!
    Dziękuję za piękny wiosenny spacer !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka