Wiosenna rolada szpinakowa



Wiosna zawsze kojarzy mi się z kolorem zielonym. Lubię ten okres, kiedy wszystko dookoła jest w tym kolorze. Wiosną zieleń jest nie tylko na dworze, ale często zapraszam ją do domu w postaci potraw i ozdób.

Dzisiaj zapraszam Was na roladę szpinakową, nadziewaną wędzonym łososiem oraz serkiem Almette, o smaku chrzanowym. Roladę  bardzo szybko się robi, jest idealną przekąską na przyjęcie i nie tylko. Można ją robić ze świeżego, młodego szpinaku, wtedy ma znacznie intensywniejszy, zielony kolor  lub ze szpinaku mrożonego.

Przepis na roladę szpinakową

450 g świeżego szpinaku baby lub mrożonego, rozdrobnionego szpinaku
2 łyżki masła
2 łyżki mąki
4 jajka
2 ząbki czosnku
1 opakowanie serka Almette o smaku chrzanowym
sól, pieprz, szczypta gałki
ok. 200 g wędzonego łososia

PRZYGOTOWANIE

Mrożony szpinak włożyć na rozgrzaną patelnię, na roztopione masło, dodać rozdrobniony czosnek, sól, pieprz,gałkę i  smażyć mieszając przez około 2 minuty. Dokładnie odcedzić i ostudzić.
Do zimnego, rozdrobnionego szpinaku dodać roztrzepane żółtka i mąkę, dobrze wymieszać, a na koniec dodać ubitą na sztywno pianę i delikatnie wszystko wymieszać.
Dużą blaszkę z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia i wylać masę szpinakową, wyrównać. Piec w nagrzanym piekarniku do 180 stopni około 10 min. Trochę przestudzić.
Na deseczce wyłożoną papierem do pieczenia lub ściereczką wyłożyć biszkopt szpinakowy papierem do góry i delikatnie go ściągnąć. Na całej powierzchni smarujemy go serkiem, a następnie układamy plasterki łososia. Następnie całość zwijamy w roladę, zawijamy w folię, końce zakręcamy i wkładamy do lodówki lub od razu pociąć na ukośne kawałki.

Smacznego !

33 komentarze :

  1. Moja ulubiona wytrawna rolada! Chociaż ostatnio wolę z pastą z serka i wędzonej makreli :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z makrelą? brzmi ciekawie, muszę koniecznie zrobić.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Może, kiedyś wypróbujesz przepis, jeśli lubisz szpinak :)

      Usuń
    2. No właśnie nie przepadam za szpinakiem :/

      Usuń
  3. Za szpinakiem nie przepadam, ale taką potrawę jadłam. Już sama w sobie pięknie dekoruje stół, a teraz widzę, że i ... wiosenny ogród :)
    Pozdrawiam, Nino :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest potrawą bardzo dekoracyjną i smaczną. Doskonale będzie wygladała na świątecznym stole.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Znam , jest pyszna i lekka, robimy także:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ze też zasmakowaliście w tej roladzie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Uwielbiam szpinak, więc muszę zrobić taką roladę.
    Dzięki za ciekawy przepis.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, ze Cię zainspirowałam.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Robiłem kiedyś takowe, są przepyszne!! Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo apetycznie i ładnie wygladają na stole.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Jest mi znana i robię ją czasami . Twoja pięknie wyszła. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie dania, jednak nie mogę ich zrobić bo nikt w domu oprócz mnie takich rzeczy nie jada:-(((
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda,ze Twoi domownicy nie przepadają za takimi daniami, wiadomo gotuję sięto co najblizsi lubią jeść.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Wygląda wspaniale i masz rację, ze względu na zieleń szpinaku kojarzy się z wiosną.Zapisuję przepis. Piękne zdjęcia(jak zawsze) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rolada szpinakowa kojarzy mi się z wiosną i ze świętami.Dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Smaczna, kolorowa przystawka i moje smaki:)
    Pozdrawiam serdecznie, zdrówka życzę i spokoju:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze jest nas dużo lubiących szpinak rybki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Witaj słonecznie Nino
    Bardzo lubię szpinak. Zastanawiam się tylko czy zwykłą mąkę mogę zastąpić bezglutenową. Tylko jaka będzie najlepsza?
    Pozdrawiam uśmiechem fiołków z mojego ogrodu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że rolada powinna wyjść na mące bezglutenowej, musisz próbować.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Kocham rolady szpinakowe ❤

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę przyznać, że super się prezentuje :D Takiej rolady nie jadłam, ale jestem ciekawa jak smakuje :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, musisz koniecznie wypróbować przepis, jeslu lubisz szpinak i łososia.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Wygląda bardzo apetycznie! A ja dziś piekłam leśny mech. Podobna idea ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam to ciasto, o dawno go nie piekłam :)

      Usuń
  15. Rolada kolorystycznie wpasowuje się w wiosenne klimaty :) Chyba niebawem skorzystam z Twojego przepisu i też ją przygotuję. Serdeczności dla Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Rolada szpinakowa przypomina, że wiosna czai się za rogiem. Cieszę się źe zainspirowałam Cię do wykonania rolady.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Nino, dzisiaj życzę szukania najpiękniejszych wspomnień, czytania pięknych książek, odwagi na następny dzień....

    OdpowiedzUsuń
  18. Nino, dzisiaj życzę szukania najpiękniejszych wspomnień, czytania pięknych książek, odwagi na następny dzień....

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka