Kotleciki z cieciorki - wegański obiad



Dzisiaj zapraszam Was na wegański obiad, na którym pojawią się kotleciki z cieciorki, ziemniaczki i surówka z kapusty pekińskiej. Kotlety są smaczne, zdrowe i bardzo szybko się robi. Można użyć cieciorki ze słoika lub ugotowanej, po uprzednim, całonocnym,  namoczeniu.

Cieciorka zwana ciecierzycą lub grochem włoskim jest rośliną strączkową, bardzo popularną w kuchni arabskiej . Wykorzystuje się ją między nimi do przygotowania humusu, jako dodatek do sałatek, warzyw, zup, czy  kotlecików itp. Można przerobić ją na mąkę z której wyczarować wysokobiałkowe ciasto lub naleśniki.
W ciecierzycy jest wiele cennych dla zdrowia witamin i składników mineralnych, m.in żelazo, potas, magnez, fosfor oraz cynk.  W cieciorce jest także wapń, nie brakuje w tej roślinie  beta - karotenu (prowitaminy A), niacyny, kwasu foliowego, witaminy C oraz witamin z grupy B. Cieciorka ze swoją skarbnicą cennych dla zdrowia składników doskonale zastępuje mięso,  więc często sięgają po nią wegetarianie i weganie, nie zawiera glutenu. Nasiona ciecierzycy zawierają dużą ilość węglowodanów w tym skrobię i błonnik pokarmowy. Wiele jest  białka roślinnego. Cieciorka wyróżnia się sporą ilością aminokwasów.


Wegańskie kotlety z ciecierzycy

Składniki
  • słoik cieciorki
  • mała marchew
  • 3 łyżki kukurydzy z puszki
  • 2 ząbki czosnku
  • cebulka
  • natka pietruszki
  • sół, pieprz
  • chili w proszku
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • papryka słodka
  • szczypta cząbru
                Marchewkę zetrzeć na tarce i zblendować z w/w składnikami, oprócz natki pietruszki., którą należy drobno posiekać. Farsz doprawić, dodać natkę i formować małe kotleciki, obtoczyć je w bułce tartej lub w panierce z mąki ciecierzycowej i smażyć do zrumienienienia z obu stron na rozgrzanym tłuszczu.
Podawać z ziemniaczkami, ryżem, kaszą lub jako samodzielne danie podane  z ulubioną surówką, ewentualnie z sosem czosnkowym lub jogurtem.

Smacznego!

Witam na moim blogu nową obserwatorkę Agatę Zinkiewicz :)

32 komentarze :

  1. Najwyższy czas, abym poznała smak cieciorki, bo wstyd się przyznać, że uchowałam sie do tej pory, nie znając jej smaku
    Pozdrawiam, Nino :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie jej spróbować, Teresko, ponieważ zawiera ona wiele cennych składników.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Kotleciki wyglądają apetycznie.Muszę spróbować . Mój ślubny to tylko mięcho i mięcho . Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotuję dużo potraw z roślin strączkowych, ponieważ nie jem mięsa. Mój ślubny, także lubi mięso .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Jadłam takie kotleciki rzeczywiście są pyszne . Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Pięknie wyglądają i bardzo zdrowotnie.U mnie na razie królują pasztety z ciecierzycy też robiłam i polecam.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasztetu z ciecierzycy jeszcze nie robiłam, podziel się sprawdzonym przepisem.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Wolę z buraczków, strączkowe mi nie służą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mogę jeść strączkowe, więc często je robię, a z buraczków też lubię.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Przekonałaś mnie do cieciorki
    Jadłam kiedyś z niej zupę i nie miał pojęcia,że jest tak bogata w witaminy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że udało mi się Ciebie przekonać do cieciorki. Zupa z ciecierzycą, także mi smakuje :)

      Usuń
  7. Robiłam i ja kotleciki z ciecierzycy.
    Były smaczne i syte:)
    Twoja propozycja także godna wypróbowania:)
    Pozdrawiam najserdeczniej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieciorka jest rzeczywiście bardzo syta. cieszę się, że wypróbujesz mój przepis na kotleciki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Ciekawe, czy kotleciki upiekłyby się w piekarniku?
    Zawsze to mniej tłuszczu na talerzu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, ze na pewno w piekarniku można je upic. Produkty spozywcze pueczone w piekarniku są zdrowsze i mniej kaloryczne.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Ciecierzycę używam głównie do robienia hummusu, a kotlecików jeszcze z niej nie robiłam. Z chęcią wypróbuję przepis ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kotleciki będą Ci smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Za ciecierzycą nie specjalnie przepadam, ale w wersji kotlecikowej jej nie znam :) Chętnie przetestuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest inaczej bardzo lubię rośliny strączkowe. Mam nadzieję, że kotleciki Ci zasmakują.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Mniam, uwielbiam taką kuchnię a ciecierzycę kocham przede wszystkim, dzieki za przepis, zapiszę sobie bo za każdym razem szukam na nowo.😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, także czędto szukam przepisìw na jakieś dania, które wcześniej.
      robiłam.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Robię dosyć często bo lubimy. Są bardzo smaczne i mają wiele cennych składników.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze lubicie kotkeciki cieciorki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Robiłam, jadłam są przepyszne. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że jest nas więcej lubiących kotkeciki z cieciorki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię cieciorkę, kotlecików z niej jeszcze nie robiłam. Na pewno wypróbuję Twój przepis, bo naprawdę mnie zaintrygował :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam nadzieję, że kotleciki Ci zasmakują.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj słonecznie Nino
    Przepis może wypróbuję, ale bez kuminu
    Pozdrawiam uśmiechem fiołków z mojego ogrodu

    OdpowiedzUsuń
  18. Nam nadzieję,że Ci posmakują.
    Pozdrawiam słonecznie Ismeno :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka