Letnie momenty z mojego ogrodu




Sierpień przyszedł nie wiadomo kiedy. Wakacje pomału dobiegają końca, a wraz z nimi ciepłe, długie dni. Poranki i wieczory są chłodne, coraz szybciej zapada zmrok. Podczas przedpołudniowej i popołudniowej przerwy na kawkę chłonę barwy, zapachy i dźwięki cudownego lata. Chciałabym wszystko zamknąć w słoiczkach i delektować się nimi podczas słotnej jesieni i długich zimowych wieczorów, ach jaka szkoda, że tego nie można zrobić. Jedynie w wekach mogę zamknąć pomidorki, które obrodziły, w postaci pysznego sosu słodko-kwasnego. Jestem z siebie dumna, że zostały wyhodowane przeze mnie w sposób prawie ekologiczny - podlewane gnojówką z pokrzywy ( swoją drogą, jak potężna jest moc dzikich roślin) i pryskane drożdżami, chociaż wszyscy twierdzili, że to się nie uda. Niestety pod koniec wpadła do foliaka zaraza i musiałam użyć chemii. Nic nie jest w stanie zrównać się ze smakiem i zapachem, ekologicznego pomidorka.










Moje oczy nadal radują hortensje, niektóre z nich przebarwiają się na różowo, ponownie zakwitają róże,chociaż nie tak obficie, ja w czerwcu.









 Lubię kwiaty w wazonach , ale zawsze żal mi ich zrywać ze swoich rabat, ponieważ są pokarmem dla różnych owadów oraz miejscem wypoczynku jaszczurek, które codziennie wygrzewają się na krzewinkach lawendy.


W sierpniu pomimo chłodnych wieczorów lubię obserwować zachody słońca i pełnie księżyca.





Nieprawdaż, że sierpień na wsi jest uroczy /

Witam miło na moim blogu nowych obserwatorów:
Marychę Z., Sylwię, która testuje i radzi, Laurę Mendozę, Bubę Mocilowic i Nastye, cieszę się, że jesteście.

45 komentarzy :

  1. Cudowne kwiaty i ich zdjęcia. Twoje hortensje pięknie się prezentują, są prześliczne. U mnie anabelki są już zielone, przekwitają, natomiast inne zaczynają górować w ogrodzie. Masz rację, że własne pomidorki są najsmaczniejsze. Ja hoduję je pod gołym niebem i w tym roku nic się z nimi nie działo. Może dlatego, że nie ja je doglądałam tylko małżonek:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pod golym niebem rosną u mnie koraliki. Niestety, w tym roku ja doglądam pomidorów bo mąż w czerwcu złamał nogę. Cieszę się,ze te owoce u Ciebie obrodziły i ,że masz wspaniałego ogrodnika .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Cudne to moje spacerowanie po Twoim ogrodzie:)
    Tyle kolorów i zapachów:)
    Co domowe, wyhodowane, uprawione na działeczce, to najlepsze:)
    Dziś Święto Matki Boskiej Zielnej, nasza 32-rocznica ślubu, z bukietem polnym zaraz idę do kościoła.
    Miłego dnia i kolejnych równie udanych z serca życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że jesteś zadowolona ze spaceru w moim ogrodzie. Wszystkiego najlepszego z okazji 32 rocznicy ślubu.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Sierpień jest przepiękny :) Z ogromną przyjemnością pospacerowałam po twoim ogrodzie. Ale przystojniak na pierwszym zdjęciu jest najpiękniejszy :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sierpień, kiedy jest pogodny to jest piękny. Dziękuję w imieniu piesia Kevina

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Nie tylko uroczy, wręcz magiczny, dziękuję Ci za te zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podobają Ci się moje kwiaty.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Wspaniałe zdjęcia, żal tylko że zapachów w żaden sposób nie da się utrwalić. Dziękuję za spacer po Twoim ogrodzie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, człowiek jeszcze nie ma takiej mocy.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Wspaniałe migawki z Twojego ogrodu... Ja wczoraj też fotografowałem Księżyc, pięknie pozował. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobajà .Księzyc w pełni jest uroczy, ale trudno go sfotografować.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Przepiękne migawki z Twojego ogrodu, ten spacer wśród kwiatów, to ogromna przyjemność :D Hortensje to jedne z moich ukochanych roślin :) A najpiękniesza z tego wszystkiego psinka... kudłate cudo <3
    Ściskam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że migawki z mojego ogrodu podobają Ci się .Piesek hest nieodłącznym jego elementem.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Piękne kwiaty i ten zachód! Nie wiem dlaczego, ale do mnie jeszcze nigdy nie zawitała jaszczurka, a wnuczek byłby taką wizytą zauroczony!
    Serdeczności, Nino :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję. U mnie jaszczurek jest bardzo dużo, może i do Ciebie wkrótce zawitają.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Nino bardzo ładny masz ogródek i bogaty w piękne wzory. Księżyc w pełni jest niesamowity :)
    serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę, że Wam się podoba mój ogródek..Księżyc w pelni jest uroczy, ale trudno go sfotografować.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Kwiatki masz śliczne, psiunię też. Nie wiem, czy dobrze poznaję, masz dalie i lwie paszcze?
    Pomidorki z własnej hodowli muszą być cudne w smaku.
    Ciała astralne zawsze są do podziwiania.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Dobrze rozpoznałaś te kwiatki.Nie ma nic lepszego niż wyhodowane przez siebie pomidorki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Kocham psy☺ A zdjęcia są przecudowne☺

    OdpowiedzUsuń
  13. Psy zawsze były w moim domu, uwielbiam je.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne kadry:-))) Masz piękny ogród i kochanego Futrzaka:-)))
    Uwielbiam wszelkiego rodzaju Futrzaki:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja także jestem miłośniczką zwierzątek, a zwłaszcza psów. Mój futrzak jest bardzo mądry i kochany, tak jak Twój :)

      Usuń
  15. Piękne zdjęcia, aż chce się odpocząć :) Tu teraz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpoczywaj, kochana w moim ogrodzie, ile chcesz :)

      Usuń
  16. Nino! Twoje kwiaty i zdjęcia są przecudne.
    Spacerując po twoim ogrodzie ma się wrażenie, że jest to Ogród Botaniczny.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo raduje się moja dusza, czytając Twój komentarz, Łucjo.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  17. Kiedy patrzy się na kwiaty, świat robi się milszy, ciekawszy i weselszy. Masz duży i piękny ogród, więc i pracy zapewne dużo, ale za to są zdrowe pomidory i piękne kwiaty.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam naturę i pracę w ogrodzie, która jest dla mnie lekarstwem na stres.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Z ogromną przyjemnością pobyłam w Twoim ogrodzie. Pięknie tam. Świetne zdjecia.Mamy podobne odczucia z latem związane, tez lubię posiedzieć w ogrodzie i poobserwować świat natury.Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję. Szkoda, że lato się kończy i nie będzie można siedzieć z kawką na tarasie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. Czekam na kolejny cudowny wpis,miłego weekendu❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zaglądasz i
      że podobał Ci siè mój wpis:)

      Usuń
  21. Witaj jak zawsze weekendowo
    Jak wiesz bardzo lubię odwiedzać Twój ogród.
    Dziś natomiast chciałabym postawić w wazonie na Twoim stole wszystkie kolorowe kwiaty lata. Niech subtelny zapach każdego z nich wypełni wnętrza Twojego domu....
    Pozdrawiam wszystkimi kolorami dojrzałego lata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze miło mi Cię gościć na moim blogu .Wspaniały byłby Twój bukiet z koloriwych kwiatów, a zapachy byłyby nieziemskie .
      Pozdrawiam serdecznie i miłej niedzielu życzę

      Usuń
  22. Piękne zdjęcia :) Niestety sierpień już się nam zestarzał...ech

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj początkiem września
    Nie chce się wierzyć, że minął sierpień i do naszej codzienności przyszedł wrzesień. Również zegar na moich szumiących stronkach biegnie znieważając na to, że chcę się zatrzymać, Ale już niedługo przystanę na chwilę i wówczas zrobię sobie taki serek. Ogórki, czosnek...lubię, więc całość powinna również mi smakować.
    Pozdrawiam powoli kończącym się latem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas pędzi,jak szalony, niedługo koniec lata, które uwielbiam. Oj, przystopuj troszkę, Ismenko .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  24. Jak ja Ciebie Nina rozumiem☺☺ Tak samo uwielbiam jak Ty, wszelakie dobrodziejstwa plonów i kwiatów.I to jest to,radość o poranku i zachodzie słońca☺☺Czego Tobie życzę♥Foty piękne.Też mam hortensję ,ale drzewko ,tez już różowe kwiaty ma..Mąż ją wiosną przycina i bardzo dużo kwiatu oddaje w zamian.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka