Mój ogród w kwietniu



Kwiecień powoli kończy się. Aura kwietniowa w tym roku  jest odpowiednia dla przysłowia "kwiecień, plecień , bo przeplata, trochę zimy, trochę lata." Pomimo kapryśnej pogody, w moim ogrodzie dużo się dzieje. Coraz zakwitają nowe kwiaty, krzewy i drzewa. Na rabatkach królują tulipany











i cebulice.

Zakwitły, pomarańczowymi kwiatkami pigwowiec, grusza oraz  moje ulubione azalie. Mój ogród zdobi rajska jabłonka.





W moim naturalistycznym ogrodzie, na trawniku rozgościł się mniszek lekarski, który zachęca do zrobienia miodku, aby delektować się nim podczas jesiennej słoty, czy długich zimowych wieczorów.

Kwiecień w tym roku jest bardzo suchy, wietrzny i zimny. Cieszę się, że w końcu skończyły się przymrozki. Zrobiło się ciepło, ale moją zmorą jest codzienne podlewanie roślinek bo jest bardzo sucho, że nawet woda nie wsiąka w glebę, tylko spływa po powierzchni.Wczoraj nad moim ogrodem unosiły się tumany kurzu z pól, który osiadał nie tylko na roślinach, ale i na, niedawno umytych oknach :(  Patrząc przez okno miałam wrażenie, że to smog. Cieszę się, że wiatr ustał, a pogoda była zrobiła się letnia, ponad dwadzieścia stopni, a deszczu, jak nie było, tak nie ma.



49 komentarzy :

  1. Zmiany klimatu widać już wszędzie bardzo wyraźnie. Mam nadzieję, że uda się powstrzymać niszczenie ziemi i nadal będzie się można cieszyć pięknymi roślinami jakie są m.in.u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno się edukować społeczeństwo, na temat ekologii już od najmłodszych lat, wtedy jest szansa na powstrzymanie efektu cieplarnianego.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Bardzo pięknie masz w ogrodzie ,a pigwa niesamowicie obrodzi z pewnością ,bo kwiatu na niej bardzo dużo.Swoją obserwuję i też chyba będzie plon☺U nas dzisiaj dobrze popadało,ale ja codziennie leję wodą ,bo wszystko by poschło,nawet w Szwecji jest susza,z tym gorzej,bo nie mamy ubitej ziemi ,tylko rozdrobnione skały przysypane ziemią i to wszystko wsiąka jak gąbka.Nie ma kałuż,tylko od razu wszystko zleci w szczeliny i od nowa czekanie na deszcz.Ale tu klimat nadrabia .Miesiąc suszy ,potem tydzień ulewy☺.Ale też zależy od frontu.Własnie w tym tygodniu mamy trochę deszczu,co nas cieszy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Cieszę się już na owoce z pigwy. Wczoraj w końcu popadało, ale zrobiło się zimno. Mam nadzieję, że mrozy nie przyjdą.
      Pozdrawiam wiosennie

      Usuń
  3. Ślicznie u Ciebie wszystko kwitnie! Susza rzeczywiście daje się bardzo we znaki.Miejmy nadzieję,że przyjdą deszcze i ulżą wiosennej roślinności.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wczoraj trochę popadało, ale to wciąż za mało dla roślin .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Przepiękny ogród!
    Tylko mlecze...trochę niechciany "dodatek". U mnie też się panoszą ;)
    Pod moim pigwowcem panoszy się szczur. Jak on wchodzi między te kolczaste gałązki krzewu?
    Tego nie pojmuję....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mlecze pomimo,że są pożyteczne to utrudniają życie trawce. Szczura współczuję w ogrodzie, a ja nie mogę poradzić sobie z nornicą.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Przepiękny ogród, cudne kwiaty☺ Ja cieszę się wschodzącym szpinakiem, ziołami i pomidorkami na balkonie,oby ładnie urosły ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Własne zioła, czy warzywa są najlepsze i dają duzo radości, kiedy obserwujemy ich jak wschodzą.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Masz swój własny, piękny zakątek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. miodzik z mniszka bardzo lubię...super mieć taki ogód, oazę swoją..ja mogę na razie zachwycać sie u innych lub w parkach , pięknem przyrody, kwiatów, krzewów i to czynię:) Wiosenne pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu muszę się za niego zabrać. Wiosna w parku, czy u znajomych też bywa cudowna.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Wiosno trwaj, jesteś piękna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja ulubiona pora roku, więc niech trwa, jak najdłużej :)

      Usuń
  9. Jestem pod wrażeniem ilości kwiatów, niech się rozwijają mimo tej suszy, są bajeczne! U nas też było mnóstwo pyłu przez te wichury, wiatr ponoć przywiał piasek z Sahary.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiaty uwielbiam, więc w moim ogrodzie ich nie brakuje. Przedwczoraj trochę popadało, zmyło kurz i troszkę podlało roślinki.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. U nas wczoraj była burza i mocno padało . Dzisiaj powietrze jest rzeskie i świeże , czuć wszystkie zapachy wiosny . Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Burzy nie zazdroszczę, ale dużej ilości opadów to tak. U mnie się ochłodziło i zachmurzyło, mam nadzieję, że popada jeszcze.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Nino, Twój ogród jest prześliczny i już bardzo ukwiecony. Widzę znaczne różnice między Twoim a moim ogrodem. U mnie wszystko jest opóźnione. Na pewne kwiaty muszę jeszcze poczekać.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, cieszę się, że Ci się podoba. Patrząc na różne blogi, aż się wierzyć nie chce, że jest tak duża różnica w temperaturach. Na Pomorzu zawsze zimy są łagodne i dość ciepłe, a lata zimne.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. Piękny kwiecień u Ciebie. U mnie zima dość szybko sobie poszła, tak naprawdę rozstałam się z nią już w marcu, ale wiem właśnie z różnych blogów, że ta wiosna nie przyszła równomiernie. U koleżanki dopiero pojawiają się krokusy... czasami zadziwia mnie ta różnica klimatyczna w naszym w sumie niedużym państwie :) A jednak.
    Pozdrawiam i życzę deszczu, też na niego czekam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że Ci się podoba mój jwietniowy ogród. Wkrótce i u Ciebie w ogrodzie będzie mnóstwo kwiatów. Wieczorem trochę popadało .
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  13. Kocham kwiaty, a wiosna temu sprzyja :) Obserwuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, Cię serdecznie na moim blogu. Kwiaty, także bardzo lubię :)

      Usuń
  14. nie ma pogody, a ty serwujesz takie piekne zdjęcia wiosny! Bardzo CI dziękuje :D

    OdpowiedzUsuń
  15. No cóż, pogoda przed majówką spłatała nam figla, ale cieszę się ,że moja wiosna Ci się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne kwiecie w kwietniu u Ciebie:) Pięknie:):):) Jak dużo mniszka lekarskiego. U mnie przez tę suszę tak mało kwiatów mniszka, że nie wiem, czy uda mi się syrop zrobić. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiatki kwitną dość ładnie,ale to efekt podlewania. Mniszków u mnie,aż za wiele, są wszędzie. Może uda Ci się chociaż trochę ich nazbierać.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Dla mnie to najpiękniejsza pora roku, zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiosna faktycznie czaruje kaskadą barw... chociaż teraz, po tym deszczu, zieleń wybuchła ze zdwojoną siłą...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna to najwspanialsza pora roku, a czysta zieleń jest obecnie cudowna :)

      Usuń
  19. Wonderful flowers. Have a happy day. Hugs.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wonderful flowers. Have a happy day. Hugs.

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudnie i kolorowo w Twoim ogrodzie. Niesamowicie zakwitł Ci pigwowiec, dosłownie wielki bukiet kwiatów :)) A Rododendron dosłownie mnie zastrzelił... ależ wcześnie Ci zakwitł ... przepiękny <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie się cieszę,że Ci się podoba w moim ogrodzie. Mam nadzieję,że pigwowiec będzie dobrze owocował. Agniesiu, to nie rodendrony, tylko azalie:)

      Usuń
  22. A ja niezmiennie zachwycam się Twoim ogrodem
    Pozdrawiam wszystkimi kolorami i zapachami maja

    OdpowiedzUsuń
  23. Miło mi to słyszeć.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj zielono-żółto
      Powoli kończy się pierwsza majówka. A jak Tobie minęły te dni? Czy tylko w tym pięknym ogrodzie?
      Pozdrawiam nadzieją na wiosenne, majowe słońce

      Usuń
  24. Pięknie zakwitnięty ogród ^^ Prześliczne tulipany ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie, kwieciście - cudownie, wiosna - tylko za dużo deszczu ostatnio i zimnych dni.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, u mnie wręcz przeciwnie, brakuje deszczu, ale podobnie, jak u Was są nocne przymrozki i dnue zimne.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  26. Piękny jest Twój ogród i czaruje bogactwem kolorów :))

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka