Czas na lilie i hortensje



Witam moich czytelników w sierpniowy, upalny dzionek. Po raz kolejny ugoszczę Was w moim ogrodzie pośród lilii i hortensji. W powietrzu unosi się żar tryskający z nieba, nie ma czym oddychać. Pomimo, że lubię upały to w tym roku jestem nimi zmęczona, ponieważ trwają one za długo   i czekam na chłodniejsze dni. U nas nadal panuje susza, rzadko padają deszcze, a kiedy skąpo pokropi to momentalne woda wyparowuje, więc codziennie trzeba podlewać ogród, aby rośliny  nie uschły. Obecnie rabatki ozdabiają lilie i hortensje. Pomimo,  że nie przepadam za zapachem lilii to zachwycam się ich urodą. 

Bardzo lubię natomiast hortensje. Moje krzaczyska mają już około czterech lat, więc są okazałe. Hortensje ogrodowe z powodu upałów szybko przekwitają, ale bukietowe zachwycają swym urokiem. Jedyne anabelka jest mizerna, szybko usychają jej kwiatostany.






Ze wszystkich pór roku najbardziej kocham lato i szkoda mi, że wkrótce się skończy.                 Jakże przyjemnie jest posiedzieć na tarasie wczesnym rankiem lub wieczorem z dobrą książką i filiżanką kawy lub aromatycznej herbatki, albo wsłuchując się w koncert świerszczy, lub świergot wróbli.

Chciałabym podziękować Teresce za nominację do wyróżnienia w Mystery Blogger Award. Bardzo mi miło z tego powodu :) Dziękuję.



34 komentarze :

  1. Piękny ogród.:) Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coraz więcej hortensji w ogrodach i parkach, widuje nawet blado- i ciemnoniebieskie o różnych kształtach i długo kwitną. Piękny widok:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hortensje bukietowe są przeurocze.To wspaniale,że stają się coraz bardziej popularne i można je podziwiać w wielu miejscach.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Masz fajne lilie. Najbardziej spodobały mi się białe z karbowanymi brzegami i pomarańczowa w ciapki :).

    Hortensje są na drugim miejscu wśród moich ulubionych kwiatków :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,a jaki jest Twój faworyt wśród kwiatów?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. U mnie czas lilii już się skończył, więc z przyjemnością popatruję na Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pomału,niektóre z nich również kończą swój żywot, tylko pozostaje po nich zdjęcia :)

      Usuń
  5. I lilie, i hortensje są zachwycające. Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie,również podobają się te rośliny.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. W moim ogrodzie właśnie królują hortensje. Podobnie jak u Cibie są zachwycające
    Pozdrawiam nadzieją na deszcz i trochę chłodniejsze dni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj deszczu i chłodniejszych dni,również nie mogę się doczekać.
      Pozdrawiam z upalnego ogrodu :)

      Usuń
  7. Przepiękny ogród! Bardzo lubię zarówno lilie , jak i hortensje.Śliczna jest szczególnie ta odmiana hortensji- biała z różowymi akcentami.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Te rośliny,również są moimi ulubionymi,nie ma za wiele z nimi pracy.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Piękne lilie, a hortensje zachwycające. Czy mogłabyś podać nazwę odmiany o dużych kwiatach na 9-tym zdjęciu? jest przepiękna. Czyżby Phantom? Kupiłam ją w tym roku. Jest mała i jeszcze nie kwitnie.Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Hortensja na dziewiątym zdjęciu to limelight
      zwana limonką. Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Przepiękne :D
    Mimo upałów wyglądają cudnie :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie gęste te hortensje! A zapach lilii w połączeniu z tym upałem musi być odurzający...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są nie pierwszej młodości, a zapach lilii jest mocny,ale rosną one w dalszej części ogrodu,wiec raczej nam nie przeszkadza.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Ale masz piękne okazy:-))) Ja lili w ogrodzie nie mam, ale hortensje bukietowe jak najbardziej. Są najlepsze do ogrodu bo nie są kapryśne:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To prawda,że hortensje bukietów są niezawodne w ogrodach.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Imponujące hortensje, pięknie wyglądają! Lilie też śliczne, takie majestatyczne - zawsze chętnie oglądam takie zdjęcia. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że Ci się podobają.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Hola Nina, muchas gracias. Me encantan tus plantas son maravillosas, las Hortensias están espectaculares. Preciosas fotos. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  14. Patrzę na Twoje zdjęcia i już wiem, że koniecznie muszę, ale to muszę, wygospodarować kątek dla hortensji bukietowych. Lilie u mnie dawno przekwitły i ledwie to zauważyłam. Dłużej stały w wazonie niż na zewnątrz.Nie lubię ścinać kwiatów , ale te akurat piesy mi połamały.
    A u mnie kwitnienie powtarza magnolia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hortensje bukietowe powinny znaleźć się w każdym ogrodzie bo są piękne.Lili, również nie ścinałam do wazonu,ponieważ wolałem je podziwiać na rabatce.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Dziękuję za słowa pozostawione na moich szumiących stronkach. Czasem rzeczywiście wato zacząć coś od nowa, tak jak ja teraz. Trudno jednak nie oglądać się za siebie...
    Sierpień... to moja ulubiona pora roku, czas spadających gwiazd, święto Matki Boskiej … Dlatego proszę wyjrzyj wieczorem przez okno. Życzę Ci widoku spadających gwiazd. Może spadająca gwiazda spełni nasze marzenia?
    Pozdrawiam wszystkimi urokami sierpnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety odciąć się od przeszłość jest rzeczą niemożliwą.
      W letnie wieczory codziennie obserwuję niebo pełne gwiazd,ale dpadajace w tym roku nie widziałam.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Masz bardzo ciekawy blog - na razie przejrzałam tematykę, która i mi jest bardzo bliska :)
    Też lubię lato, długie dni, które już niestety są coraz krótsze ... ciepło, chociaż w tym roku upały trochę przesadziły ze swoją długością ...
    Lilie są piękne, a taką pomarańczową z kropkami mieliśmy kiedyś na ogrodzie. Babcia nazywała ją "cesarska korona". Jakoś mocno nie pachniała, brudziła nos jedynie ;)
    Dzięki podlewaniu, masz naprawdę imponujące okazy w swoim ogrodzie. Hortensji również :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że Ci się i zapraszam w odwiedziny częściej. To prawda,ze tygrysia lilia brudzi,ale jej widok to rekompensuje.Dziękuję.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Masz przepiękny ogród z prawdziwymi kwiatowymi okazami !! Piękne lilie i boskie hortensje !!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernue mi miło słysząc Twoje słowa uznania.
      Pozdrawiam:)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka