Czy to zima, czy wiosna ?



  Mamy już grudzień, z czym on się kojarzy większości z nas ? Na pewno, większość ludzi  odpowie, że ze świętami, z końcem roku, no i oczywiście ze śniegiem i mrozem.  W czasach mojego dzieciństwa było to oczywiste, ale z roku na rok klimat się zmienia, jest coraz cieplej i ostatni miesiąc  roku nie przypomina już zimy, ale raczej wczesną, deszczową wiosnę.

    Nie wiem czemu, ale  ostatnio przyszła  mi do głowy  baśń o Dwunastu miesiącach.  Myślę, że większość z Was ją pamiętaOto fragment w skrócieMacocha wysłała pasierbicę do lasu, aby w grudniu nazbierała fiołków. Nadszedł grudzień. Spadły śniegi i przyszedł mróz, a srogie wichury dujawice po polach pędziły i tumanami śniegu migotały, ale wtedy to były zimy. Dziewczynka nie miała szans, aby spełnić żądania macochy bez pomocy miesięcy,  ale w tym roku na pewno by jej się to udało, może niekoniecznie znalazłaby fiołki, ale inne kwiaty tak.

   Dziwne jest to, że w grudniu w moim ogrodzie kwitną jeszcze ostatnie kwiaty róż, nagietków, gazani i jedna, jedyna różyczka złotlinu oraz chyba, to jest rumianek ogrodowy .


 U mnie, przedwczoraj poprószyło śniegiem, świat trochę się zabielił i był niewielki mróz. Pierwszy śnieg zazwyczaj leży krótko i za nim na dobre się rozwidniło stopniał.  Jednak udało mi się  go sfotografować.

Chociaż nie lubię zimy bo jestem ciepłolubna, to czasami tęsknię za typowymi czterema porami roku, gdzie zima jest ze śniegiem i mrozem, a lato upalne. Czy Wy także ?

32 komentarze :

  1. U mnie niestety nic nie kwitnie, chociaż pamiętam róże w pąkach w listopadzie, w ten weekend może uda mi się znaleźć czas aby obejrzeć te róże, bo może są w potrzebie.
    U mnie sypie, topnieje i tak byle jak :)
    pozdrawiam:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie do dnia dzisiejszego kwiaty na dworze się trzymają,na dodatek znowu zrobiło się biało.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. U mnie jeszcze kwitną przy domu lobelie w donicach. Te na ogrodzie już dawno zniszczył mróz. A na śnieg taki porządny, choć jeden raz, też czekam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na szczęście wielkiego mrozu jeszcze nie było,więc kwiatki się trzymają.Dzisiaj znowu się zabieliło.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. U mnie na balkonie kwitną pozostawione tam jeszcze pelargonioe :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w tym roku pelargonie szybko przekwitły,chociaż ich listki są jeszcze zielone :)

      Usuń
  4. Dawno już zauważyłam, że anomalia stają się normą i przysłowia ludowe stają się nieaktualne...a szkoda, bo byłby bardziej świąteczny klimat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klimat się zmienia,dlatego przysłowia powinno się zaktualizować:)

      Usuń
  5. U mnie też jeszcze kwitną kwiaty na balkonie. :) Brakuje mi śniegu. Chciałabym, by popadało i to sporo. Piękne zdjęcia, a ja bardzo serdecznie Cię pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dzisiaj po raz drugi świat się zabielił,chociaż brakuje mi wielkiego śniegu,na kilka dni.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Kwitnące kwiaty na tle śniegu wyglądają niesamowicie.
    Ja jednak zdecydowanie wolę wiosnę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także lubię wiosenne słoneczko,pomimo,że kwitnace kwiaty na tle śniegu są cudowne:)

      Usuń
  7. A to piękne kwitnące niespodzianki !! Oj, chiałoby się wiosny !!!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mile to nuespodzianki,ale nic tak nie cieszy czlowieka,jak wiosenne słoneczko.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. To niesamowite, że o tej porze roku kwitną jeszcze kwiaty.
    Chociaż? pamiętam 2015 rok gdy na święta na stoliku miałam spory bukiet z anemonów (zawilców wieńcowych).
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie grudzień,jak do tej pory był ciepły i właściwie bezśnieżny,dlatego mogę podziwiać ostatnue kwiaty.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  9. Pięknie ogród odpłaca za włożony trud w jego pielęgnację:) Kwiaty o tej porze roku torarytas ale i ostatnio norma... U mnie także róże kwitną i to pnące:) Zakwita także kalina Burkooda, która zawsze kwitnie późną wiosną . Ja nie lubię zimy i wolałabym aby nie przyszła:) Nie tęsknię za mrozami i śniegiem:))))
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Na pewno zmiany klimatyczne mają duży wpływ na to co dzieje się w przyrodzie.Patrząc na pogodę widzę, że zapowiadają przymrozki,więc to ostatnie kwitnące w tym roku kwiaty. Ja,Także z utęsknieniem czekam na wiosnę.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Śliczne zdjęcia . <3 już nie mogę doczekać się wiosny. Może wzajemna obserwacja >?
    Zapraszam na nowy post<3 oraz
    Instagram.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Na wiosnę,Także czekam z niecierpliwością:)

      Usuń
  11. Cudownie, że Twój ogród jeszcze "żyje" pełnią życia mimo śniegu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda,że to już ostatnie chwile ich cudownego życia. Mróz dzisiejszej nocy spowodował,że kwiatki zmarzły.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. U mnie śnieg wszystko zabielił;) Można poczuć magię świąt;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To piękne święta miałaś. U mnie niestety pogoda jesienna,wietrznie i deszczowo było:)

      Usuń
  13. Droga Nino!
    W tej radosnej porze… Dużo ciepłych myśli i uśmiechów pełnych szczęścia to moje życzenia dla Ciebie i Twoich bliskich.
    Niech te Święta powitają Cię dobrymi nowinami i ciepłem.
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za piękne życzenia.Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  14. Kwiatki w Twoim ogrodzie są bardzo dzielne. Życzę radosnych Świąt Bożego Narodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety kwiatki zakończyły swój żywot. Dziękuję. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. Nino, dziękuję za piękne życzenia ! Tobie i Twoim Najbliższym również życzę wesołych Świąt !!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie wyglądają kwiaty w śniegu!
    Dziękuję Ci Nino za życzenia. Tobie i Twoim bliskim również życzę zdrowych, spokojnych i wypełnionych radością Świąt!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka