Wiosenne, styczniowe dni


Bardzo dziękuję Wam, kochani za noworoczne życzenia :)

Mamy już styczeń, który jest miesiącem zimowym na półkuli północnej, a letnim na półkuli południowej. Styczeń z mojego dzieciństwa zawsze był śnieżny i mroźny. Nie było wtedy komputerów, konsoli, smart fonów i innych teraźniejszych wynalazków, które młodym ludziom zabierają czas. Moje pokolenie czas spędzało na ślizgawce, na ośnieżonej górce zjeżdżając z niej na sankach lub na workach wypełnionym słomą. Zabawom śnieżkami nie było końca. Często organizowane były kuligi. Do domu przychodziło się w przemoczonych butach, mokrych spodniach i rękawiczkach, wydaje mi się, że dzieciaki wówczas rzadko się przeziębiały.
Jakże zmieniły się czasy i klimat.





Obecnie dzieci z utęsknieniem czekają na śnieg by ulepić bałwana, niektóre z nich nie wiedzą co oznacza słowo kulig. Prawdziwą zimę można spotkać tylko w górach. Rodzice dmuchają i chuchają na swoje dzieciaki i na pewno wielu z nich nie pozwoliłoby, aby ich pociecha zmarzła na podwórku, nie wspominając o przemoczonych butach.

Chociaż jestem osobą ciepłolubną to brakuje mi lekkiego mrozu i białych, ośnieżonych pól i krzewów. Parę dni temu spadło parę płatków śniegu, które momentalnie się roztopiły.



 Styczniowe dni są podobne do ubiegłorocznych, gdzie temperatura była powyżej pięciu stopni i często padały deszcze. Co się dzieje w przyrodzie ?
W moim ogrodzie z ziemi wychodzą kwiatki cebulowe, kwitną ciemierniki, a ogród zdobią przepiękne kapusty, leżą liście i wystają z ziemi uschnięte badyle oraz kwiatostany hortensji.
Na lilakach widoczne są pączki.









Styczniowe dni są monotonne, aczkolwiek wczoraj można było podziwiać wspaniałe zachody słońca.
Bardzo życzyłabym sobie aby mrozy nie przyszły podczas wiosny i nie zmroziły kwitnących drzew.


Miło mi gościć na moim blogu nowe obserwatorki: Ubę M, Tiję Tiję iMoon Primitive.


58 komentarzy :

  1. Podpisuję się pod treścią oburącz.
    Z jednej strony fajnie, bo nie trzeba nic odśnieżać. Z drugiej - nie chce się wyjść z domu ,bo na ogół wilgoć i błoto.
    Ps. Super zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem już zmęczona deszczową u mglistą pogodą. Skoro to zima mogłoby troszkę pomrozić u posupać śnieżkiem..Dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Aż tęskno za tą zimą sprzed lat. Moim zdaniem styczeń powinien być mroźny, śnieżny i piękny. Niestety jestem coraz bardziej świadoma tego, że moje dzieci będą oglądać śnieg tylko na fotografiach :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również brakuję typowych czterech pór roku, a dzieciaków szkoda, że nie mogą korzystać z atrakcji zimowych.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne te fotki! Szczególnie ze zmrożonymi roślinami :)
    Nino, przywołałas mi wspomnieniadzieciństwa. Te zabawy zimowe, np zjeżdżanie na teczkach szkolnych z górki śniegowej itp. jak mawiają Czesi "to se nevrati" :)))
    Pozdrawiam serdecznie, Nino :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Z semntymentrm wspominam czasy z dzieciństwa, które nigdy już nie wrócą.
      Pozdrawiam serdecznie,Teresko.

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia <3
    Jeszcze kilka lat i pewnie śnieżne i mroźne zimy będziemy tylko z nostalgią wspominać i opowiadać naszym wnukom jak to wyglądało :(
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Klimat się zmienia, szkoda,że już nie ma typowych czterech pór roku.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Gdzie ten Twój kraniec świata jest. Na zdjęciu jak w moim ogrodzie w Gdańsku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój kraniec świata znajduje się województwie zachodniopomorskim, miło mi,ze masz podobny ogród do mojego.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Nie lubię zimy ale wiem ,że to co dzieje się z klimatem teraz to nic dobrego. Zima 2012/2013 była mroźna i długa i powiem szczerze miałam jej dość . No ale choć miesiąc ze śniegiem by się przydał;) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem za miesiącem z lekkim śniegiem i mrozem, a na jutro zapowiadają 12 stopni na plusie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Na spacerach widujemy oznaki rozbudzonej natury, spiker w TV powiedział, że to raczej przedwiośnie, a nie zima. Oby zimie nie przypomniało się o nas w marcu, bo tego nie lubię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także boję się wiosennych mrozów, bardzo bym chciała aby ich nie było.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Ja zimnolubna i strasznie mi brakuje zimy. Obudziłaś piękne wspomnienia. Rok temu w mojej okolicy było sporo śniegu, to był szok i moje wielkie szczęście. Wyszliśmy nawet z bratem około północy, bo świat się zabielił, a z nieba wolno spadały duże płatki śniegu. To był niezapomniany spacer. Zima powinna być zimą, wiosna wiosną i tak dalej. Źle dzieje się w przyrodzie, nie wiem, jak mogliśmy do tego dopuścić, tak wielu z nas. Nie mamy większego sprzymierzeńca, Matka Natura nim jest, czasami broi, ale daje za darmo ogrom dobra. No czemu tylu tego nie ceni... Ja właśnie z balkonu mogę obserwować zabite drzewa na rzecz kolejnego betonu, dla mnie to koszmar!

    Znów się rozpisałam, a już się powstrzymuję. hehe Zdjęcia kreatywne i śliczne, miło popatrzeć na Twój ogród. Och Nino droga, niech każdy dzień przyniesie Ci coś naprawdę miłego. Tulę mocno. :)))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakże bym chciała pospacerować po białym puchu, tak ja Ty w ubiegłym roku. Szkoda, że typowe cztery pory roku już nie istnieja.Mnie, również serce noli, kiedy wycinają drzewa. W mojej miejscowosci ostatnio wycięto zdrowiuteńkie lipy.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Piękne są te Twoje kapustki.:) Zima w Wielkopolsce bez śniegu, choć delikatny mróz by się przydał. Oby później nie narobiło szkód. Pozdrawiam milutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapusty ozdobne co roku sadzę, ponieważ długo zdobią ogród. Wiosennych przymrozków, także się boję.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Przepiękne zdjecia, faktycznie wiosna na nich piękna, a ja się nie nudzę i na brak monotonii nie narzekam, czasu mi brak na wszystko. Zima przyjdzie. Pewnie przez to wiosna się opóźni, jak to następuje od kilku już lat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję .Ja też na nudę nie narzekam. Bardzo bym chciała aby zima zagościła w odpowiednim czasie, a nie w okresie wiosny.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Przecudne są Twoje zdjęcia. Podglądałam zdjęcia na powiększeniu i na jednym z nich zauważyłam fioletową hortensję. Po chwili okazało się, że to kapusty ozdobne tak pięknie się prezentują. Cieszę się, że nie ma śniegu i nie trzeba odśnieżać ale taka pogoda jak obecnie całkowicie mnie dołuję. Kocham lato i temperatury powyżej +35°C. Chętnie bym gdzieś pojechała na dzień lub dwa ale przy takiej szarości dnia i deszczu nie lubię nigdzie wyjeżdżać.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapusty ozdobne sadzę co roku bo długo zdobią ogród i mało przy nich pracy. Obecna pogoda,również żle na mnie wpływa, także lubię ciepło .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Tak jak piszesz, miejmy nadzieję, że mrozy nie przyjdą, gdy drzewa owocowe i inne rośliny zakwitną...
    Doskonale pamiętam te srogie zimy trwające nieprzerwanie kilka miesięcy, gdy z utęsknieniem się czekało na odwilż, żeby zobaczyć pierwsze źdźbła trawy. Jakże ta wiosna wtedy pachniała....Cudne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj styczeń mnie zaskoczył swoją temperaturą, było 12 stopni na plusie. Mam nadzieję, że styczeń nie zamienił się miejscem z kwietniem. Dziękuję
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Wspomnienie pięknych śnieżnych zim też mnie nachodzi. Pięknie i zdrowo było ze śniegiem. Dziś już za mrozami nie tęsknię, ale słoneczko i minus kilka by się przydało. A u nas ciągle szaro i brzydko.Oby tylko wiosną nie przymroziło, bo przyroda płata nam figle. Przepięknie ukazałaś swój ogród na fotkach, a kapusty są zachwycające. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  15. Także nie tęsknię za siarczystymi mrozami i wielkim śniegiem, ale troszkę by się przydało. U mnie też saro, wietrznie i mglisto, ale ciepło 12 stopni na plusie. Dziękuje.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Szacunek wielki za zdjęcia.
    A ja się boję co to będzie jak zima przyjdzie w kwietniu albo maju...???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję,że mrozy nas nie dopadną.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  17. Kochana
    Zdjęcia super:)
    Szkoda tylko tej przedwcześnie zakwitłej przyrody!
    Wszak zima jeszcze kalendarzowa trwa.
    Serdeczności zostawiam moc na kolejne udane styczniowe dni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję .Przyroda powinna jeszcze spać okryta białą,puszysta kołderką aby miec siłę rodzić dorodne plony.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Współczuję tym, którzy kochają białą zimę. Ja wolę taką i widzę, że mam więcej energii do życia niż jak jest mroźnie i śnieżnie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za wielkimi mrozami i śniegami też nie przepadam, ale trochę białego puchu by się przydało. Za wcześnie prxyrods budzi się do życia.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. Witaj przedwiośniem za oknem
    Tak.... Pogoda za oknem niezwykła, jak na tę porę roku. A w moim ogrodzie kwitną kwiaty
    Pozdrawiam jednak nadzieją na odrobinę zimy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stanowczo za wcześnie przyszło przedwiośnie. U mnie róża nie zdążyła zgubić liści .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  20. Hi, I follow you on gfc #70 , follow back?

    https://lovefashionyes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo to wszystko dziwne. Rosną grzyby, pączki na drzewach się pojawiają i co jeszcze? To wszystko nie zmierza ku niczemu dobremu. Zima powinna być zimą. Tymczasem mamy przedwiośnie. Chyba tylko w górach można uswiadczyć prawdziwej zimy.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękne zdjęcia zapomniałam napisać 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,jak będzie w przyszłości nie wiadomo, ale wydaje mi się, jak Tobie,że nic dobrego.
      Witam Cię serdecznie na moim blogu :)

      Usuń
  23. Cudowne zdjecia. Prawda, nawet ja pamiętam, ile to śniegu leżało, jak wracaliśmy ze szkoły. Nie dało się normalnie przejsć, ale za to była frajda! Jeździliśmy na nartach, sankach.. kurcze- piękne czasy:) Komputery- mają swoje złe strony, ale też i dobre- bez nich nie byłoby nas tutaj:-))
    I ja dołączam się do życzeń noworocznych. Wszystkiego dobrego!


    Mój kanał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to juź jest, wszystko na dobre i złe strony. Nie pomyßlałam,ze dzięki komputerom jesteśmy my, w blogosferze .
      Dziękuję i wzajemnie. Lecę do Ciebie:)

      Usuń
  24. Świetnie wykonane zdjęcia :D Ja mam nadzieję, że wiosna szybko do nas zawita, bo nie lubię mrozów :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Wiosnę już widać i czuć, szkoda tylko, ze brakuje słoneczka .Mam nadzieję, że nrozy nie przyjdà w kwietniu.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  25. Zgadzam się z wszystkim, co napisałaś o dawnych zimach. Pięknie pokazałaś na zdjęciach tegoroczną zimę-niezimę. U mnie też kwitną ciemierniki, wychodzą z ziemi wiosenne rośliny cebulowe, a dziś rano było -6 stopni i bezśnieżnie. Martwię się, co będzie z roślinami. Serdeczności dla Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja również tęsknię za tą prawdziwą zimą, ale cóż klimat się zmienia (sami do tego doprowadziliśmy) więc teraz ponosimy tego konsekwencje:-(
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
  27. To prawda. Niestety świadomość ekologiczna ludzi wciąż jest na niskim poziomie, a bardzo szkoda.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  28. Faktycznie ten styczniowy to prawdziwy miks ;))

    OdpowiedzUsuń
  29. Stycznie są coraz cieplejsze, przyroda wariuje :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Też pamiętam piękne zimy i czasy, gdzie bardzo widoczne były 4 pory roku...

    Najbardziej szkoda roślin i zwierząt, bo nie wiedzą co się dzieje, a będzie coraz gorzej...

    Mi jest szkoda, że mamy zimę bez śniegu, bo jest, to moja ulubiona pora roku :).

    Lubię takie kolorowe niebo :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba już nie wròcą typowe 4 pory roku, a śnueg będziemy oglądać tylko w górach. Zwierząt i roślin faktycznie szkoda .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  31. Dokładnie, to przerażające co dzieje się z naszym klimatem. Nasze dzieci nie będą już chyba wiedziały jak wygląda śnieg. W moim ogrodzie zakwitł goździk, a bzy wypuszczają pąki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda wariuje, chociaż za zimą nie przepadam to troszkę śniegu by się przydało. Pąki są nie tylko na bzach, ale i ba brzoskwini.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  32. Ja za zimą nie tęsknię ale mam dość tej ciągłej jesieni. Odrobina białego puchu na pewno dodałaby uroku a świat nie byłby taki ponury. Jestem zachwycona zdjęciami - prześliczne!
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także nie przepadam za zimą, ale mam dosyć ponurych dni.
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  33. W Szwecji,niesamowicie ciepło,cały czas pada deszcz.Dzisiaj zaświeciło słońce aż mnie oślepiło rano😀dzień piękny,tez kwiaty mi zakwitają..Zimy juz nie będzie,ptaki przylatują.Można tylko powspominac dawne zimy.❄☃️Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,ze mróz już nie przyjdzie i nie zmrozi kwiatów drzew owocowych. Oj,kiedyś to były zimy.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka