Papryka faszerowana nie tylko dla wegan



Wrzesień jest miesiącem bogatym w różnorodne warzywa i owoce, które staram się wykorzystywać w kuchni na wszelakie sposoby. Moim ulubionym warzywem jest papryka, która jest bardzo zdrowa.  Mnogość odmian papryki, ich smaków gwarantuje to, że papryczka w różnych wersjach jest pyszna,  na surowo, duszona, pieczona, gotowana i grillowana. Papryka osiada wiele rozmaitych olejków eterycznych nadających jej charakterystyczny smak i aromat. Zawiera flawonoidy, prowitaminę A, witaminę C, E oraz potas, wapń, magnez i żelazo. Papryka jest jednym z nielicznych warzyw, które po upieczeniu, smażeniu, czy gotowaniu nie traci swoich witamin.
Dzisiaj na obiad zrobiłam paprykę faszerowaną w dwóch wersjach wegańskiej i z mięsem.
Jeżeli macie ochotę na paprykę faszerowaną zapraszam do skorzystania z przepisu.



Papryka faszerowana

3 czerwone papryki
2 woreczki ryżu lub kaszy jaglanej
1 cebula
4 ząbki czosnku
1 mała cukinia
1 papryczka chili
pół papryki
marchewka
pomidory
pieczarki opcjonalnie
natka pietruszki, koperek
sól, pieprz, po łyżeczce słodkiej papryki, kolendry, cary
1 łyżka sosu sojowego

Przygotowanie

Papryki przekroić na połówki lub odciąć czubek, wydrążyć gniazda nasienne, wrzucić na wrzątek i obgotować przez minutę.
Ryż ugotować i ostudzić.
Na głębokiej patelni podsmażyć pokrojoną w kostkę cebulkę, pomidory obrane ze skórki oraz czosnek. Następnie dodać, pokrojone w kostkę pozostałe warzywa, doprawić i smażyć około 10 minut, mieszając od czasu do czasu. Następnie dodać ugotowany ryż i wymieszać, ( jeśli ktoś ma ochotę na paprykę faszerowaną mięsem, to należy je podsmażyć na cebulce, przyprawić i wymieszać z warzywami  oraz ryżem).
Farsz wyłożyć do wgłębień papryki, posolić i popieprzyć, wstawić do nagrzanego piekarnika i zapiekać bez przykrycia przez około 25 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu można skropić oliwą z oliwek i posypać natką pietruszki, koperku lub szczypiorku.

Smacznego !

40 komentarzy :

  1. Pychotka, bardzo taką lubię ☺☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam paprykę każdą nawet tą ostrą . Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostrą, także często używam w swojej kuchni. :)

      Usuń
  3. Papryka wygląda apetycznie ! Uwielbiam paprykę i chętnie wypróbuję przepis !
    Nino, raczki przywędrowały do mnie z akwarium moich znajomych. Tam zrobiło im się zbyt ciasno bo bardzo szybko się rozmnożyły. Znajomi szukali dla nich dobrego domu więc zaadoptowaliśmy dwie sztuki :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że Ci posmakuje. Cieszę się,że dobrze się czują w Twoim oczku wodnym,aby przetrwały zimę i na wiosnę cieszyły Wasze oczy .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Papryka wygląda smakowicie, zawsze jadłam ja u siostry🌶️
    U mnie w domku nie za bardzo lubią, a ja na diecie nie mogę jej jeść.
    Smacznie pozdrawiam na kolejne miłe jesienne dni 🌻🌞☕🙋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda,że nie możesz jeść takich pyszności, ale zdrowie jest najważnuejsze. Mam badzieję, że dieta Ci służy .
      Pozdrawiam serdecznie Na

      Usuń
  5. Na pewno smaczne i w dodatku pięknie podane:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam paprykę pod każdą postacią. Robię bardzo podobną.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciszę się,że dużo osób lubi paprykę.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. No to trzeba przepis wykorzystać. Tyle lat się zabieram, ale mnie zmotywowałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie się zmotywuj bo teraz sezon na nie i papryki są najlepsze.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Uwielbiam paprykę faszerowaną, pychota!! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo apetycznie. My również kochamy paprykę i właśnie na jutro planowałam obiad w takiej postaci. Dobry pomysł wegańska. Zrobię tę wersję dla siebie, ale mąż lubi z mięsem. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja i córka nie jemy mięsa, a mąż z mięsko lubi, więc często robię dania w dwóch wersjach.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Uwielbiamy faszerowaną paprykę w wersji mięsnej. Ale dobrze wiedzieć, że jest i taka możliwość :) Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis ci się spodobał.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Papryka faszerowana często gości na naszym stole, więc mogę potwierdzić jej zalety, nie tylko smakowe. twoja wygląda bardzo apetycznie. Z kaszą nie robiłam, więc spróbuję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kaszą jest pyszna, podobnie jak i z ryżem. Wkrótce, także robię powtórnie paprykę faszerowaną.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Pyszności u Ciebie, uwielbiam paprykę faszerowaną, a wyobraź sobie, że w tym roku jej nie robiłam ani razu :)
    Ściskam serdecznie, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie ją zrobić, dopóki trwa sezon na paprykę.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Uwielbiam paprykę faszerowaną. No to mam już sobotni obiad:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że Cię zainspirowałam .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Pyszny przepis, bardzo podobnie robię faszerowane cukinie, które obrodzily, mam po prostu klęskę urodzaju:))
    Pozdrawiam serdecznie.:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, szkoda,że bliżej nie mieszkasz, chętnie przygarnałabym nadwyżkę cukini.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Oooo Dobrze wiedzieć, że papryka nie traci swoich wartości po tych wszystkich zabiegach. Akurat dziś jadłam żółtą w tarcie, pysznie było. :) Nawet podobne składniki w tarcie były. hihi Ja chętnie zjem taką faszerowaną paprykę, bardzo chętnie zjem. :D

    Pozdrawiam, pozdrawiam, pozdrawiam. :*****

    OdpowiedzUsuń
  16. Ślinka cieknie mi na myśl o tarcie warzywnej, muszę wkrótce ją zrobić.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Och smacznie i uroczo...A ...mam 4 papryczki kupione i mam cukinię ,to jutro zrobię dla córci na obiadek ,bo ona nie je mięska☺ Będzie miała niespodziankę..Fajnie że zajrzałam ,bo wykorzystam warzywka na obiadek...Uwielbiamy paprykę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cieszę się, ze wykorzystasz przrpis, myślę, że córka będzie zachwycona.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj końcówką września
    Faszerowana papryka? Jak ja dawno jej nie robiłam, Dziękuję za przypomnienie :)))
    Dzisiaj ponieważ jest to początek czasu Aniołów chciałabym napisać:
    Niech Anioł skrzydłem progi Twego domu otoczy
    Pozdrawiam nadzieją na ciepły październik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę Tobie, aby anioły ci sprzyjały i nie omijały Twojego domku.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  20. Ja paprykę toleruję tylko na surowo:-)) No nie wiedzieć czemu taka pieczona do mnie nie przemawia:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja uwielbiam w każdej postaci.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  21. Apetycznie ta papryka wygląda! już mam ochotę.Pozdrawiam.
    theprimitivemoon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko apetycznie wygląda, ale i wybirnie smakuje.
      Pozdrawiam i lecę do Ciebie

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka