Już jesień



Lato już odeszło, nie wiadomo, kiedy w powietrzu czuć już jesień. Dni są chłodne i dżdżyste.
Drzewa i krzewy przybierają kolorowe szaty.


Kasztanowce częstują nas swoimi owocami, symbolami jesieni. Chętnie zbierają je nie tylko dzieci, do zabawy, ale i dorośli. Sama, także wykorzystuję kasztany do dekoracji mieszkania i pochłaniania promieniowania emitowanego przez wynalazki ludzkości: komputer, telewizor i telefon.
Kasztanom przypisuje się wyjątkowe właściwości metafizyczne, traktując je jako amulety chroniące przed złą energią. Udowodniono, że kasztany pochłaniają promieniowanie pochodzące między innymi z telefonów komórkowych, telewizorów, czy komputerów, wystarczy kilka umieścić w pobliżu tych urządzeń, gdyż działają, jak naturalne odpromienniki. Jednak trzeba pamiętać, że szybko się nasycają i trzeba je systematycznie wymieniać na nowe. Kasztany są bardzo pożyteczne, ale należy pamiętać, że zbyt duża ich ilość umieszczona, w sypialni powoduje bóle głowy, osłabienie i rozdrażnienie, a więc wszystko z umiarem.


W ogrodzie kwitną jesienne kwiaty : marcinki, wrzosy, kapusta ozdobna, dalie, ostatnie słoneczniki,  a także dobrze się mają różyczki. 


  



Hortensje zmieniły kolor na różowy, ale niektóre ich kwiatostany brązowieją, jednak to nic bo przez całą zimę będą ozdobą ogrodu. Wieczory są już długie i zimne, więc trzeba palić w piecu. Szkoda, że w naszym klimacie mamy tak mało ciepłych dni.


Jesienią o poranku nad polami rozciąga się mgła, fruwają nitki babiego lata, a na niebie co chwile pojawiają się klucze krzyczących gęsi, które odlatują w cieplejsze miejsca
Wczesna jesień jest piękna.



48 komentarzy :

  1. Tak, to prawda jesień wczesna jest piękna, a w Twoim ogrodzie bardzo, bardzo piękna. Zachwyciły mnie Twoje hortensje. Takie olbrzymie. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku hortrnsje bukietowe są rzeczywiście wielkie, chyba pogoda im sprzyja. Cieszę się,że podoba Ci się jesień w moim ogrodzie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Przepiękne jesienne fotki. Za kasztanami przepadam i ja i zbieram je namiętnie choć dawno już wyrosłam z wieku dziecięcego;-) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,też obojętnie nie przechodzę obok kasztanów.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Na blogach królują jesienne klimaty, bo to piękna pora roku🍁🍂
    Kasztany mam i ja w swoim mieszkaniu.
    Ładne zdjęcia przyrody🏵️🌾
    Pozdrawiam serdecznie na miły dzień, tydzień cały 🤗🌞❤️☕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także nie mogłam się oprzeć aby nie pokazać jesiennych zdjęć przyrody, ktòrą uwielbiam. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Nie mogę się nacieszyć jesienią i deszczem,po tym okresie suszy. U mnie w ogródku znów się zazieleniło.
    Piękne zdjęcia zrobiłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już za dużo jest deszczu, nie mogę nawet iść na grzyby. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Kasztany spadają , jak ja lubię ten czas . Zawsze trochę zbieram do dekoracji jesiennych . Cudne jesienne fotki . Pozdrawiam serdecznie 🍄🌿🍁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także lubię ten okres, kiedy spadają kasztany. Dziękuję .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Piękną jesień uchwyciłaś na swoich zdjęciach.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że podobają Ci się moje zdjęcia .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Śliczne fotografie choć jesieni nie lubię.Kasztany zawsze mam kilka w torebce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również wolę lato, jeśli jesień to tylko wczesna.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Śliczne zdjęcia. Powiem Ci, że zaskoczyłaś mnie tymi kasztanami. Dziś pozbierałam, mam ich tylko sześć, ale teraz jeszcze bardziej cieszę się z ich obecności. Nie miałam pojęcia, co one potrafią, bardzo dziękuję za informacje. Mega ciekawy temat, zaskakujący dla mnie. :)

    Pozdrawiam. :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że mój post przypadł Ci do gustu. Ja tez wiele ciekawostek czerpię z blogów.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. O właściwościach kasztanów wiem od rodziców i dziadków, z kasztanów dziadek robił klej do tapet.
    Jesień jest piękna przez bogactwo kolorów, owoców i warzyw:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nie miałam pojęcia, że z kasztanów można robić klej do tapet.
      Wczesna jesień jest urocza, lubię ją za kolory i pysxne owoce i warzywa.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Nie wiem, jak to jest z tymi kasztanami, ale wraz z początkiem jesieni mam je w każdej torebce i w wielu kieszeniach, choć po jednym. I jeden trzymam w pracy na biurku. Wyposazam się w nie jakoś intuicyjnie i lubię głaskać ich gładka skórkę trzymając rękę w kieszeni. Zdjęcia wielkiej urody, dowodzą, że jesień może być piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno coś musi być na rzeczy z tymi kasztanami skoro ludzie chętnie je zbierają i noszą przy sobie.
      Dziękuję .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Masz rację, wczesna jesień potrafi być piękna. Osobiście bardzo lubię wrzesień, szczególnie wtedy, gdy pogoda jest ładna. Cudne zdjęcia z Twojego ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię wrxesien i początek października, kiedy na dworze jest kolorowo.Dziękuje.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Patrząc na Twoje zdjęcia widać jak jesień potrafi być piękna, hortensje masz rewelacyjne. Dziękuję, że przypomniałaś mi o kasztanach, bo wierzę w ich moc.
    Pozdrawiam serdecznie.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię fotografować przyrodę, zawsze mnie zachwycają jedienne kolory. Koniecznie ich nazbieraj.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Przyjdzie jeszcze kolejne.
    Uwielbiam jesień, ale ta dzisiaj to przegina.
    Jak dla mnie jest zbyt mroczna i ciemna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio na dworze zrobiło się bardzo zimno i deszczowo, więc takiej jesieni nie lubię.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Jesień potrafi naprawdę zachwycić. Jest niesamowicie kolorowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię, taką różnobarwną jesień.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Pięknie jest u Ciebie w ogrodzie :).

    Dzisiaj jesień jest u mnie szara i ciemna ...

    OdpowiedzUsuń
  16. Trzeba przyznać, że jesień jest piękna przez te wszystkie kolory! Ale ja, mimo tych kolorów, nie lubię jesieni. Dni krótkie i blisko do zimy. Ale hortensje masz przepiękne! Kasztany i ja lubię zbierać i rozkładam pod łóżkiem przeciw promieniowaniu:) Ale zbieram też kasztany jadalne i piekę je w piekarniku. Mam takie drzewo, jest całkiem inne niż kasztanowiec. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię jesień tą wczesną, ale istatnio mam jej dosyć, za zimne poranki i wieczory oraz intensywne opady deszczu.
    Nigdy nie jadłam kasztanów jadalnych, muszę koniecznie je sprobować.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia i ciekawe informacje o kasztanach. Urokliwa kasztanowa dekoracja i jeszcze na dodatek, lecznicza.Chyba wyruszę na poszukiwania. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję .Koniecznie nazbieraj kasztanów bo jesienią są bardzo ładne i przydatne.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. Nino, przecudne jesienne zdjęcia. Zachwyciły mnie Twoje hortensje. Są cudne!!! Z przyjemnością oglądałam jesień w Twoim ogrodzie ponieważ u mnie od poniedziałku zimno, deszczowo, szaro i nieprzyjemnie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę,że Ci się podobają. Hortensje bukietowe są duże i kwitną obficie, ale gorzej hest w tym roku z ogrodówkami. Słabo kwitną. U mnie pogoda od poniedziałku, także jest pod psem.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  20. Witaj już październikowo
    Tak Pani Jesień zadomowiła się u nas na dobre. Pięknie wygląda ona w n Twoich zdjęciach. Dni stają się coraz krótsze. Noc wydłuża się. Czy także u Ciebie słońce po intensywnym lecie nie ma już siły świecić?
    Cóż.... Także i ja spowolniałam. A wystarczy mały promyk słońca w kolorowych liściach i już chciałoby się spacerować.
    Pozdrawiam wszystkimi kolorami października

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słonko w pietwszych dniach października świeciło intensywnie, niestety znaczyło się i niebo jest zasnute ciemnymi chmurami z ktòrych pada deszcz, poza tym jest zimno. Kolirowe liście są zapłakane.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  21. I ja zawitałąm do tego sielskiego zakątka:)) Także lubię, tę wczesną, kolorową jesień.. Zdjęcia są przecudne:)) O kasztanach wiem, tylko nie wiedziałam, że trzeba je wymieniać i że nadmiar też szkodzi.. Zawsze jesienią staram się nazbierać ich trochę.. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo serdecznie cię witam. Szkoda, że w październiku nie możemy podziwiać tej cudnej, kolorowej jesieni. Dziękuję
      Pozdrawiam seredecznie

      Usuń
  22. Dzięki temu że zrobiło się chłodno wróciłam do biegania i czasu na książki więcej, a wogrodach króluje czerwień i wrzos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieczory są długie, więc mozna przeznaczyć je na rozwijanie swojej pasji. W igridach jest obecnie kolorowo, tylko szkoda, że ciągle padają deszcze.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  23. Ależ przepiękne, jesienne zdjęcia! Kocham tę porę roku, więc oglądać je to sama przyjemność ☺☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje zdjęcia Ci się podobają.:)

      Usuń
  24. Dzisiaj pozdrawiam szumem szeleszczących liści

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja, także Ciebie pozdrawiam dzeleszczącymi i kolorowymi listkami.

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka