Majowe wieści ze wsi



Idąc, polną drogą na codzienny spacer z moim psem, moje oczy radują złote pola rzepaku ciągnące się po horyzont. Zewsząd słychać  wesoły świergot ptaków.

 Żółte kwiatki mleczów już przekwitły, a ich miejsce zastąpiły owoce pokryte białym puszkiem, pospolite dmuchawce.



Wchodząc do lasu przy świerku ujrzałam mrowisko, a do moich uszu dobiegło dziwne szemranie przy gruncie. Po bliższej obserwacji okazało się, że to pracowite mrówki szeleszczą po suchych liściach.

W lesie nie może zabraknąć kwitnących, niepozornych, nieznanych mi nazw kwiatków oraz moich ulubionych, śnieżnobiałych, delikatnych , pięknie pachnących konwalii.




Na skraju lasu kwitną urokliwe żarnowce i dorodne klony.




W mojej wsi rosną wiekowe, rozłożyste  kasztanowce, które obecnie  zdobią kremowo- białe kwiaty, zebrane w wyprostowane, sztywne kwiatostany.



Miesiąc maj jest bardzo osobliwym miesiącem.

Kolorowy maj ”
bywa chłodny i deszczowy

ale przebogaty w kolory
ciepłe barwy pastelowe
zachwycają ,uspokajają
świeża zieleń traw i zbóż
błękit nieba co chwilami
przechodzi w szarość
barwne kawiaty w ogrodzie
w parku na łące , w lesie
natchnienie dla malarzy
i dla poetów niesie
cieszmy się więc majem
gdyż tyle piękna rozdaje

cichosza

32 komentarze :

  1. Fajny spacer :) U mnie rosną te białe kwiatki i nawet ktoś mi podał ich nazwę ale zapomniałam... pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacer były dany, jedyny minus to kleszcze, które mój pies mimo obroży łapie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Ciekawa wycieczka... też niedawno wędrowałam :)
    Ta roślinka z białymi kwiatami i drobnymi listkami przypomina rogownicę polną, a z szerokimi chyba siódmiaczek leśny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam wyprawy po łonie natury. Dziękuję za nazwy kwiatków.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Te białe kwiatki to śniedek, zwany potocznie śpioszkiem, bo zamyka kwiaty na wieczór:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobno w lasach pokazały się grzyby, co nie jest znamienne dla maja...Muszę to sprawdzić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety u mnie panuje susza,więc o grzybach nie ma co marzyć.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Śliczny maj.:) Na zdjęciu wypatrzyłam jeszcze piękny kościółek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maj jest moim ulubionym miesiącem,tylko szkoda,że w tym roku skąpo nam deszczu. Kościółek jest bardzo stary,ale uroczy.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Cudowny spacer a pola rzepakowe zawsze zachwycają.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkida,że rzepaki już przekwitły. a tak je uwielbiałam.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Jak u Ciebie sielsko anielsko...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej wsi można znależć takie sielskie zakątki.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Jakie piękne widoki. Uwielbiam wiosnę za ten wysyp kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda,że rzepaki już przekwitły,ale kwitną inne urokliwe rośliny :)

      Usuń
  9. Mieszkasz w uroczej okolicy! Maj czaruje teraz w każdym zakątku.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okolica jest urocza, ale minusem jest to, że położona jest daleko od wielkiego miasta.Rzeczywiście maj jest uroczy.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. musze Ci przyznać ładna ta twoja wieś oj ładnie tam a takie polne drogi sa urocze
    a rzepaki w tym roku jakiś niskie w naszych rejonach

    pozdrawiam bardzo serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo lubię łąki, polne drogi, lasy i wszystko co naturalne. Rzepaki już przekwitły i nie były, takie dorodne jak w ubiegłych latach z powodu suszy. Deszcz nie padał u mnie przez cały maj.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Maj obdarza nas pięknymi widokami, ale czasem trzeba przystanąć, żeby je dostrzec :) Niestety pola rzepaku u mnie już przekwitły :/ Szkoda, bo planowałam wybrać się na spacer z aparatem, a nici z tego wyszły... Ale przynajmniej przez chwilę mogłam podziwiać bezkres żółtych kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie rzepaki również przekwitły i w ostatniej chwili udało mi się go uwiecznić na zdjęciu. Maj ma wiele do zaoferowania , to prawda, że trzeba przystanąć , aby to dostrzec :)

      Usuń
  12. Uwielbiam rzepak i dmuchawce.... i właściwie wszystko to co sfotografowałaś...
    A ten maj to wyjątkowo jest kwitnący...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że lubisz naturę tak ja. Szkoda, że kwiecisty maj już się kończy .
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Nie mogę wyobrazić sobie tej pory roku bez rzepaku, mleczy, a później dmuchawców, którymi się najpierw zachwycam, a potem z trudem wyrywam z trawnika
    Pozdrawiam żółto-zielonym majem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podobnie jak ja. Staram się nie stosować chemii w ogrodzie,więc ciągle włączam ze zbędnymi roslinami.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. przyszłam z pozdrowieniami w ten deszczowy burzowy sobotni wieczór

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę,ja również przesyłam pozdrowienia w niedzielne,upalne popołudnie :)

      Usuń
  15. Witaj nadal majowo
    Bo u mnie nadal maj
    Zakwitły u Ciebie już róże
    Nino, chciałabym jutro zaprosić Cię na moje imieniny. Niestety tortu i herbaty nie będzie, ale jak zawsze możesz liczyć na ciekawe słowo. Chciałam najpierw napisać "ciepłe", ale to chyba byłaby przesada przy tej pogodzie.
    Pozdrawiam pachnącą końcówką maja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już lecę na Twoje imieniny by złożyć Ci życzenia.
      Pozdrawiam:)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka