Majowe lato


Maj ,który nas opuszcza w tym roku był suchy, upalny, zachowywał się,jakby był latem.
W ogrodzie panuje susza, więc czas upływa mi na codziennym podlewaniu roślin i wyrywaniu chwastów, które mimo suszy rosną w szybkim tempie.  W moim ogrodzie kwitnie wiele uroczych krzewów obsypanych kwieciem, między innymi kalina, która urzeka swoimi śnieżno białymi pomponami.

Przy niej rośnie jadalna róża Rosa Rugosa, obok której nie można przejść obojętnie,aby nie wtulić się w jej różowe  płatki i napawać się jej cudowną wonią.

 Na żółto kwitnie, majestatyczny japoński złotlin.

 Nadal swoim urokiem zachwycają moje ulubione rododendrony i krzewuszka, obsypana od góry do dołu różowym kwieciem.



Rozkwitły lilie i pierwsze cudowne piwonie, które po nocnym deszczu zgubiły wszystkie płatki i nie zdążyłam zrobić zdjęcia.

Koniec maja w moim ogrodzie jest bardzo upalny i kolorowy.

27 komentarzy :

  1. Przepiękny ten Twój ogród!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Uwielbiam wszystkie kwitnące krzewy, a kwiaty kocham. Ogród to moja pasja :)

      Usuń
  3. Piękne kwiatki, dowiedziałam sie nazw roślin, które mijam codziennie, a nie znałam, dzięki:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie jestem uradowana, że dzięki mnie poznałaś niektóre nazwy roślin :)

      Usuń
  4. Miło się ogląda Twój ogród o poranku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy tych upałach najlepiej w ogrodzie przebywać o poranku i wieczorem :)

      Usuń
  5. Uwielbiam oglądać zdjęcia ogrodów, śliczne masz rośliny. Nie wiedziałam, że ta róża jest jadalna, teraz już wiem. :D

    Ja mam dość upałów, ale ja nie jestem ich fanką. hehe Nie ma jednak co zrzędzić, a cieszyć się pięknem. Moje kwiaty na balkonie też jak na razie ładnie rosną, cieszą mnie bardzo mocno. :)

    Pozdrowionka, życzonka miłego dzionka. :D :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, wkrótce podam przepis na konfiturę z płatków róży, która jest wspaniała na przykład do szarlotki, czy pączków. Musisz koniecznie pochwalić się swoimi kwiatkami.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. I pachnący :)
    Piękny był maj tego roku :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maj był cudowny, tylko szkoda, że bardzo suchy. To ciągle podlewanie ogrodu daje mi się we znaki.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. U mnie także upał... muszę przyznać, że wolę chłodniejsze wiosny ;-)) Piękne kwiaty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upały, a przy ty brak deszczu źle wpływają na mnie i na mój ogród. Dziękuję :)

      Usuń
  8. Przepiękne są krzewy w Twoim ogrodzie! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają. Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Wszystko oszalało:) U mnie kwitną rośliny, które zazwyczaj mają kwiaty pod koniec czerwca. Zastanawiam się czy ich kwitnienie też będzie przez całe lato, jak zazwyczaj:)
    Piękny kolorowy masz ogród,to właśnie jest najpiękniejsze w wiośnie, te kolory...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dużej będziemy się cieszyć kwiatami, jeżeli będą kwitły przez całe lato. Kwiaty i krzewy ładnie kwitną, tylko susza i upał źle na nich wpływa. Codziennie trzeba podlewać je.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Piękny masz ogród Ninuś, ilość kwiatów robi ogromne wrażenie :) Zachwyciła mnie kalina, cudnie zakwitła.
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, szkoda, że już przekwitła.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Dziękuję za piękny spacer po Twoim magicznym ogrodzie !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spacer ze mną Cię usatysfakcjonował.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Z prawdziwą przyjemnością pospacerowałam po Twoim ogrodzie, wśród cudnych krzewów. Róża dosłownie jest obłędna, wyobrażam sobie jak wokół cudnie pachnie :D
    Susza jest okropna i ja codziennie podlewam, aż się boję pomyśleć jakie przyjdą rachunki za wodę... ale cóż, są roślinki, muszą być szczęśliwe i zaopiekowane :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za udany spacer.Susza w tym roku jest okropna, za płotem widać już żółte liście na młodych drzewach i.wyschnięta trawę,a deszczu nie widać.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Ogród robi duże wrażenie, najbardziej podoba mi się japoński złotlin. Mieć taki ogród to duża frajda, ale zapewne trzeba tez włożyć sporo pracy w jego pielęgnację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praca w ogrodzie to dla mnie przyjemność. Ogród działa on na mnie relaksująco. Ja lubię wszystkie rośliny.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Ogród zachwyca, i te kolory....

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka