Wzmacniająca zupa z......


Witam Was serdecznie. Dzisiaj zapraszam Was na witaminową, zieloną zupę z ... ? Kto zgadnie z czego ?

Mamy już prawie jesień, więc  czas na zupy z dyni i innych warzyw okopowych, a ja ugotowałam dzisiaj zupę wzmacniającą, bardzo smaczną z młodych pokrzyw. Wiem, pokrzywy kojarzą nam się z wiosną, a ja systematycznie je ścinałam, wykorzystując je na wiele sposobów, więc mam świeżutkie i młodziutkie. Wiele kępek specjalnie zostawiłam w moim ogrodzie, aby cieszyć się tymi pysznymi roślinkami przez długi czas. 


Przepis na zupę pokrzywową 

składniki

 marchew
cebula
ziemniaki
pietruszka 
kawałek selera 5 ząbków czosnku
papryczka chili
4 garście pokrzywy
sól, pieprz, gałka muszkatołowa szczypta
gałązka lubczyku
dużo posiekanej natki pietruszki i koperku

śmietana lub jogurt
Wykonanie



Pokrój ziemniaki i marchewkę i posiekaj cebulę, czosnek, papryczkę i pora. Podsmaż na maśle w garnku, co jakiś czas mieszając. Dodaj seler i zalej wszystko wrzącą wodą, około 2 litrów.           Dodaj sól, gałkę muszkatołową, czarny pieprz i gotuj na wolnym ogniu przez 10 minut.      Następnie dodaj posiekaną pokrzywę i lubczyk, i nadal gotuj na małym ogniu, pod przykryciem, przez następne 10-15 minut. Pod koniec gotowania dodaj drobno pokrojony koperek i natkę pietruszki oraz śmietanę.

My lubimy ostre zupy kremy, dlatego wszystko blenduję. Jeśli ktoś lubi zupy łagodne, może pominąć papryczkę chili.


Smacznego !

26 komentarzy :

  1. Robi się coraz chłodniej więc zupki mile widziane:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jesienne chłody najlepsze są zupki, to prawda Reniu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ja suszę pokrzywę na zimowe, pokrzywowe herbatki. Kiedyś gotowałam pokrzywowe łodyżki, troszeczke w smaku podobne były do szparagów. Zupki nie gotowałam, czas to zmienić:) Pokrywa jest wielkim dobrodziejstwem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także mam zapas wysuszonej pokrzywy na zimową porę. Zaciekawiłaś mnie gotowanymi łodyżkami pokrzyw. Masz rację jest to roślina posiadająca wiel właściwości prozdrowotnych.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Wygląda apetycznie. Dla mnie trochę za gęsta.
    Pozdrawiam Nino. :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My lubimy gęste zupy, ponieważ są bardzo pożywne.
      Pozdrawiam Teresko :)

      Usuń
  4. Zupy kremy nie należą do moich ulubionych... ale może bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam zupy, zwłaszcza kremy. Polecam zupkę :)

      Usuń
  5. Słyszałam o zdrowotnych własnościach pokrzywy, zupa wygląda pysznie, lubię takie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to jest nas więcej lubiących zupy. Może się skusisz na nią ? :)

      Usuń
  6. Od razu zapisuję sobie ten przepis ;) dzięki ;) pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam zupy, jednak nigdy nie jadłam pokrzywowej.
    Zupy krem nie goszczą w moim domu. Oboje z mężem nie przepadamy.
    Nie używam również śmietany, mleka ani jogurtów.
    Hmm, myślę gdzie teraz znaleźć pokrzywę?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może, kiedyś się skusisz i ją ugotujesz? Myślę, że będzie smakowała bez śmietany. Może rosną gdzieś w lasku lub w jakimś innym cieniu.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Bardzo ciekawa propozycja, lubię takie nietypowe zupki, więc chętnie skorzystam z przepisu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że spodobał Ci się mój przepis :)

      Usuń
  9. Ciekawy przepis.Niestety traktuję pokrzywy jak zielsko i wszystkie w ogrodzie wyrywam. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokrzywa posiada wiele właściwości zdrowotnych,więc powinnaś spróbować ją wykorzystać:)

      Usuń
  10. Nie próbowałam nigdy zupy pokrzywowej,ciekawa jestem jej smaku ,może uda mi się też zrobić,ale nie wiem czy znajdę młode pokrzywy o tej porze.Ja sobie nasuszyłam majowej pokrzywy na zimową herbatkę i zrobiłam tez nalewkę,która jest bardzo zdrowa.Zresztą pokrzywa to same zalety zdrowotne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupa jest smaczna.Pokrzywy także nasuszyłam,a o nalewce pierwszy raz słyszę. Proszę,podziel się przepisem :)

      Usuń
  11. Jesień - idealny czas na zupy:)) A Twoja zupka pokrzywowa prezentuje się wyjątkowo pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście,jesień to najlepszy czas na rogrzewające zupy. Dziękuję i zapraszam do skosztowania ;)

      Usuń
  12. Ciekawa jestem tej propozycji. Do tej pory pokrzywa gościła u mnie tylko w formie naparu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie spróbowałabym takiej zupy, problem z tym że wiele lat temu wytępiłam pokrzywę w ogrodzie !!
    Dzięki za przepis !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wiosną,gdzieś z dala od dróg ją znajdziesz i gotujesz zupę :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka