Najlepszy słodko-kwaśny sos pomidorowy na zimę


Wrzesień to zazwyczaj ostatni ostatni miesiąc, w którym robimy przetwory na zimę. My bardzo lubimy przetwory, między innymi  z pomidorów, dlatego zrobiłam słodko - kwaśny sos pomidorowy, który jest doskonały na szybki obiad czy kolację. Wystarczy ugotować ryż lub makaron, podgrzać sos i obiadek gotowy. Sosik ma tę zaletę, że nie trzeba go pasteryzować, a wytrzymuje w spiżarni przez całą zimę, wiosnę i jednocześnie jest pyszny.

Dalekiego podzielę się z Wami przepisem.

Sos pomidorowy na zimę

składniki

ok. 3 kg dojrzałych pomidorów 
1 kg cebuli
2 szt.czerwonej lub żółtej papryki
1 puszka kukurydzy
1 puszka ananasów
3, 4 ząbki czosnku pokroić drobno
1/2 łyżeczki chili lub 1 strączek ostrej papryczki
1 łyżka słodkiej papryki
1/2 łyżeczki mielonego pieprzu
2,5 łyżki musztardy
1,5 szk. cukru
2 łyżki soli
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3/4 szk. octu
1 łyżka curry

Sposób wykonania

Pomidory włożyć na minutę do wrzątku, wyjąć i zdjąć skórkę, następnie pokroić w kostkę i razem z cebulą także pokrojoną w kostkę włożyć do garnka, posolić i gotować około godzinę, mieszając od czasu do czasu.
Ananasy odsączyć z zalewy, którą zostawić i pokroić w kostkę, pokroić również papryczkę i dodać razem z kukurydzą i z przyprawami, oprócz mąki do sosu i gotować około pół godziny.

W tym czasie, kiedy sosik się gotuje, włączyć piekarnik na 100 stopni i wstawić umyte słoiki oraz zakrętki i wyparzyć je.

Pod koniec gotowania sosu, dodać mąkę ziemniaczaną rozmieszaną w soku z ananasów i ponownie zagotować.

Gorący sos wlewać do wyparzonych słoików, od razu zakręcić, odwrócić do góry dnem i pozostawić do wystygnięcia. 
NIE PASTRYZOWAĆ

Smacznego !

22 komentarze :

  1. Rzeczywiście super taki sos na zimę. :) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię dodatkowo pasteryzować przetworów, więc ten sos jak znalazł dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także nie przepadam za pasteryzowaniem przetworów,lubię robić coś szybkiego i pysznego :)

      Usuń
  3. Wygląda obłędnie, kiedyś sama robiłam ketchup, teraz nie bardzo mi się chce...może na emeryturze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Na pewno na emeryturze będziemy robic wiele rzeczy na które teraz nie mamy czasu :)

      Usuń
  4. Od kilku lat podobny sos jest obowiązkowy w mojej jesiennej kuchni :D Zgadzam się w całej rozciągłości, że to wspaniała alternatywa na szybki i pyszny obiad zimą :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię go dopieto po raz drugi,ale już skradl mi serce.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Muszę to pokazać bratu, bo on główny kucharz. :D W składzie jest ananas...już mi to pysznie się zapowiada. Lubię takie sosy, same dobre składniki, wiec musi być dobrze. :) Widzę w tle piękne kwiaty. Fajne, letnie zdjęcia.

    Udanego weekendu. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze by było,gdyby brat się skusiła na zrobienie sosu bo warto. Dziękuję
      Miłej niedzieli :)

      Usuń
  6. Robię podobny, ale ten bardzo mnie zainteresował. Wygląda smakowicie. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie plenerowe zdjęcia produktów :) Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także lubię. Proszę bardzo,może skorzystasz? :):):)

      Usuń
  8. Bardzo apetycznie u Ciebie:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis jak dla nas, czyli mojej rodzinki:) Lubimy takie smaki, ale chyba w tym roku juz nie zrobię...
    Zapisuję sobie przepis na zaś:) Sliczne zdjęcia produktów. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że przepis Ci się spodobał.Dziękuję ;)

      Usuń
  10. Robiłam kiedyś podobny sos,ale do wykorzystania na - już. Dzięki za uświadomienie,że można go również wkładać do słoików na zimę.Piękne zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię uświadomiłam. Może jeszcze zrobisz go w tym roku ? Dziękuję.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Moja spiżarnia dosłownie pęka w szwach. Jednak Twój przepis Nino jest bardzo interesujący więc skuszę się i zrobię chociaż kilka słoiczków.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że będzie Wam smakował.
      Pozdrawiam:)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka