Maj - najpiękniejszy miesiąc

Czy maj jest rzeczywiście najpiękniejszym miesiącem w roku?  Wiele osób odpowie twierdząco, ponieważ po zimie przyroda obudziła się.  Zazieleniły się drzewa, wśród których słychach ptasi śpiew, po łąkach spacerują bociany szukając pożywienia, a także  dzikie zwierzątka przychodzą na świat. W ogrodach kwitnie wiele kwiatów, posiane są już warzywa itd... Ale w tym roku maj jest inny, bardzo zimny i deszczowy, kapryśny. Brakuje słońca  więc nie można w pełni korzystać z jego uroków. :(.  Nie pamiętam takiego maja. Jednak najpiękniejszy miesiąc zrobił wczoraj niespodziankę, zaświeciło słońce i wzrosła temperatura. Korzystając ze słonecznej pogody udało mi się sfotografować ulubione kwiaty, tulipany. Szkoda, że zaczynają już przekwitać.
Spacerując po ogrodzie przypomniało mi się, że to pora robienia miodku z mleczów. Przepis podawałam w ubiegłym roku w jednej z notek. Mniszka jest pełno na moim trawniku, ponieważ bardzo lubię podziwiać te niepozorne, żółte, polne kwiatki. Z ich właściwości korzystam nie tylko ja, ale także owady.
Kwiatki nazbierane  i robię miodek, który będzie doskonałą skarbnicą witamin podczas jesieni i zimy.
A czy Wy także wykorzystujecie kwiaty mniszka ?, jeśli tak to trzeba się spieszyć,bo zaczynają przekwitać.

18 komentarzy :

  1. Podobają mi się Twoje tulipany, nie mam żółtych, a wyglądają pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Lubię kolor żółty,jest bardzo ciepły,a ja jestem ciepłolubna. :)

      Usuń
  2. Dla mnie to też najpiękniejszy miesiąc:)))ale w tym roku przez ten deszcz i zimno jakby mniej urokliwy:))Pozdrawiam i miłej soboty życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nareszcie zrobiło się ciepło i słonecznie,więc teraz jest prawdziwy maj:)

      Usuń
  3. Maj jak dotąd nie cieszy nas piękną pogodą. Szkoda, bo nie można nacieszyć się kwiatami siedząc przy kawce w ogródku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dwóch dni właśnie swieci słonko,kończę wiosenne sianie i siedzę z kawą w ogrodzie.Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Ja też ubolewam, że nie mogłam nacieszyć się kwiatami pijąc kawę w cieniu kwitnących wiśni. Niestety w tym roku przymarzły i nie wiem jaki będzie finał. U Ciebie kolorowo, pięknie. Taka różnorodność gatunków.Byliny takie dorodne, zdrowe. Moje byliny wychodzą, ale są takie jakieś marne jak to na ubogiej ziemi.A miodzik z mniszka już zamknięty w słoiczkach. Robię każdego rku z kilku porcji. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię wszystkie kwiaty, dlatego mam taką różnorodność bylin. Wkrótce i u Ciebie kwiaty zakwitną, jeśli masz ubogą ziemię musisz ją nawozić. Miodek i u mnie zrobiony. :)

      Usuń
  5. Pewnie że najpiękniejszym, a czy może być inaczej, jak ja w maju urodzona. ;) . A tak już poważnie, dla mnie najpiękniejszym, wszystko rozkwita, zmienia barwy rozsiewając zapachy, a ptasi śpiew dopełnia reszty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu zrobiło się ciepło i słonecznie, nadszedł długo oczekiwany, prawdziwy maj :)

      Usuń
  6. Pewnie że najpiękniejszym, a czy może być inaczej, jak ja w maju urodzona. ;) . A tak już poważnie, dla mnie najpiękniejszym, wszystko rozkwita, zmienia barwy rozsiewając zapachy, a ptasi śpiew dopełnia reszty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego najlepszego,trochę spóźnione. Oczywiście,źródło najpiękniejszy:)

      Usuń
  7. U mnie też tak piękne tulipany jak u Ciebie.Codziennie się nimi zachwycam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda,że przekwitają.Koniecznie pokaż swoje tulipany:)

      Usuń
  8. Piękne tulipany. Bardzo ładne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Miód z mniszka robi moja przyjaciółka. Ja tylko degustuję. ;) Pięknie rozkwitły Ci tulipany. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że Ci smakuje miodek.Dziękuję :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka