Niedzielny, listopadowy spacer



Listopad jest miesiącem, który nie zachęca do odbywania dłuższych spacerów, ponieważ dzień jest krótki i zazwyczaj mglisty oraz zimny, a także szybko zapada zmrok. Jednak dla lepszego samopoczucia i zdrowia staram się codziennie spacerować , nawet krótko. Na dłuższe spacery najlepszym dniem jest dzień wolny od pracy, czyli niedziela.
Dzisiaj dotarłam do Kołobrzegu, pięknego, uzdrowiskowego miasta. Spacerowałam nie tylko nad samym morzem, gdzie było bardzo zimno, ale udałam się do pobliskiego parku, aby skryć się przed lodowatym wiatrem.






Z przyjemnością  podziwiałam ostatnie na drzewach żółte, czerwone, brązowe liście, zanim wiatr ogołoci wszystkie ich konary.
Jesień w kołobrzeskim parku jest urocza. Niektóre drzewa są już bez liści, ale na innych można jeszcze podziwiać wszystkie barwy jesieni. Na alejkach leżą kolorowe kobierce po których spacerują  nie tylko ludzie, ale i mewy, które szukają pożywienia.







Mewy są karmione przez ludzi, więc są  oswojone.





,
W Kołobrzegu zaczynają się pojawiać statuetki mew Mariany, odlane z brązu, tak, jak Wrocław ma swoje krasnale, Zielona Góra bachusiki, a Kołobrzeg ma  swoje Mariany.   Rzeźby z brązu wykonał lokalny artysta Romuald Wiśniewski, którego dzieła powstały na podstawie fotomontażu autorstwa grafika Dariusza Jakubowskiego. To on wykonał zdjęcia mewom, a następnie dokonał przeróbek, nadając ptakom ludzkie cechy. Określenie Marian to, także jego inwencja, ponieważ imię Marian skojarzyło mu się z mewą płci męskiej.
Pierwszy Marian na deskorolce, z czapką założoną daszkiem do tyłu znajduje się w pobliżu molo.
Pozostałych jeszcze nie znalazłam.

Listopadowy spacer, pomimo chłodu był bardzo przyjemny. Zrelaksowana, dotleniona mogę zaczynać nowy, pracowity tydzień

34 komentarze :

  1. Zastanawia mnie ta mewa na deskorolce. To w Kołobrzegu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w Kołobrzegu,blisko molo. Trochę uzupelniłam notkę o mewie na deskorolce :)

      Usuń
  2. Mieszkam niedaleko Kołobrzegu . Wspaniały miałaś spacer mimo chłodu. Morze o każdej porze jest piękne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na pewno często w nim bywasz. Uwielbiam morze, o każdej porze roku, tylko latem zawsze przerażajà mnie tłumy ludzi .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Ja spaceruję nadal z 🐕 i nie narzekam 🍁
    Nadal ładna pogoda, ciepło, jak na listopad 🌤️
    Dawno nie byłam nad morzem, miałam w tym roku okazję, bo wczasy zaplanowane, ale choroba pokrzyżowała plany.
    Miłego, udanego nowego tygodnia życzę 🤗🏵️🧡
    Pozdrowionka dołączam serdeczne🙋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że codziennie spacerujesz z psem, ruch to zdrowie. Przykro mi, że choróbsko pokrzyżowało Ci wakacyjne plany.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Nawet jeśli warunki nie do końca sprzyjają, to i tak spacer na świeżym powietrzu działa niezwykle pozytywnie. Mewa na deskorolce wygląda odjazdowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To porawda, nawet niewielki ruch na świeżym powietrzu spezyja zdrowiu. Mewa ba dedkorolce to symbol Kołobrzegu.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Zgadzam się w zupełności, pogoda sprzyja, spacery hartują.
    Wczoraj tez byliśmy na wycieczce, każdy wypad to nowe wrażenia i miejsca znane poznawane na nowo.
    Cudne fotki zamieściłaś, aż usłyszałam szum morza i ptaki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacery i wycieczki wpływają pozytywnie na nasze zdrowie i dają mnóstwo radości. Dziękuję .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. W Kołobrzegu najczęściej bywam służbowo, ale bardzo lubię to miasto. Długa plaża i ładny park zachęcają do spacerów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kołobrzeg to urocze miasto, takze lubię je odwiedzać.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Jak ja dawno nie byłam w Kołobrzegu. Piękny park i nie dziwię się, że spacer był przyjemnością. Ja również często spacerowałam lub jeździłam na rowerze, ale ostatnio zdrowie zaszwankowało i robię to rzadziej. Pozdrawiam i życzę dalszych, udanych spacerów:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia i powrócenia do spacerów.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Marian z deską❤️❤️❤️urokliwy
    Zachciało mi się morza, o jak bardzo..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wszystkue Mariany są urokliwe, więc zapraszam nad morze ....

      Usuń
  9. Piękne kolory w parku - w ogóle nie widać że to listopad. Mewa na deskorolce jest super! Życzę dalszych udanych spacerów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoda tylko,ze niektóre drzewa pogubiły już liście. Uwielbiam jesienne barwy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wykonane zdjęcia i super ta mewa się prezentuje :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszę się, że podobają Ci się moje zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Kołobrzeg, to jedno z moich ulubionych miejsc nad morzem, a Mariany to strzał w dziesiątkę:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także bardzo lubię Kołobrzeg, a Mariany bardzo mi się podobają.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Witaj jeszcze ciepłym, kolorowym dniem
    Chętnie zatem wybrałabym się z Tobą na taki spacer
    Nie chce się zatem wierzyć, że grudzień za chwilę zapuka do naszych drzwi.
    Pozdrawiam końcówką listopada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za kilka dni niestety rozpocznie się grudzień, czas leci nieubłaganie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Przepiękny spacer, kolory w parku zachwycające. Jesień w tym roku jest wyjątkowo piękna. Przecudne okolice do wędrowania :D
    Mewa na deskorolce super :))
    Pozdrawiam ciepło, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że piękna, kolorowa jedień już kończy swoje paniwanie.Od zawsze zachwycała mnie złota polska jesień.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  16. Taki spacer to marzenie...od lat obiecuję sobie wyjazd nad morze po sezonie...i nigdy nic z tego nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacer nad morzem po sezonie jest uroczy, więc życzę Ci aby Twoje marzenie się spełniło.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  17. Morze to moje klimaty...Piękne fotki...A ta mewa na deskorolce boska,uwielbiam takie figurki z brązu czy metalu innego pochodzenia...A jest ich coraz więcej w miastach ...Fajne to jest.☺Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moje, również. Także bardzo lubię spottkane w różnych miastach figurki z brązu.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Spacer to coś małego, co możemy dla siebie zawsze zrobić. Kołobrzeg piękne Miasto. Mile go wspomninam.Takie figurki to miły akcent.Mewy to wojownicze i głośne ptaki. Trochę jak Bałtyk podczas sztormu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacer jest zawsze dla mnie przyjemnością.Kołobrzeg,także lubię, a bez mew nie wyobrażam sobie Bałtyku.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  20. Morze w listopadzie.... fantastycznie. Ja bylam we wrześniu i też pokazałam zdjecia na blohu. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  21. Baltykma swój urok w każdym miesiącu. Bardzo lubię spacerować nad Bałtykiem.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka