Wzgórze Gosań




 Dzisiaj zapraszam Was na niedzielny spacer na Wzgórze Gosań, które znajdujące się Wolińskim Parku Narodowym, niedaleko Międzyzdrojów. 
Ciekawostką jest, że wybrzeże morskie między Wisełką, a Międzyzdrojami ma postać klifu, najwyższego w Polsce.


Wzgórze ma wysokość 93 metry i położone jest bezpośrednio przy Morzu Bałtyckim. Przy słonecznej pogodzie, można napawać się pięknymi widokami rozległej przestrzeni Bałtyku oraz podziwiać strome zbocze klifu porośnięte sosnami, buczyną i różnymi krzewami. Widać Międzyzdroje, Świnoujście, a nawet przez lornetkę można zobaczyć niemieckie kurorty Ahlbeck i Heringsdorf. Dzisiaj pochmurna pogoda uniemożliwiła mi, aby zobaczyć te miejscowości.



Na Gosań wejdziemy malowniczą, trzystu metrową, wytyczoną ścieżką,z której możemy podziwiać stuletnie dęby i buki (jeszcze nie wycięte). Wchodzi się szybko i przyjemnie, nawet ludzie w podeszłym wieku dadzą radę tam wejść. Od stromego urwiska turystów zabezpiecza drewniane ogrodzenie.



Wzgórze Gosań jest jednym z czterech punktów widokowych Wolińskiego Parku Narodowego. Jeżeli będziecie, kiedyś odpoczywać na Pomorzu Zachodnim, koniecznie zobaczcie widoki ze wszystkich, czterech punktów widokowych.

19 komentarzy :

  1. Tam nie jeszcze nie było, muszę to nadrobić, bo wygląda ciekawie, dzięki za podpowiedź:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widoki z wzgorza są niezapomniane,ale trzeba trafić na ładną pogodę:)

      Usuń
  2. Pojechałabym tam i to teraz. Poczułam normalnie zapach morza. Wspaniałe miejsce. Las taki uroczy. Aj Dałaś mi kawałek raju. Rozmarzyłam się. :)

    Udanego dnia życzę. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie się cieszę, że uszczęśliwiłam Cię ,chociaż przez chwilę :)

      Usuń
  3. Byłem kilka lat temu. Rzeczywiście jest tam ładnie, tylko widoki były trochę zbyt zarośnięte. Nie jestem zwolennikiem wycinania drzew, ale jak tworzy się punkt widokowy, to jego widokowość dobrze by było zachować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może opiekunowie punktu widokowego czekają na obsunięcie się urwiska, wtedy krzaki samoistnie zostaną usunięte i będzie piękny widok na plażę :)

      Usuń
  4. Ależ tam pięknie. Zachwycam się jesiennymi krajobrazami.
    Jeżeli kiedyś tam będę odwiedzę to wzgórze.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, krajobrazy wyglądają na jesienne, a zdjęcia robione były w środku zimy, ubiegłej niedzieli. Na pewno będziesz zachwycona widokami.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Byłam na tym wzgórzu, całe wieki temu. Wyszliśmy, a tu... ogromna mgła. Niczego nie było widać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tak bywa i wtedy człowiek jest bardzo rozczarowany, zwłaszcza, gdy przyjechał z daleka :)

      Usuń
  6. Piękne widoki! Taki panuje spokój...
    W Międzyzdrojach byłam 42 lata temu, ale na wzgórzu niestety nie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widoki są niesamowite przy ładnej pogodzie.Międzyzdroje przez ten okres bardzo się zmieniły,nie koniecznie na korzyść,sle plaża i morze wciąż takie same:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze,że przybliżyłaś to wzgórze, bo o nim nie wiedziałam.Lubię taki las i tak wytyczone ścieżki.O morzu nie wspomnę...Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę, że spodobało ci się wzgórze, może kiedyś będziesz miała okazję go zobaczyć.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Byłam w Wisełce, ale sporo lat temu :(. Podoba mi się takie klifowe wybrzeże. Dziękuję za piękny spacer. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wisełka z roku na rok pięknieje. Ja również lubię kolorowe wybrzeże.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Muszę wpisać sobie to piękne miejsce w plan przyszłych wypraw turystycznych. Wygląda nadzwyczaj zachęcająco Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spodobał Ci się ten punkt widokowy. Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Ale cudne miejsce. Koniecznie muszę się tam wybrać. W tym roku zahaczymy o Ustkę bo w zeszłym roku nam się nie udało. Te nadmorskie miejscowości są równie piękne i fascynujące.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka